Groundhopping; Tips en adviezen

Shayman

New member
Je moet natuurlijk wel een beetje toegang hebben tot de juiste kanalen. Zelf was ik bijv. nooit op Highbury terecht gekomen in het laatste jaar maar dankzij een bevriende Nederlandse Arsenal-seizoenskaarthouder kon ik via via een kaartje krijgen van de rechtmatige eigenaar die even geen zin had in een zaadpot tegen Bolton. Zelfde soort verhaal waardoor ik Everton-Arsenal in het uitvak heb kunnen zien.

Beide waren tegen normale prijs overigens.

Zonder wat contacten hier en daar ben je wel gewoon afhankelijk van de "oplichters" bij een aantal clubs.
 

Joost

Well-known member
Het uitvak is altijd een optie. Een club als Swansea vult het uitvak op Old Trafford nooit.
 

Nik

Member
Sowieso kun je voor kaarten voor Swansea bij John van Zweden terecht, uit en thuis. Vorig seizoen via Twitter benaderd en hij stuurt je direct een mail om het te regelen.
 

Kielse Rat

Well-known member
United-Liverpool zal helaas niks worden, want die wedstrijd is enkel voor seizoenskaarthouders. We hebben onze zinnen daarom maar gezet op Arsenal-Stoke datzelfde weekend. Donderdag schrijf ik me in als member en dan kan ik 12 augustus tickets kopen. Hopelijk lukt het dan wel om die wedstrijd binnen te geraken, want na 12 augustus wordt het moeilijk om nog aan tickets te geraken voor een wedstrijd in september...
 

Joost

Well-known member
United-Liverpool zal helaas niks worden, want die wedstrijd is enkel voor seizoenskaarthouders. We hebben onze zinnen daarom maar gezet op Arsenal-Stoke datzelfde weekend. Donderdag schrijf ik me in als member en dan kan ik 12 augustus tickets kopen. Hopelijk lukt het dan wel om die wedstrijd binnen te geraken, want na 12 augustus wordt het moeilijk om nog aan tickets te geraken voor een wedstrijd in september...

Wie weet kan ik wel iets voor je betekenen. Ik heb een booking history bij Stoke, zit je wel in het uitvak.
 

erka

Well-known member
4 augustus ga ik naar de Audi-Cup in de Allianz Arena. Real Madrid vs Spurs en Bayern-AC Milan. Ik ben daar dan in de buurt op vakantie en ik dacht, laat eens kijken. En ja hoor. Het is dan wel vriendschappelijk, maar er waren nog maar een paar kaartjes beschikbaar en heb zojuist de tickets binnen gekregen. Dat is prima geregeld bij Bayern.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Sowieso is dat prima geregeld in Duitsland. Zo ben ik ook al meerdere malen daar geweest bij wedstrijden in BL1 en BL2.
 

erka

Well-known member
En nog nooit in die hoek geweest qua voetbal. Wel vaak dichterbij bij Werder natuurlijk, HSV ook wel ns, Dortmund, Schalke en ook wel lager bij Kickers Emden en SV Meppen, maar nog nooit daar. Week later is opening BL Bayern-HSV maar die was al wel uitverkocht.
 

JMD

Well-known member
United-Liverpool zal helaas niks worden, want die wedstrijd is enkel voor seizoenskaarthouders. We hebben onze zinnen daarom maar gezet op Arsenal-Stoke datzelfde weekend. Donderdag schrijf ik me in als member en dan kan ik 12 augustus tickets kopen. Hopelijk lukt het dan wel om die wedstrijd binnen te geraken, want na 12 augustus wordt het moeilijk om nog aan tickets te geraken voor een wedstrijd in september...

Keuze zat hoor normaal gesproken. Alleen de grote topclubs zijn snel uitverkocht. Maar er blijft genoeg leuks over in Engeland, en vaak (meestal) zijn de lagere clubs leuker. Voor het geld waarvoor je 1 duel van Arsenal kijkt kan je 3 - 4 andere duels zien.
 

fr-keff

Active member
Je kan natuurlijk ook een maand eerder naar de DVK meeting komen en gewoon Feyenoord zien spelen in de Kuip. ;)
 

Kielse Rat

Well-known member
Keuze zat hoor normaal gesproken. Alleen de grote topclubs zijn snel uitverkocht. Maar er blijft genoeg leuks over in Engeland, en vaak (meestal) zijn de lagere clubs leuker. Voor het geld waarvoor je 1 duel van Arsenal kijkt kan je 3 - 4 andere duels zien.

