For The Love Of Hip Hop

U.G.

Well-known member
Ja, ook niet verkeerd. Al heb ik persoonlijk RZA als MC nooit echt top gevonden. Wel goed, maar niet zo onderscheidend als andere clanmembers. Als producer staat hij wel aan de top van de top wat mij betreft!

Hij is een betere producer dan rapper, dat zeker, maar als rapper is tie wel onderschat hoor. Tekstueel zijn Raekwon of een GZA gewoon beter, maar ik zelf vind 'm echt niet minder flowen. Vaak hebben producers ook de schijn tegen als ze naar de microfoon grijpen.
 

Unregistere

Well-known member
Hij is een betere producer dan rapper, dat zeker, maar als rapper is tie wel onderschat hoor. Tekstueel zijn Raekwon of een GZA gewoon beter, maar ik zelf vind 'm echt niet minder flowen. Vaak hebben producers ook de schijn tegen als ze naar de microfoon grijpen.

Hij is ook geen slechte rapper, maar toch zou ik hem in Wu-Tang pas ergens als zevende klasseren of zo. Al zegt dat misschien ook iets over de enorme kwaliteit van dat collectief.
 

U.G.

Well-known member
Beastie Boys, ik doe ook eentje. Ik ben ze eigenlijk pas laat echt gaan waarderen, ik vond ze eerst eigenlijk gewoon een stel clowneske schreeuwlelijkerds. Pas bij So watcha want ging het lampje branden.

Deze is nooit uitgezonden, en wat een gemiste kans. Met Chappelle op een boot onder Brooklyn Bridge, druipend van de oldskoolness en dan die perfecte timing met de metro.

 

erka

Well-known member
Ja, Beastie Boys. Het album Paul's Boutique heb ik ook laatst geluisterd. Dat is gewoon echt heel goed.

 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Van dit album ken ik alleen Hey Ladies :D, ik ga ook maar 'ns een keer naar dat hele ding luisteren.
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Hey ladies is de reden waarom dat album in eerste instantie flopte...
Paul's boutique, voor hey ladies zitten een aantal goede nummers, na hey ladies, B kant, wordt het een meesterwerk naar mijn mening.
 

U.G.

Well-known member
Hij is meteen voor gek verklaard met deze disstrack. Hij pakt dus gewoon niemand minder dan de meest beschermde rapper uit de industrie, Eminem. Het dissen van grootheden heeft voorheen al carri?res gekost, zie Canibus of Tim Dog. Hoe dan ook, MGK zet hier alles in, maar nagelt 'm wel.

 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Midwestern rivalry, ik weet het niet, als het er niet was dan is het er nu. Het ding staat er pas en kijk hoe hard het gaat met de views.
 

Unregistere

Well-known member
Nog ff een gouwe ouwe tussendoor, van Ol' Dirty Bastard. De enige die kon verzinnen om te beginnen met allerlei rare geluiden en vervolgens ergens halverwege de song Somewhere Over The Rainbow in te zetten. :D

 

Ska P 187

Well-known member
@ U.G. ik weet nog dat jij die cleveland represent song van m neerplantte hier en ik voelde m wel (heb m zelfs op mijn stick staan sinds). Ik dacht die gast is the next big thing, maar hij is dus helemaal niet bekend begrijp ik uit de reacties. A) logisch, alhoewel met ballen, dat hij deze kans aangrijpt om op de ladder te klimmen. Ik verwacht dat hij deze met twee handen gegrepen heeft en B) complimenten dat jij ze er blijkbaar nog steeds tussen uit weet te pikken, want je zal ondertussen ook wel een ouwe man zijn.., ik zelf ben the touch al decenia kwijt.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
A) Ik kijk soms met m'n zoon naar Ridiculousness, vraag me niet waarom;), en MGK was daar een keer te gast...net als Future, Ty Dolla en nog meer van die gasten van nu, dus onbekend is tie niet. Zo ben ik z'n werk gaan opzoeken.

In de hiphop stikt het van de personas en gimmicks, maar dat fictie en werkelijkheid mekaar soms lelijk bespelen hebben we goed kunnen zien in de 90's. Deze beef tussen MGK en Em is ooit ontstaan om een tweet, met als gevolg de disstrack van Eminem ( die is dus wel begonnen ).

Dat beide heren, maar vooral MGK, nu hierop capitalizen en dat dat vanuit de labels/media wordt georkestreerd lijkt me een feit, maar dat de regie hierin verloren kan gaan is de prijs.

B) Ja ik ben praktisch geboren in fascistisch Portugal, en krijg soms het idee dat ik dinosaurussen nog heb meegemaakt, maar heb nog steeds een opgeblazen ego als een motherfucker ( en terecht ).

Ik was/ben eigenlijk allang klaar met het volgen van hiphop, maar de omgang deze zomer met familie uit Long Island heeft me wel weer getriggerd. En eigenlijk meer wat er buiten de muziek om gebeurt.
 

U.G.

Well-known member
Geloof het of niet, maar dit is hoe een New Yorks hottest rapper er tegenwoordig uitziet. Dan begin je met afschuw het interview aan te horen, en ik moet zeggen, gaandeweg wint dit ventje toch m'n sympathie.

 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Hij is meteen voor gek verklaard met deze disstrack. Hij pakt dus gewoon niemand minder dan de meest beschermde rapper uit de industrie, Eminem. Het dissen van grootheden heeft voorheen al carri?res gekost, zie Canibus of Tim Dog. Hoe dan ook, MGK zet hier alles in, maar nagelt 'm wel.


Nou vooruit, het lag natuurlijk in de lijn der verwachting maar Eminem hheft deze disstrack in the white on white-crime beantwoord. Een paar weken geleden alweer. Ik vind 'm mwah...MGK's beatmaker scoort sowieso hoger naar mijn mening. Maar ok, de essentie bij het dissen ligt natuurlijk bij de tekst. Ik ben nooit fan van Eminem geweest, maar tekstueel heeft de man wel hele originele invalshoeken, maar hier...


De boys hebben ontiegelijk veel aandacht, bien jouer :duim:

...maar de party is over volgens meneer MGK.

 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Geloof het of niet, maar dit is hoe een New Yorks hottest rapper er tegenwoordig uitziet. Dan begin je met afschuw het interview aan te horen, en ik moet zeggen, gaandeweg wint dit ventje toch m'n sympathie.


Tegenwoordig voor de rest van zijn leven, schijnt, te bezoeken in de bak.
Bloooooooood.
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Ik dacht ik heb 'm vast wel een keertje geplaatst, maar niet dus blijkbaar. Als dit Papiamento is, sorry in Apeldoorn had je in mijn jeugd niet zo heel veel Antillianen, dan vind ik het wel een mooie taal en dit liedje heeft een lekkere flow.
 
Bovenaan