Groundhopping; Tips en adviezen

PES5

Administrator
Forumleiding
17/7 jl. Hammarby-Elfsborg 3-0
Was een erg leuke, sfeervolle middag.

62f159e1dee00-20220717_142618.jpg


62f15b0355f05-20220717_145213.jpg


62f15b886f028-20220717_152342.jpg


62f15be70002b-20220717_170258.jpg
Bajen Bajen!
 

Joost

Well-known member
Je zal maar fan zijn van Bayer Leverkusen en dan komen er 40 aangeschoten Hollanders in je vak zitten...

1662103333254.png

Ik had zelf ook weer een vervelende ervaring in Verona deze vakantie. Achter ons zaten een aantal PSV supporters die het nodig vonden om veelvuldig kenbaar te maken dat ze uit EINDHOVUH kwamen. En ze waren continue bezig met het gillen van Nederlandstalige aanwijzingen richting de spelers. Tot duidelijk ergernis van de andere bezoekers.
 

Jef400

Well-known member
Ik heb die precieze ervaring ook in Monchengladbach gehad. Inclusief provocaties naar supporters van andere Nederlandse clubs toe. Dat leverde uiteindelijk nog een vechtpartij op met fans uit het oosten van Nederland. Het is voor mij een van de redenen dat ik niet zo graag in het grensgebied ga hoppen. Ik heb het niet zo op dat profieleringsgedrag. Zelf ga ik toch ook niet met eigen clubkleding hoppen?
 

zwammy

Well-known member
Gewoon rustig een pilske pakken en een bratwurst. Zo moeilijk is dat niet. Maar goed, ik schreeuw bij NAC ook niet, waarom zou ik dat wel in een ander stadion doen.
 

Joost

Well-known member
Ik heb in Engeland wel meegemaakt dat er opvallend veel toeristen waren bij een duel in de PL maar dat vond ik niet direct storend. De groep Feyenoorders die zelfs hun eigen vlag ophing bij Tranmere Rovers op vrijdagavond waren dan wel erg storend.

De wedstrijden die ik in Duitsland zag heb ik ook nooit meegemaakt dat er veel Nederlanders waren. Dat ik vrijwel alle duels op respectabel niveau vanuit het uitvak met Alemannia Aachen zag zal daar ook wel mee te maken hebben.
 

Jef400

Well-known member
Gewoon rustig een pilske pakken en een bratwurst. Zo moeilijk is dat niet. Maar goed, ik schreeuw bij NAC ook niet, waarom zou ik dat wel in een ander stadion doen.
Dat dus. Gewoon lekker chill doen. Normaal met locals praten als ze er zin in hebben en dan komt het over het algemeen wel goed.
 

Joost

Well-known member
Ik praat zo goed als nooit met anderen in een onbekend stadion. Dat zou ik zelf ook heel vervelend vinden.
 

Jef400

Well-known member
Nou ja, blijkbaar heb ik iets over mij heen dat mensen vaak tegen mij beginnen te kwekken. Ik kwek dan terug en voordat ik het weet is het weer hartstikke gezellig.
 

Fregge

Well-known member
Ik moet er weer een paar in onze competitie om hem weer vol te krijgen. Vorig jaar gelukt op de laatste speeldag
 

Bernardo

Well-known member
Vrijdag 9 februari vliegen wij in de ochtend voor een weekendje naar Praag. Vrijdag gaan we de stad wat verkennen en even bij de stadions kijken van Bohemians 1905, Viktoria Zivkov. Aangezien er 5 voetbalclubs in Praag zitten, waarvan 3 op het hoogste niveau dachten wij, we kunnen vast wel 2 wedstrijden bezoeken, speelt alleen Slavia Praag het weekend thuis.

Hebben besloten om zaterdag een auto te huren en dan rijden we naar Plzen, +- 70 minuten rijden en pakken we daar de wedstrijd van Viktoria Plzen mee. Zondagochtend stadiontour bij Sparta Praag en zondag eind van de middag gaan we naar de wedstrijd van Slavia Praag. Maandagochtend vliegen we weer terug.

Zaterdag 18:00: Viktoria Plzen - Mlada Boleslav
Zondag 18:00: Slavia Praag - Jablonec
 

erka

Well-known member
Met de trein van Praag naar Plzen had ook goed gekund. Stadion in Plzen is vlakbij station en centrum. Net zo snel, stuk goedkoper dan auto huren denk ik en je kunt ook vol aan de pivo.
 

Joost

Well-known member
Heb je met Slavia ook nog het meest saaie stadion in Praag.

Neem ook zeker een kijkje in het Strahov Stadion.

En kijk even naar de lagere clubs in Praag. Leuke stadionnetje en ze trappen om 12:00 af.
 

erka

Well-known member
En de O2 Arena. IJshockeyhal met 20.000 plaatsen van Sparta Praag. IJshockey is dé sport van Tsjechië.
 
Bovenaan