Fortuna Sittard Nieuws

Janssen

Well-known member
Eijer was ook de hoofdtrainer, althans ik heb het hele seizoen niets gezien wat het tegendeel zou moeten bewijzen. De buitenwacht heeft er een raar stroman verhaal van gemaakt.
 

Janssen

Well-known member
Nou die gast heeft zelf nog nooit in zijn hele leven tegen een bal getrapt, zoiets aanstellen als trainer ben ik principieel op tegen. En dat wordt dan gebracht als een "innoverende" keuze. Zeg dan gewoon dat er niemand anders haalbaar was.
 

Janssen

Well-known member
Kevin Hofland blijft trouw aan Fortuna Sittard

Fortuna Sittard-assistent Kevin Hofland (40) gaat 'gewoon' met zijn huidige club het nieuwe seizoen in. De voormalig verdediger staat in de voorzichtige belangstelling van andere clubs, maar gaat daar niet op in.

Dat bevestigt de trainer in gesprek met L1. De trainer staat nog tot 2022 onder contract in Sittard. "En ik heb hier bewust voor vier jaar getekend."

Goede prestaties
Hofland staat er goed op bij andere clubs. Hij promoveerde, weliswaar als assistent-trainer, met Fortuna Sittard naar de Eredivisie. Op het hoogste niveau eindigde de club keurig op de vijftiende plaats. En dat alles met een onervaren selectie, die bol staat van de nationaliteiten. In Sittard hoeven ze echter niet bang te zijn dat Hofland gauw vertrekt. "Er is altijd een bepaalde interesse", erkent hij. "Maar ik heb er nu geen behoefte aan om verder te kijken. Ik heb er vertrouwen in dat deze club de lijn kan doortrekken die we hebben ingezet."

Passie en strijd
De geboren Brunssumer kijkt met genoegen terug op het afgelopen seizoen. "Het was allemaal nieuw. De club moest opeens verder professionaliseren vanwege de promotie, daar zijn we nog steeds mee bezig. En we moesten lang wachten op nieuwe spelers, die ook nog allemaal verschillende nationaliteiten hadden. Het was lastig dat we veel spelers nog moesten inpassen toen het seizoen al begonnen was. Maar de jongens toonden passie en strijd en er werd vaak ook gewoon goed gevoetbald."

Wessel geblesseerd
Na de winterstop kwam de klad erin. De eerste tien wedstrijden van de tweede seizoenshelft leverden acht nederlagen en een regen aan tegendoelpunten op. "En dat terwijl we een goed trainingskamp hadden gehad", blikt Hofland terug. Tijdens dat kamp raakte aanvoerder Wessel Dammers echter geblesseerd. "Wessel is leidend als voetballer. Hij viel weg, we moesten nieuwe spelers inpassen. En toen kregen we bij De Graafschap meteen een enorme knal", wijst hij op de eerste wedstrijd na de winterstop, die met 5-1 verloren werd.


Geen megabudget
Fortuna Sittard herpakte zich echter en wist zich uiteindelijk direct te handhaven. Geen play-offs, geen stress. "Dat was de doelstelling, dus ik ben tevreden dat we dat bereikt hebben", zegt Hofland. "Maar we moeten kritisch blijven kijken naar ons spel. Daarover ben ik gematigd tevreden." Komend seizoen wil de club graag doorpakken, maar dat wordt geen gemakkelijke opgave. "We hebben geen megabudget. Het liefst hebben we een goede mix van jong talent met wat ervaren jongens."

Transfertarget Jos?
E?n van die ervaren jongens moet Jos? Rodr?guez (24) worden. Hij speelde afgelopen seizoen al op huurbasis voor Fortuna Sittard en de club hoopt hem nu definitief over te nemen van het Duitse Mainz. "We willen jongens aantrekken die ?cht willen komen. Jos? is een van die jongens", legt Hofland uit. Ook algemeen directeur Ivo Pfennings bevestigt de interesse. "Maar het wordt niet makkelijk. Er moet heel veel water bij de wijn, door alle partijen", benadrukt hij.

Lijn met PSV
Hofland heeft ook een directe lijn met PSV, de club waar hij als voetballer en trainer actief was. "Ik heb wel wat spelers gepolst. Maar niet meer dan dat. Afgelopen seizoen hebben we dat ook gedaan, maar liepen we tegen het probleem aan dat een club als PSV bijvoorbeeld vijf verdedigers in de selectie wil hebben. Dus zij laten een reservespeler niet makkelijk gaan, terwijl zo'n jongen waarschijnlijk niet veel speelt."

Passend bedrag
Overigens moet Fortuna Sittard ook rekening houden met uitgaande transfers. Alexei Koșelev en Mark Diemers staan in de belangstelling van verschillende clubs. "Logisch, als je kijkt naar hun prestaties", stelt Hofland. "Als er een club komt met een bedrag waar Fortuna mee kan leven, dan denk ik dat je een transfer niet tegen moet houden. Dat moet je die jongens ook gunnen. Maar nogmaals: dan moet er wel een passend bedrag worden betaald."

Nieuwe hoofdtrainer
Fortuna Sittard maakte donderdagavond bekend dat Sjors Ultee de nieuwe hoofdtrainer wordt. De 32-jarige oefenmeester uit Utrecht tekent een contract voor ??n seizoen, met de optie op nog een extra jaar. Hoewel Ultee een onbekende naam is voor de meesten stond hij hoog op het lijstje van technisch manager Sjoerd Ars.

Jos? moet blijven!
 

Janssen

Well-known member
Patrik Raitanen komt over van Liverpool U18. Geen zinnig woord over te zeggen behalve dat het een centrale verdediger is.
 

Janssen

Well-known member
Gehaald om over een paar jaar door te kunnen verkopen, is vastgelegd voor 4 jaar.

Tevens is de Belgische jeugdinternational Adnan Ugur overkomen van Club Brugge. Contract voor 3 jaar met optie voor nog 2.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Jacky Donkor en Jackie Groenen.

Mooi koppel zou dat zijn.

Er wordt weer driftig gewerkt aan een nieuw cultuurmix bij Fortuna.
 
Bovenaan