Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

BlauwVinger

Well-known member
Standard Chartered is de shirtsponsor van Liverpool FC. Het is synoniem aan wiwassen (pun intended) Op de werkvloer is seksuele intimidatie en racisme geïstitutionaliseerd.

Un oeuf is enough.
 

SuikerBrood

Well-known member
lzEAFpD.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wacht even, ik mag toch vinden dat hij volkerenmoord heeft gepleegd en dat ik het gek vind dat hij een standbeeld heeft in Hoorn? Ik kom inderdaad met een normatief kader, waarin ik aangeef dat zelfs voor de tijdsgeest waar Coen zich in bevond het een monster was. Er is ook discussie over vele andere historische figuren, waar ik een stuk minder hard over oordeel.

Ik wil 'm niet van zijn sokkel trekken. Ik ben er alleen een voorstander van dat een standbeeld van Coen in een museum staat, in plaats van in een stadscentrum. Moet je je voorstellen dat je als nakomeling van een inwoner van Banda in Hoorn gaat wonen. Waar ze blijkbaar iemand vereren die zulke misdaden heeft begaan.

Het is belangrijk om over onze geschiedenis te praten. We hoeven ons er niet voor te schamen, wij konden er immers niets aan doen. Maar wij kunnen wel zien waar we wel en waar we niet trots op moeten zijn. En wie wij als helden vereren en wie niet. En Jan Pieterszoon Coen lijkt mij in de categorie; 'liever niet' vallen.

Je hoeft echt helemaal niets met die informatie te doen verder. Maar ik kom met een normatief kader omdat deze beste man een standbeeld heeft. En ik vind dat we, met de historische context in ons achterhoofd, daar de discussie wel over mogen voeren.

Je draait het om. Iedereen moest het eerst met je eens zijn. Wil je echt helemaal deugen zal je toch onze bazen moeten gaan bellen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Mag ik uit het statement van Oranje opmaken dat het WK in Qatar ook is afgezegd?
Inderdaad nu de meest voorkomende opmerking op twitter.
Virgil van Dijk die even stoer uithaalt naar Johan en zijn vriendjes, maar er geen moment aan heeft gedacht dat die stadions daar in Quatar ook gewoon met slaven, kinderarbeid en met levensgevaarlijke bouwmethodes (heeft tot nu toe al honderden doden gekost) uit de grond worden gestamd. Aanvoerdertje eerst even nadenken voordat je iets op twitter slingert met je voorbeeldfunctie.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wist niet dat er zoveel Mocro's hebben opgelet tijdens de lessen geschiedenis. Vol overtuiging demonstreren ze tegen het standbeeld van JP Coen. Bewonderenswaardig.
 

SuikerBrood

Well-known member
Wist niet dat er zoveel Mocro's hebben opgelet tijdens de lessen geschiedenis. Vol overtuiging demonstreren ze tegen het standbeeld van JP Coen. Bewonderenswaardig.

Er staat tegenwoordig een bordje bij met alle slechte dingen die hij gedaan heeft. ;)

Je draait het om. Iedereen moest het eerst met je eens zijn. Wil je echt helemaal deugen zal je toch onze bazen moeten gaan bellen.

Oké, laat ik dan nog maar eens zeggen. Niemand hoeft het met mij eens te zijn.
Ik heb een mening over het standbeeld van JP Coen. That's all.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wist niet dat er zoveel Mocro's hebben opgelet tijdens de lessen geschiedenis. Vol overtuiging demonstreren ze tegen het standbeeld van JP Coen. Bewonderenswaardig.

Wist niet dat er zoveel Mocro’s in Hoorn woonde. Zullen wel vanuit Mocroblik zijn afgereisd. Was altijd gezellig voetballen daar.
 
Bovenaan