Ik heb Genk van buiten en binnen gezien. Van buiten gewoon zo'n blokkendoosstadion, waarvan er 13 in een dozijn gaan. Wel apart is de 'terril' die naast het stadion ligt, laat maar weer de 'oorsprong' van de omgeving zien. Van binnen was het stadion ook niet veel idd, gewoon zo'n 13-in-een-dozijnstadion, blokkendoos, wel met heel goed zicht.
Ik was er bij een duel tegen Excelsior Moeskroen, was het openingsduel, zat prinsheerlijk in het zonnetje op een zaterdagavond. Later dat seizoen werd Moeskroen uit de competitie genomen, zodat het door mij geziene duel later niet eens relevant bleek...
Overigens opvallend: de parking ligt direct naast het stadion en als je naar die parking rijdt moet dat door een klein straatje. Ik vroeg me toen af hoe dat na afloop moest, en rekende op flinke opstopping. Niks van dit alles, de straat wordt afgesloten voor tegenliggers en je rijdt in notime de straat uit. Halverwege die straat ligt een vreemd stuk weg, snapte er niks van (de weg loopt naar links voor een T-splitsing, maar lijkt ook rechtdoor te gaan, terwijl er een hek voor staat). Na afloop bleek dat stuk weg ook gebruikt te worden voor afvoer van de auto's.
Overigens: net een ticket gekocht voor Tottenham - Chelsea op 4 januari a.s.. Kan ik mooi White Hart Lane nog zien voor die dicht gaat. Na Manchester City in november gezien te hebben, nu dus de volgende titelkandidaat.