For The Love Of Hip Hop

Ska P 187

Well-known member

U.G. je ken lullen wat je wil, maar hij blijft stappen maken. De boy is zeker beter dan gemiddeld. Mocro of niet, I don't give a shiiìt.
Ik snap je kritiek overigens wel op die eerste song.
Die 101 sessies van m toonde met name zijn klasse. Toen nog vrij bruut, proberend wat te zeggen, lijken de jaren hem wel degelijk wijzer gemaakt te hebben. Misschien heeft hij (af en toe) wel daadwerkelijk wat te melden.
Hoopvol, nog steeds.


 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member

Ondertussen al wel weer een tijdje geleden, maar het moge duidelijk zijn dat ik deze man wel kan beweren. Hij lijkt me wel real, dat vind ik toch wel belangrijk wanneer je je als gangster presenteert, maar legt zijn ziel toch ook vaak wel open.
Dit vind ik echt een pareltje.

Ik ken deze gast niet, maar wat is 'real' ska ? Da's in Nederland vaker niet meer dan : met moeite een grammetje of 2 basecoke in de week pushen, soms daarvoor nog maandenlang moeten zitten ook, met hun domme kop, e pronto je bent gangster. Pak een microfoon en vertel ons over je struggle !

Ik had vroeger al moeite met die gasten uit LA die zonodig gangster waren. Als je gangster bent waarom wil je jezelf exposen in de showbizz ?

Kijk Sinatra bijv, die had in zn eentje meer banden met de ( echte ) mafia dan àl die gastjes bij elkaar. Moest hij daarover pronken in zn liedjes ? Ben je gek.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
U.G. je ken lullen wat je wil, maar hij blijft stappen maken. De boy is zeker beter dan gemiddeld. Mocro of niet, I don't give a shiiìt.
Ik snap je kritiek overigens wel op die eerste song.
Die 101 sessies van m toonde met name zijn klasse. Toen nog vrij bruut, proberend wat te zeggen, lijken de jaren hem wel degelijk wijzer gemaakt te hebben. Misschien heeft hij (af en toe) wel daadwerkelijk wat te melden.

Ik weet niet meer wat ik zei over deze kerel. Vond ik 'm niet best 😊. Ik ben allang niet meer de doelgroep ska, ik vind het allemaal best. Die shit raakt me niet en ik denk dat het ook zo hoort. Of je moet belachelijk goed zijn als Kendrick, of een niet normale beatmaker hebben. Anyway ik blijf vooral hangen in de jaren 90, want sowieso vind ik als het op hiphop aankomt, yep dan was vroeger idd alles beter. ( ok, niet alles, maar goed ).

Fucking wajongers allemaal tegenwoordig, iedereen is rapper.
 

Ska P 187

Well-known member
Kerel, ik zit ook alleen maar sessie te planten van 6 of 7 jaar terug, want ik ben gewoon niet meer bij. Doe mijn best niet eens meer, maar voel maar en toe nog wel.
Deze van Appie vind ik ook ijzersterk, poëzie vooral het eerste gedeelte wat dat betreft en positief.
Ik trek m wel, wijsheid met de jaren ofzo.

 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Ik ken deze gast niet, maar wat is 'real' ska ? Da's in Nederland vaker niet meer dan : met moeite een grammetje of 2 basecoke in de week pushen, soms daarvoor nog maandenlang moeten zitten ook, met hun domme kop, e pronto je bent gangster. Pak een microfoon en vertel ons over je struggle !

Ik had vroeger al moeite met die gasten uit LA die zonodig gangster waren. Als je gangster bent waarom wil je jezelf exposen in de showbizz ?

