Groundhopping; Tips en adviezen

Joost

Well-known member
Droppen we jou bij QPR.

Correctie. Dat gaat niet want die zijn aan elkaar gekoppeld en spelen geen enkel weekend samen thuis.

Droppen we je in Sevenoaks, neem je de trein naar South Bermondsey voor Millwall v Southend.

19 september.
 

Nik

Member
Correctie. Dat gaat niet want die zijn aan elkaar gekoppeld en spelen geen enkel weekend samen thuis.

Droppen we je in Sevenoaks, neem je de trein naar South Bermondsey voor Millwall v Southend.

19 september.

In dat geval ga ik wel mee naar Griffin Park :)
 

JMD

Well-known member
Brentford ben ik in maart geweest. Vond het heel leuk, maar er zijn nog meer leuke stadions/clubs, dus daar richt ik me komend seizoen op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik hou het plan ook nog even in de gaten. Mits het werk het toelaat en een ander tripje in september.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik heb al eens in het Premier League topic laten vallen dat ik naar Manchester United-Liverpool wil gaan kijken. Ik ben volop opzoekwerk aan het verrichten omdat ik snel mijn tickets wil kopen. Deze site vind ik voorlopig het interessantste omdat de prijzen relatief meevallen maar juist omdat deze site opvallend veel goedkoper is dan andere, twijfel ik wel of hij wel volledig betrouwbaar is. Kan iemand die al ervaring heeft met dit soort tripjes me zeggen of dit een slim idee is en in geval van niet me iets beter aanraden. Het is de eerste keer dat ik in het buitenland een wedstrijd wil kijken dus ik wil me uiteraard ook niet laten afrippen.

http://www.hotfootballtickets.com/premier-league/manchester-united-vs-liverpool-tickets-12-09-2015
 

ALenstra

Well-known member
Zijn gewoon woekerprijzen, flink boven facevalue. Ik heb eens op google gezocht naar dat bedrijf en behalve tevreden klanten schijnen er ook veel klanten te zijn die termen gebruiken als oplichters en leugenaars. In feite is het gewoon ordinaire zwarthandel. Kopen op dat soort sites kan soms inhouden dat je betaald maar het stadion niet inkomt. Ik raad sowieso mensen af om op dat soort sites te kopen.
 

Nik

Member
Precies wat ALenstra zegt!
Via de normale wegen kom je denk ik onmogelijk aan tickets. Je moet op z'n minst een membershipcard aanschaffen wil je kans maken om via Manchester United aan kaarten te komen. Een andere optie is om een pakketreis te boeken (vlucht, hotel, kaartje) op een betrouwbare aanbieder, echter betaal je dan de hoofdprijs. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat je je op een ManUtd forum aanmeld en je vraag aan hen voorleggen. Wellicht kan iemand je daar helpen door bijvoorbeeld met zijn seizoenkaart een los kaartje voor jou te kopen.
 

Nik

Member
Joost, ik neem aan dat het via VI of voetbalreizen.com wel betrouwbaar is, alleen betaal je gewoon absurde prijzen.
 

Joost

Well-known member
Misschien is het tegenwoordig beter maar ik heb wel verhalen gelezen van mensen waarbij de buschauffeur van hun reis bij een of ander onguur persoon de tickets nog moest gaan ophalen.

De enige officiele partij waarmee Manchester United zaken doet is Thomas Cook. Alle andere sites verkrijgen hun tickets via omwegen.

Zie deze uitleg bijvoorbeeld;
Op de ticket staat een veel lager bedrag dan dat ik heb betaald, hoe kan dit?
Voetbalreizen.com maakt gebruik van offici?le inkoopkanalen. Vaak zijn wedstrijden uitverkocht of is het erg lastig om aan tickets voor een wedstrijd te komen. Door gebruik te maken ticketbureaus is het voor Voetbalreizen.com wel mogelijk aan deze tickets/pakketten te komen. Dit tegen marktconforme prijzen waarbij het economische proces van "vraag & aanbod" geldt. Uiteraard worden er ook kosten in rekening gebracht voor de geboden dienstverlening.

Voetbalreizen.com heeft ticketbureaus dus tot officiele inkoopkanalen verheven. Wanneer je echter de Terms&Conditons van Manchester United erbij pakt staat er dit:
Tickets are personal to Ticket Holders, are not transferable and shall not be transferred or resold under any circumstances, save where expressly permitted by the Club in its absolute discretion. In particular, Ticket Holders are expressly prohibited from using Tickets as gifts or prizes in any competitions or other promotional activities of whatever nature, except where the Club (in its absolute discretion) gives its prior written permission.

Ticketbureaus zijn dus in feite illegale waar aan het verhandelen en het bevreemd me iedere keer weer dat daar niet op wordt ingegrepen.

Ik kan me voor sommige clubs best voorstellen dat mensen via zulke sites boeken en dat ze goede beoordelingen krijgen. Ze zullen hun zaakjes vast prima op orde hebben en met routebeschrijvingen etc een meerwaarde bieden. Bij bijvoorbeeld Manchester United is het als buitenstaander vrij lastig om een ticket te bemachtigen.
Maar ze bieden ook reizen aan waar iedere simpele ziel gewoon zelf alles had kunnen boeken. Neem bijvoorbeeld de Emirates Cup bij Arsenal eind juli. Sowieso zou iemand die daar naartoe wil eens onderzocht moeten worden maar vooruit. Voetbalreizen.com biedt een auto-arrangement aan voor €189 pp. Je gaat nooit alleen dus zeg €378 voor 2 man. Je moet dan dus zelf voor het vervoer zorgen. Het hotel waar voetbalreizen.com je onderbrengt is het Thistle Barbican. Ga je niet naar voetbalreizen.com maar direct naar de site van het hotel betaal je €89 voor de kamer en via Arsenal betaal je 2x ongeveer €35 voor een ticket. Ben je voor €159 euro klaar.

Bij VI travel zijn het helemaal boeven. Die leggen je in een Travelodge hotel neer, die kosten op de locaties die ze aanbieden zelden meer dan 40 pond per kamer.
 

ALenstra

Well-known member
Ik zie in easyjet vliegtuigen vaak mensen die via VI hebben geboekt. Een jaar of 10 geleden is ooit zo'n groep meegenomen voor verhoor nadat bij het stadion bleek dat ze geblokkeerde kaarten hadden.
 

Nik

Member
Goed verhaal, Joost! Ik wist wel dat ze absurde prijzen vroegen, maar dat het op deze manier zelfs bij bijvoorbeeld VI zo gaat, wist ik niet.
 
Bovenaan