Groundhopping; Tips en adviezen

PES5

Administrator
Forumleiding
Strahov is echt een aanrader. Kun je vanaf de Petry tower al zien liggen. Met een beetje geluk is de academie van Sparta Praag er aan het trainen.
 

Joost

Well-known member
Ja, al staat niet alles wat ik bezocht heb daar al in.
Ik zou wel de top 10 van Nederland in kunnen.
 

erka

Well-known member
Ben onlangs naar Croke Park geweest een tour met mijn zoon, wat een stadion is dat zeg.

Die staat bij mij echt op stip op 1 om te bezoeken met een wedstrijd in een Ierse sport (liefst hurling) Maar krijg daar maar eens kaartjes voor...
 

JMD

Well-known member
Ben onlangs naar Croke Park geweest een tour met mijn zoon, wat een stadion is dat zeg.
Fantastisch idd. 2x met 3e klasleerlingen naartoe geweest tijdens een trip naar Dublin (rondleiding) en 1x zelf bij de 1/2 finale Gaelic Football geweest tussen Cork en Meath, eindstand 1/16 - 0/9, dus echt spannend was het niet. Maar was idd een belevenis, stadion zat maar halfvol, maar was zo fraai...
 

Hankie

Well-known member
Die staat bij mij echt op stip op 1 om te bezoeken met een wedstrijd in een Ierse sport (liefst hurling) Maar krijg daar maar eens kaartjes voor...
Ja helaas was er geen wedstrijd, maar daarvoor willen we zeker een keer voor terug. Het museum is ook een aanrader.
 

Bernardo

Well-known member
Prachtig weekend gehad in Praag, bedankt voor de tips over Strahov stadion. Dat vonden we erg indrukwekkend. Zijn ook in het stadion van Dukla Praag en Bohemians geweest en bij Viktoria Zivkov konden we helaas niet naar binnen. Bij Sparta Praag hebben we nog stadion tour gedaan, verbaasde me daar wel over de kleedkamer voor zo'n grote club.

Strahov:

IMG-20240210-WA0069.jpg


Over de wedstrijden, Viktoria Plzen - Mlada Boleslav viel wat tegen, 1-1 uitslag, gelijkmaker uitploeg vlak voor tijd uit een penalty. Leuk stadion, de sfeer viel ons wat tegen.

IMG-20240210-175931939.jpg


IMG-20240210-151301544-HDR.jpg


De wedstrijd Slavia Praag - Jablonec, was echt fantastisch. 4-3 uitslag, met de winnende diep in de blessuretijd 90+7. Indrukwekkende sfeeractie ook met het grote doek over het vak. Gebeurde tussen minuut 35/40, doek heeft er zo'n 10 minuten overheen gezeten.

Screenshot-20240211-200354-2.png


IMG-20240211-WA0041.jpg


IMG-20240211-WA0051.jpg


IMG
 

erka

Well-known member
Mooi! Valt me altijd op dat de stadions voor de topclubs in Praag zo klein zijn. Heel anders dan in Polen bijvoorbeeld. Terwijl er in Praag ook 1,5 miljoen mensen wonen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Mooi! Valt me altijd op dat de stadions voor de topclubs in Praag zo klein zijn. Heel anders dan in Polen bijvoorbeeld. Terwijl er in Praag ook 1,5 miljoen mensen wonen.
Voetbal is groter in Polen. In Tsjechië is de concurrentie van andere sporten enorm groot. Zo is ijshockey heel erg populair. Ook andere wintersporten trekken veel publiek.
 

erka

Well-known member
Voetbal is groter in Polen. In Tsjechië is de concurrentie van andere sporten enorm groot. Zo is ijshockey heel erg populair. Ook andere wintersporten trekken veel publiek.

Dat is zo, maar voor een land met zoveel voetbalcultuur als Tsjechië, met echte topclubs als Sparta en Slavia en een grote stad als Praag, en dan je grootste stadion nog kleiner dan dat van pak m beet Groningen, dat is best opvallend.
 
Bovenaan