Fortuna Sittard Nieuws

PES5

Administrator
Forumleiding
Ooit HET talent bij PSV en nu bij Fortuna Sittard spelend. Het kan verkeren.
 

Joost

Well-known member
Het zou hier gaan om Marc H?cher van Roda.

Joost weet jij meer?

Geen idee. Als jullie die er ook nog bij krijgen is dat wel een hele grote vis.

Als ik kijk naar de huidige selectie en hoe Kalezic wil spelen zou hij best buiten de boot kunnen vallen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Als je buiten de boot valt bij Roda, kun je nooit een hele grote vis zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Voor Fortuna kan het inderdaad een goede speler zijn, maar 'een hele grote vis' zou ik eerder een speler noemen van een grotere club in NL of Belgi?.
 

Max

Administrator
Forumleiding
H?cher is een matige speler in de eredivisie en een topper in de Jupiler league. Maakt geen drol uit of hij van Roda JC of Ajax komt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vond 'm vorig jaar niet echt een topper bij Roda, maar dat zal Joost beter weten.
 

Joost

Well-known member
Iemand die in 7 seizoenen Eerste Divisie 200 duels speelde en daarin 55 keer scoorde, 3 keer promoveerde en 4 hele seizoenen Eredivisiebagage meeneemt vind ik voor Fortuna anders best wel een grote vis.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, bij Helmond was hij ook altijd de beste. Is gewoon een hele goede speler voor Fortuna.
 

Janssen

Well-known member
Fortuna Sittard beloont Lars Hutten met contract

Aanvaller Lars Hutten (25) trainde al enige tijd mee met de selectie van Fortuna Sittard. Tijdens zijn proefperiode heeft de transfervrije Tilburger het technisch hart van de club weten te overtuigen van zijn meerwaarde. De club beloont Hutten met een overeenkomst die hem voor twee seizoenen aan geel-groene formatie bindt.

Technisch manager Charly Chudik over de kersverse Fortunees: “Lars is op meerdere plekken inzetbaar, zowel op het middenveld als in de spits. In de weken dat hij bij ons was heeft hij ons ervan overtuigd dat hij prima past in het elftal. Niet alleen vanwege zijn voetbalkwaliteiten, maar ook als persoon. Hij brengt veel ervaring met zich mee, zelfs op Eredivisie-niveau, en hij geeft de selectie een kwaliteitsinjectie. Daarmee voldoet hij aan alle voorwaarden die we vooraf gesteld hebben. Hij past dus gewoon prima in het profiel”.

Lars Hutten over zijn nieuwe uitdaging: "Zo’n zes weken geleden nam de club contact met me op. Dat leidde tot een proefperiode die uiteindelijk van beide kanten goed is bevallen. De staf maakte een goede indruk op me. Dat is niet de enige factor, maar het speelde zeker mee in mijn besluit. Ze willen attractief aanvallend voetbal spelen met veel diepgang en dat kan ik hen bieden. En met de huidige selectie moet dat zeker kunnen. Ik wil ons niet teveel druk opleggen, maar met dit elftal moet een plek bij de eerste negen mogelijk zijn. Ik ben blij met de kans die Fortuna me biedt. Die grijp ik met beide handen aan. Veel doelpunten maken en assists geven, dat is mijn doel voor dit seizoen.

Hutten werd het grootst deel van seizoen 2014-2015 door SBV Excelsior verhuurd aan Helmond Sport. Daar kwam hij tot 17 wedstrijden, waarin hij 2 maal scoorde. Voordat hij door de Rotterdammers werd ingelijfd speelde de Tilburger voor het inmiddels failliete SC Veendam, Willem II en Jong PSV. Zijn jeugdopleiding begon hij bij Willem II, waar hij op 12-jarige leeftijd werd opgepikt door PSV. Daar doorliep hij de gehele jeugdopleiding. In 2008 stroomde hij door naar Jong PSV.

