Fortuna Sittard Nieuws

Janssen

Well-known member
Tweede rechtzaak die hij op alle punten verliest, de faalhaas. Hoop wel dat dit nu allemaal afgelopen is.
 

Janssen

Well-known member
Droomtransfer op losse schroeven voor Fortuna Sittard-ster

De transfer van Lisandro Semedo (22) van Fortuna Sittard naar West Bromwich Albion staat op losse schroeven. Interne strubbelingen bij de Engelse club zorgen voor een onverwachte wending.
De clubs en de speler waren mondeling akkoord over de overgang en het opstellen en tekenen van de contracten. Dit leek slechts een formaliteit. Opeens bleef het echter stil vanuit Engeland.
Lees ook: Fortuna Sittard dreigt absolute smaakmaker te verliezen

Fortuna Sittard ging de onderhandelingen in met een vraagprijs van vier miljoen euro, maar er werd uiteindelijk een akkoord bereikt voor de lieve som van 2,5 miljoen euro. West Bromwich Albion schotelde Semedo vervolgens een mooi contract voor; de vleugelspits kon een veelvoud verdienen van wat hij in Sittard krijgt.

De transfer leek in juni zijn beslag te krijgen, maar tot op de dag van vandaag is de deal nog altijd niet rond. Dat heeft alles te maken met de interne onrust bij de Engelse club, die afgelopen seizoen degradeerde naar het tweede niveau. De Chinese eigenaar van de club zette Giuliano Terraneo, de technisch verantwoordelijke van de club, eind juni buitenspel. En uitgerekend Terraneo was verantwoordelijk voor de Semedo-deal.

De Portugese aanvaller, die tot medio 2022 vastligt in Sittard, zou inmiddels geen vertrouwen meer hebben in de overgang. Zelfs als West Bromwich alsnog over de brug komt, is het de vraag of Semedo nog oren heeft naar een transfer. Buitenlandse media schreven over interesse van de Italiaanse clubs Hellas Verona en Udinese en het Turkse Fenerbah?e, maar betrouwbare bronnen doen die verhalen af als 'onzin'.

Ondanks alle onrust rondom zijn uitblinker, merkt trainer Kevin Hofland niets aan Semedo. "In het begin had hij er wel last van, maar hij heeft de knop omgezet. Hij zegt ook: 'Ik heb gewoon een contract bij Fortuna en ik focus me op deze club.' Pas als er concreet iets speelt, zullen we daar over praten. Dat is nu niet het geval."

De club zal Semedo geen deadline opleggen. "Nee, daar geloof ik niet in", zegt Hofland. "We kunnen wel afspreken dat hij bijvoorbeeld voor 31 juli moet besluiten, maar als er twee dagen later een geweldige aanbieding komt, gaat hij misschien toch. Zo werkt het nou eenmaal in de voetballerij. Ik vind dat je spelers daar vrij in moet laten."
Afgelopen voetbaljaargang speelde Semedo veertig wedstrijden voor Fortuna Sittard. Daarin scoorde hij vijftien keer en gaf hij achttien assists.
Bron 1Limburg

Doe mij die 2,5 miljoen maar. Risico op afbreuk is veel te groot met hem.
 

Janssen

Well-known member
4c194e4c104db22e0ef103e2318647fe.jpg


Lekker nieuw matje hoor.
 

zwammy

Well-known member
Hadden ze dat beter kunnen laten en er boven een bord met Riicksen tribune kunnen plaatsen ofzo.
 

Unregistere

Well-known member
Vanavond een volgende test, op bezoek bij tweededivisionist Barendrecht. Leuk voor Finn Stokkers, een weerzien met zijn oude club. Die wil vast wel een goaltje maken op de Bongerd.
 

Janssen

Well-known member
Fortuna Sittard Nieuws

Van de beoogd basis doet alleen Ciranni mee. Er vanuitgaande dat hij de rechtsback wordt en niet Essers.

Stokkers speel ook.
 
Bovenaan