Fortuna Sittard Nieuws

Janssen

Well-known member
FORTUNA SITTARD CONTRACTEERT FINS INTERNATIONAL KARJALAINEN

Fins international Rasmus Karjalainen maakt de overstap naar Fortuna Sittard. De 23-jarige spits werd afgelopen jaar met 17 goals vice-topscorer in de Veikkausliiga. Karjalainen komt over van KuPS en tekent een contract voor 4 seizoenen.

Karljalainen is verheugd met de overstap en hoopt zijn doelpunten moyenne verder door te zetten in Nederland: ‘’Ik kijk er naar uit om te scoren voor de fanatieke aanhang in het stadion. De support die zij geven is fantastisch. Fortuna Sittard en de Eredivisie zie ik als perfecte stap. Vele Finse spelers zijn mij voorgegaan in Nederland. De verhalen die ik van hen hoor zijn positief.’’

Sjoerd Ars, technisch manager Fortuna Sittard, is tevreden met de transfer: ‘’Rasmus is een veelzijdige aanvaller die in de Finse competitie bewezen heeft makkelijk te kunnen scoren. Met zijn kwaliteiten voegen we de nodige aanvullende impulsen toe aan onze selectie’’.

Karjalainen kwam het afgelopen seizoen uit voor KuPS dat derde eindigde in de Finse competitie. Met 17 goals in 31 wedstrijden had hij een belangrijk aandeel in deze klassering. Karjalainen kwam tot nu toe zeven keer uit voor het nationale elftal van Finland. Hierin wist hij ??n keer het net te vinden.

Karjalainen kwam vorige week nog in actie voor zijn club KuPS en gaat zodoende eerst van een welverdiende vakantie genieten. Hij zal zich in de eerste week van juli melden in Sittard.

Dit lijkt de eerste "serieuze" versterking.
 

Janssen

Well-known member
Best leuk, al die verrassende aanwinsten. Lijkt wel een beetje of ze Football Manager spelen.

Was vorig jaar ook al zo. 15 spelers gratis ophalen en hopen dat je er eentje voor de waarde van je begroting kunt verkopen. Als dat elk jaar lukt doe je het prima toch.
 

Unregistere

Well-known member
Was vorig jaar ook al zo. 15 spelers gratis ophalen en hopen dat je er eentje voor de waarde van je begroting kunt verkopen. Als dat elk jaar lukt doe je het prima toch.

Absoluut, ook niets mis mee hoor. Maar het is wel grappig, ze komen echt overal vandaan. Dat doet wel denken aan FM.
 

Janssen

Well-known member
Absoluut, ook niets mis mee hoor. Maar het is wel grappig, ze komen echt overal vandaan. Dat doet wel denken aan FM.

Zijn allemaal netwerkjes van makelaars. Ik verwacht pas in augustus echt vuurwerk aangezien dan de spelers die de boot gemist hebben interessant worden.

Overigens lijkt Semedo te gaan vertrekken, ontbrak schijnbaar al op de training vandaag,
 

Janssen

Well-known member
Semedo wordt voor een jaar verhuurd aan OFI Kreta. Vet klote als je bedenkt dat een jaar geleden zijn transfer naar WBA voor 2,5m op een haar na rond was.
 

Unregistere

Well-known member
Zeker. Leek vorig jaar best nog een verstandige keuze om hem te behouden voor het jaar in de eredivisie, maar daar kwam hij toch beduidend minder uit de verf. Maar ja, je kunt het helaas nooit volledig voorzien...
 

Janssen

Well-known member
Felix Passlack komt over van Borussia Dortmund.

Tevens wordt verwacht dat Joe Ledley gaat tekenen.
 
Laatst bewerkt:

Makanaky

Well-known member
En die Passlack was een toptalent met een gebruiksaanwijzing. Is er nog maar 21 en dus ook een stunt.
 

Janssen

Well-known member
Ken Passlack alleen uit PES en die uit Wales ken ik helemaal niet. Wel een aparte verschijning zo die gast.
 
Bovenaan