Donny de Groot treedt toe tot technische staf

Als gevolg van aanhoudende blessures sluit Donny de Groot zijn actieve loopbaan als speler per direct af. In goed overleg zijn de Sittardse club en De Groot overeengekomen dat hij toetreed tot de technische staf van zowel het eerste elftal als de Fortuna Sittard Academy.

De Groot kampt al enige tijd met fysieke ongemakken. “Fysiek is het niet meer wat het was. In mijn hoofd wil ik van alles, maar het lichaam wilt niet altijd meer mee. Daardoor kan ik niet meer presteren op het niveau dat ik gewend ben. Het afgelopen seizoen was daarom een verloren seizoen. Toch was het een moeilijke beslissing. Daarvoor geniet ik teveel van het spelletje”, aldus De Groot.

Na overleg met de technische en medische staf van Fortuna Sittard kwamen beide partijen tot het besluit om per direct te stoppen als speler en De Groot een dubbelfunctie aan te bieden. Voor het eerste elftal neemt hij komend seizoen de rol van assistent-trainer op zich. Dit sluit prima aan op de leidersrol die hij binnen het elftal al vervulde. Binnen de Fortuna Sittard Academy zal hij als trainer zijn schat aan kennis en ervaring gaan overbrengen op de jeugdige talenten van de club. Aan het einde van het seizoen wordt de samenwerking ge?valueerd.

De Groot over de nieuwe stap in zijn carri?re: “Fortuna biedt me een mooie kans, die goed is voor beide partijen. En daar heb ik echt heel veel zin in. Nu kan ik op een andere manier belangrijk zijn voor het eerste elftal en een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de toekomst van de club: de jeugd. Daar kan ik echt van genieten. Voor mij is dit echt een prachtige uitdaging, die ook nog eens goed is voor mijn toekomst”.

Bron: Fortunasittard.nl
 

Unregistere

Well-known member
Momenteel spelen ze een oefenpot tegen zondagtopklasser Koninklijke HFC. Het is bijna rust, de Limburgers leiden met 1-0.
 

Janssen

Well-known member
Nou redelijke start gemaakt. Vooraf getekend voor een punt maar toch overheerst het gevoel dat er meer in zat. Het opstootje voorafgaand aan de gemiste pingel voor 1-3 was wel beschamend en daar gooi je eigenlijk de overwinning weg.
 

Maasveld

Well-known member
Nou redelijke start gemaakt. Vooraf getekend voor een punt maar toch overheerst het gevoel dat er meer in zat. Het opstootje voorafgaand aan de gemiste pingel voor 1-3 was wel beschamend en daar gooi je eigenlijk de overwinning weg.
Heeft Saddiki gespeeld?
 

Maasveld

Well-known member
Oke, hij is natuurlijk ook nog erg jong. Hoe doet Belkassem het overigens bij jullie voor zover je weet?
 

Janssen

Well-known member
Oke, hij is natuurlijk ook nog erg jong. Hoe doet Belkassem het overigens bij jullie voor zover je weet?

Zit nu in Jong Fortuna, vorig jaar -19. Mocht in de voorbereiding een aantal keer opdraven, o.a. tegen EVV. Heb hem nog geen seconde zien spelen dus kan er weinig over zeggen.

Ander nieuws, er zit zowaar een versterking in de breedte aan te komen:

Fortuna wil Ospitalieri w?l strikken

Fortuna Sittard hoopt Marco Ospitalieri (23) spoedig vast te leggen. De Belgische verdediger annex middenvelder, voormalig jeugdspeler van PSV, loopt sinds vorige week stage bij de Limburgse club.

Eerder was hij al op proef bij NEC en Roda JC Kerkrade, maar bleef hij beide keren achter zonder contract. Als het aan Fortuna-trainer Peter van Vossen ligt, komt Ospitalieri zijn selectie zo snel mogelijk versterken.

'Marco doet het heel goed', zegt de Zeeuwse coach tegen VI. 'Hij heeft een goede drive, kan op meerdere posities uit de voeten, is ook nog een jongen uit de regio. Ik wil hem er sowieso graag bij hebben. We gaan dinsdag praten om te kijken of we eruit kunnen komen.'
 
Bovenaan