Groundhopping; Tips en adviezen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zouden vandaag terugvliegen, maar onze vlucht is gecancelled vanwege het weer. We vliegen nu morgen pas terug, dus er ontstond ruimte om vanavond nog iets te doen. Blijken de voetbalvrouwen van Schotland vanavond op een zo goed als uitverkocht Hampden Park te spelen tegen Hongarije... Dus die pakken we maar even mee. Niet voor het voetbal, maar voor het stadion en de sfeer. :)
 

ALenstra

Well-known member
Hampden Park. Die heb ik afgevinkt tijdens een thuiswedstrijd van Queen's Park. Iets van 600 toeschouwers.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Eindelijk weer eens een echt groundhop (lang) weekend voor mij in februari, voor het FA Cup weekend. Als afgelastingen oid geen roet in het eten gooien is dit het programma:
Vrijdag 4/2: Woodford Town v Takely (Essex Senior League, niveau 9)
Zaterdag 5/2: Charlton Athletic v AFC Wimbledon & Tottenham Hotspur v Brighton
Zondag 6/2: AFC Bournemouth v Boreham Wood
Maandag 7/2: nog niet zeker, ik heb enkele opties
Dinsdag 8/2: West Ham United v Watford

Daarmee kom ik op 39 van de 92 terwijl ik dit seizoen op 30 begon.
 

JMD

Well-known member
Ik sta ook weer te trappelen om te beginnen. Engeland gaat open, maar vraag me af hoe het zit met de terugreis, volgens de site van de overheid moet je na terugkomst in quarantaine. Jamel, hoe heb jij dat in oktober gedaan?

@Kralinger: Charlton en het Olympisch stadion zijn mooie vincks... Beide bezocht, het Olympisch met het WK Atletiek.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik sta ook weer te trappelen om te beginnen. Engeland gaat open, maar vraag me af hoe het zit met de terugreis, volgens de site van de overheid moet je na terugkomst in quarantaine. Jamel, hoe heb jij dat in oktober gedaan?

@Kralinger: Charlton en het Olympisch stadion zijn mooie vincks... Beide bezocht, het Olympisch met het WK Atletiek.
Toen ik ging was er geen quarantaineplicht bij terugkomst. Enkel een verplichte test binnen 24 uur voordat je terugvliegt. Ook als je gevaccineerd bent. Dus denk dat de maatregelen sindsdien aangescherpt zijn.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik sta ook weer te trappelen om te beginnen. Engeland gaat open, maar vraag me af hoe het zit met de terugreis, volgens de site van de overheid moet je na terugkomst in quarantaine. Jamel, hoe heb jij dat in oktober gedaan?

@Kralinger: Charlton en het Olympisch stadion zijn mooie vincks... Beide bezocht, het Olympisch met het WK Atletiek.

Ik ben al eens in het Olympisch stadion geweest, maar nog niet voor voetbal. Ik tel een "vinck" als ik er geweest ben en een voetbalwedstrijd heb gezien, dus die tel ik nog niet. Overigens tel ik een stadion ook als ik de thuisclub niet aan het werk heb gezien, zoals bij interlands of een wedstrijd op neutraal terrein. Daarmee zal ik dus niet aan de "officiële" regels van de 92 voldoen als ik die ooit haal (wat wel mijn doel is), maar dat kan me eerlijk gezegd niks schelen, ik doe het voor mijn eigen hobby, niet om bij een of andere club te horen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Toen ik ging was er geen quarantaineplicht bij terugkomst. Enkel een verplichte test binnen 24 uur voordat je terugvliegt. Ook als je gevaccineerd bent. Dus denk dat de maatregelen sindsdien aangescherpt zijn.
De enige reden dat ik niet in quarantaine hoefde toen ik een paar maanden geleden in Nederland was, was omdat mijn bezoek "essentieel familiebezoek" was en ik daardoor een uitzondering kreeg. Maar die krijg je eigenlijk alleen als je een Nederlander bent die in het buitenland woont of in het buitenland familie bezocht hebt.
 

JMD

Well-known member
Ik ben al eens in het Olympisch stadion geweest, maar nog niet voor voetbal. Ik tel een "vinck" als ik er geweest ben en een voetbalwedstrijd heb gezien, dus die tel ik nog niet. Overigens tel ik een stadion ook als ik de thuisclub niet aan het werk heb gezien, zoals bij interlands of een wedstrijd op neutraal terrein. Daarmee zal ik dus niet aan de "officiële" regels van de 92 voldoen als ik die ooit haal (wat wel mijn doel is), maar dat kan me eerlijk gezegd niks schelen, ik doe het voor mijn eigen hobby, niet om bij een of andere club te horen.
Jep, het maakt voor mij ook niet uit. Overigens tel ik het Olympisch Stadion ook nog niet mee... ;) Net zo min als White Hart Lane, heb alleen het oude stadion bezocht.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Jep, het maakt voor mij ook niet uit. Overigens tel ik het Olympisch Stadion ook nog niet mee... ;) Net zo min als White Hart Lane, heb alleen het oude stadion bezocht.
Sommige regels van fanatieke Groundhoppers zijn bizar. Zo zou ik volgens sommigen niet mogen zeggen dat ik "de 42" heb gedaan in Schotland omdat ik de twee nieuwste clubs daarvan (Cove Rangers en Kelty Hearts) voor hun promotie naar League Two heb bezocht...
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Inderdaad...

Ik vind wedstrijden bezoeken leuk, maar doe het niet om 'de 92' vol te maken. Vind het ook leuk omdat je door die duels te bezoeken ook verschillende kanten van Engeland ziet. De gemiddelde toerist komt Londen niet uit (behalve van/naar vliegveld), maar juist als je naar Fulham, QPR, Chelsea, Spurs, Charlton, Palace enz gaat zie je al die wijken, ook hoe ze verschillen. Het oude stadion van West Ham, daar tegenover lag een Aziatische vleesmarkt van een type waarvan men zegt dat daar corona is overgesprongen naar een mens. Echt zo onhygiënisch allemaal, en dat ligt daar dan gewoon midden in een wereldstad. In NL zou zoiets allang verboden zijn...
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Yep, ik doe het zeker niet alleen voor het voetbal, maar ook voor het bezoeken van plaatsen waar ik anders niet zo snel zou komen. Ik heb op die manier in zowel Engeland als Schotland al een paar keer plaatsen bezocht die mij vervolgens positief verrasten. Ik kom dan ook meestal ruimschoots voor de aftrap in zo'n plaats aan om het dan even te verkennen. Natuurlijk kom je soms ook ergens waar je maar snel de kroeg in vlucht omdat er verder niks aan is, maar dat hoort er ook bij.
 

JMD

Well-known member
Juist.

Ik heb in Luton gelopen. Zou het niemand aanraden, maar daar kom je dan toch omdat je naar Luton Town gaat.
Maar zo zijn er idd dan ineens ook pareltjes die je tegenkomt...
 

zwammy

Well-known member
Ah foto's zijn te groot, zal ze wel naar Joost sturen straks, kan hij ze erop zetten.

Goed, we zijn er. Verkeerde tribune opgelopen dus we zitten op het uitvak. Met z'n zessen 🙂

Thuis zitten er zo'n 250 man. Nog 11 minuten tot kick off staat er op het billboard.

Kaartje 6 euro en 1.80 voor een halve liter bier.
 

zwammy

Well-known member
Ja, was ook wel te zien. Wel in de 89e minuut de goal voor de uit ploeg dus konden nog juichen ook
 
Bovenaan