Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

Max

Administrator
Forumleiding
Een grote nepperd is het.


Wat mij betreft hoef je niet iedereen met zonden uit het verleden te achtervolgen, maar in deze discussie gebeurt dat constant. Dus Pep is inderdaad af. Kut racist!
 

U.G.

Well-known member
Wat mij betreft hoef je niet iedereen met zonden uit het verleden te achtervolgen, maar in deze discussie gebeurt dat constant. Dus Pep is inderdaad af. Kut racist!

Wat mij betreft kan je ooit zelf met een swastika-vlag hebben staan zwaaien, en een prima vent zijn verder. Maar nu omdat dit allemaal speelt de nieuwe malcolm x uithangen is mij net iets te veel rek en te doorzichtig. Not buying, sorry.
 

SuikerBrood

Well-known member
Kan mij niet voorstellen dat we als Nederlanders nog lang gaan accepteren dat Zwarte Piet bij een kinderfeest rondloopt. Ik geef het nog maximaal 5 jaar.

Wat jullie?
 

SuikerBrood

Well-known member

Ben benieuwd wat hier van komt.

Zal wel weer een laf compromis zijn, met nog meer tekst en uitleg bij het standbeeld dan dat er nu bij staat. We kunnen over heel veel Nederlanders uit de historie discussies voeren, maar Jan Pieterszoon Coen was gewoon een oorlogsmisdadiger. Die hoort niet op een sokkel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, we zijn van Coen zijn daden zeker niet slechter geworden. Hem eenzijdig afschilderen als held of misdadiger vind ik te simpel. Ik ben kennelijk toch niet zo geschikt voor de witte en bruine suiker manier van discussiëren. Dat heeft geen enkele zin en daarom wens ik Suikerbrood verder een fijne dag.
 

SuikerBrood

Well-known member
Nou ja, we zijn van Coen zijn daden zeker niet slechter geworden. Hem eenzijdig afschilderen als held of misdadiger vind ik te simpel. Ik ben kennelijk toch niet zo geschikt voor de witte en bruine suiker manier van discussiëren. Dat heeft geen enkele zin en daarom wens ik Suikerbrood verder een fijne dag.

Haha, dat is niet erg. Ik vind ook dat er nog wel een flinke afstand tussen oorlogsmisdadiger en iemand op een sokkel zetten zit. We moeten ook niet vergeten dat Coen ons rijkdom heeft gebracht. Alleen loopt dat voor mij niet gelijk met heldenverering.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Was gewoon een oorlogsmisdadiger en daar moet iedereen het mee eens zijn. Dat zijn jouw woorden en daar pas ik voor.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De tranen schieten in je ogen bij het horen over die VOC mentaliteit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je mag best vinden dat het geen oorlogsmisdadiger is. Technisch gezien is hij er niet voor veroordeeld. ;)

Zou inderdaad bijzonder zijn om iemand te veroordelen op basis van een gepleegd misdrijf en op basis van recht wat nog niet bestond.
 

SuikerBrood

Well-known member
Snap ik, maar ik geloof dat jij hem wel serieus een oorlogsmisdadiger vindt. Die kwalificatie erop plakken heeft enige betekenis. Maar niet eerder dan een paar honderd jaar na het gepleegde feit.

Ik vind het inderdaad wel een oorlogsmisdadiger. Al is het meer volkerenmoord en heeft het weinig met oorlog te maken.

Samenvattend: het was gewoon een lul.
 

Atreides

Well-known member
Ik vind het inderdaad wel een oorlogsmisdadiger. Al is het meer volkerenmoord en heeft het weinig met oorlog te maken.

Samenvattend: het was gewoon een lul.

Waarom heb je zo'n behoefte om hedendaagse stempels te plakken met het normatieve kader van eeuwen terug? Met het praktisch kader van nu zijn de meeste historische artsen ook moordenaars geweest (want alleen al bacteriën).
 

De Wolf

Well-known member
Wanneer we alles met verwijzing naar 17e eeuwse helden gaan veranderen moeten we dan ook alles met Prins Bernard (lid van NDSAP) en Prins Claus (zat bij Hitlerjugend) gaan veranderen?
 

Atreides

Well-known member
Wanneer we alles met verwijzing naar 17e eeuwse helden gaan veranderen moeten we dan ook alles met Prins Bernard (lid van NDSAP) en Prins Claus (zat bij Hitlerjugend) gaan veranderen?

Ik stel voor dat we ook ophouden de oude Griekse, Romeinse, Egyptische, Koptische, Chinese, Indische, Perzische beschavingen ook maar niet meer vereren. Want heel slaafvrij was het allemaal niet.

Overigens heeft het christendom wel een enorme vooruitgang betekent tegen een slaafloos bestaan. Die werden gewoon lijfeigenen. Bijna net zo feestelijk maar geen slaaf!!!
 
Bovenaan