Ik zou in principe perfect naar Bournemouth-Leicester ofzo kunnen gaan kijken, daar het me vooral gaat om de ervaring om eens een match in Engeland mee te maken. Maar de bedoeling is om met wat vrienden te gaan, en ik weet niet of die ik voor zo'n affiche kan warm maken. Plus ik supporter voor Liverpool en Arsenal dus mijn voorkeur ligt vanzelf dan om ??n van die twee te gaan zien.

Inschrijven is gelukt. Gewoon de 12e vanaf de tickets te koop zijn aan mijn laptop zitten en dan zou het wel moeten lukken.
 

Joost

Well-known member
Bourenmouth v Leicester werd niet eens heel lang geleden op het derde niveau gespeeld, toen was het vast geen optie.

Probeer eens naar Fulham te gaan. Makkelijk om tickets te krijgen en mooie ervaring. De Premier League heeft nog maar weinig met 'een match in Engeland' te maken als je doelt op de beleving.
 

JMD

Well-known member
Bourenmouth v Leicester werd niet eens heel lang geleden op het derde niveau gespeeld, toen was het vast geen optie.

Probeer eens naar Fulham te gaan. Makkelijk om tickets te krijgen en mooie ervaring. De Premier League heeft nog maar weinig met 'een match in Engeland' te maken als je doelt op de beleving.

Precies.

Bij ARsenal zit je tussen de toeristen (idem btw bij Man U), en naar Liverpool is zo triviaal om te gaan als toerist. (net zoals velen nu ineens naar een wedstrijd in Camp Nou willen)

Fulham is leuk, tickets is nooit een issue inderdaad, maar ook Palace, Brentford en buiten LOnden bv Oldham, Bolton (alhoewel dat een nieuwbouwstadion is), Burnley, Blackpool zijn een bezoek waard.
 

zwammy

Well-known member
Burnley is toch een stadje dat wanneer het in Nederland zou staan je er spontaan zelfmoord zou plegen toch.
 

Joost

Well-known member
Ik hou het plan ook nog even in de gaten. Mits het werk het toelaat en een ander tripje in september.

De tickets gaan komende maandag in de vrije verkoop.

Als je nog wat mensen weet te vinden kunnen we met twee auto's gaan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat is het plan precies? Hoe laat begint de wedstrijd? Gaan we alleen voor die pot die kant op? Of pakken we een hotel?

Ik zou namelijk graag mee willen, maar moet even kijken of het allemaal past.
 

JMD

Well-known member
Mocht je met de auto naar Engeland/Londen gaan: bij het Olympisch park kan je voor 8 pond de hele dag parkeren. Heb ik in maart ook gedaan. Bij het Olympisch park ligt een knooppunt van metrolijnen, dus je bent zo in de City of waar ook in Londen. Vanaf de boot in Harwich rij je in 1,5 uur naar dat Olympisch park.

Brentford ligt dan wel aan de andere kant van Londen, maar parkeren is daar volgens mij heel lastig.

Je kunt overigens gewoon bellen naar Brentford om een ticket te bestellen. Heb ik ook gedaan. Ik wilde naar Brentford - Millwall, dat kon ik niet via internet bestellen (omdat ik niet genoeg 'loyalty points' had), maar met 1 telefoontje had ik mijn kaartje.
 

Nik

Member
Wat is het plan precies? Hoe laat begint de wedstrijd? Gaan we alleen voor die pot die kant op? Of pakken we een hotel?

Ik zou namelijk graag mee willen, maar moet even kijken of het allemaal past.

Het idee is om in 1 dag heen en weer te gaan. Met de auto naar de Eurotunnel, wedstrijd kijken en weer terug. Joost kwam op een kostenplaatje van nog geen €100 per persoon, excl eten en drinken.
 
Bovenaan