Het kunstje scoren beheerst hij wel. Wat dat betreft snap ik niet dat er geen eredivisieclub toehapt.
NAC lijkt me een prima club voor hem. In de Jupiler League moet hij wel een aardige rol kunnen spelen.
Bij Excelsior snapte niemand er iets van dat hij destijds naar Feyenoord mocht. Maakte in Kralingen totaal geen indruk.
Werd in Kralingen vaak misbruikt als linksbuiten. Bovendien speelde dat Excelsior met de kont in de eigen zestien en was Te Vrede zijn speelgebied rond de middenlijn. Dat werkt dus sowieso niet. Vervolgens kwam hij bij Jong Feyenoord, waar hij echt aan de lopende band scoorde.
Technisch komt hij natuurlijk tekort voor een club als Feyenoord, maar het is echt wel een aardige doelpuntenmaker. Ik denk dat hij bij een middenmotor met aanvallende intenties in de eredivisie gewoon 15 tot 20 goals maakt. Zeg maar een Cambuur of een Willem II. Al zou een jaartje topscorer worden in de Jupiler League hem wellicht ook goed doen.
Roda zoekt volgens de krant nog een ervaren middenvelder en 2 spitsen.
Een van die spitsen zou Kabasele kunnen worden die bij Anderlecht op de bank zit. Die jongen werd eerder ook al aan de Graafschap verhuurd maar is mij daar niet bijzonder opgevallen.