Kijk Sinatra bijv, die had in zn eentje meer banden met de ( echte ) mafia dan àl die gastjes bij elkaar. Moest hij daarover pronken in zn liedjes ? Ben je gek.
Sinatra, Jezus U.G (Mooi rijtje haha, wie hoort hier niet thuis!) zie topic titel, andere, mooie tijden en stijl vooral.
Real voor mij is wanneer je merkt dat een zelfgeschreven tekst uit iemands direct uit zijn hart komt. Dat kan mooi of lelijk zijn, maakt niet uit waar het over gaat.
Wat ik "apart" vind van Djagga is zijn taalgebruik, die mix tussen Nederlands, Engels, Spaans en diverse creool versies daar tussen in. Hij weet dat creatief en redelijk verstaanbaar te smeden tot één. Daar heeft Mocromaniac ook een handje van, die creativiteit , dat vind ik misschien wel het dopeste van dit hele hip hop gebeuren.
Wat ik verder bijzonder aan hem vind is dat hij de switch maakt tussen gangster, humor en liefde. Die middelste vind ik nog wel het belangrijkste, want duidt op zelfspot.
Als je komt met ongeveer de volgende rijm:

Ja ik ben een zoon van Tica, 12 jaar oud, mijn eerste waggie was een Micra, 13 jaar oud, ik jumpte uit een Mercedes, mijn moeder zij Jason, Jezus!

Dan kan je bij mij eigenlijk niet meer stuk, die shit verzin je niet.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Ok no prob son :)

Ik las 'hij is real' en dat je dat wel belangrijk vond bij iemand die zich als gangster neerzet. Terwijl het gros van dat soort gasten gewoon bullshitartists zijn, kijk alleen al maar naar de grondleggers nb., NWA, daarvan is slechts 1 vd 6 leden min of meer gelieerd aan een gang, en sommigen komen niet eens uit Compton. Maar ik hou ervan net zoals ik van fictie hou hoor. En voor een true gangster kwam ik dus uit op Sinatra. Ja sorry. ( Jezus hoort trouwens duidelijk niet in dat rijtje thuis ).

Time 2 drop some toepasselijke lyrics en een pokoe :

The badder you seem, the more lies you tell.
The more lies you sell, then by surprise you fell.

 

U.G.

Well-known member
So the blunt will last ☺

Geweldig man.

Ik kan je wel uitleggen waarom ik Jezus eruit heb gehaald, maar als ik doodga en de Christenen blijken gelijk te hebben dan ben ik dus gewoon de lul vanwege een post in een forumpje ( en vanwege mijn 375000 andere zonden )...dus dat.
 

Ska P 187

Well-known member
Still got it mothafuckas! Van 21.30 in de avond tot 04.00 in de ochtend.. It's been a long time.
Leuk die verrassing op dat gezichtje. Me decían que estabas soso.... soso op je culo ja. No soy español o algo ya sabes.
Top of the world Ma!!!

 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
So the blunt will last ☺

Geweldig man.

Ik kan je wel uitleggen waarom ik Jezus eruit heb gehaald, maar als ik doodga en de Christenen blijken gelijk te hebben dan ben ik dus gewoon de lul vanwege een post in een forumpje ( en vanwege mijn 375000 andere zonden )...dus dat.

Gewoon ff vergeving vragen voordat je gaat. Trots is een bitch.
Zorg dat je je leven hebt geleefd hebt, de kaarten die je gekregen hebt gespeeld, je lijn hebt doorgezet en op weg geholpen.
When it's time to go, pues got to go.
Hou je taai cocksucka Joey Diaz stilo.
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Ja ik vraag voordat ik ga de mensen die ik achterlaat en die ik pijn heb gedaan wel om vergeving.

Joey Diaz😃(y)

Obrigado.
 

Ska P 187

Well-known member
Dasr ik toch nooit meer upcatchen zal maar weer een ouwe.
Op deze trieste dag dat ik van het overlijden van Diegol hoor, zal muziek me er weer overheen helpen.

 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

Ska P 187

Well-known member
Geen idee waar het over gaat, nog steeds niet, maar fuck want klinkt het lekker.
Leve het koninkrijk der Nederlanden.


Nog eentje dan, die jongen met die zware stem. Yep young bucks, zitten nog steeds pareltjes tussen.

 

Ska P 187

Well-known member
En deze voor de gangsters, tigers, riders, criminals van dit ehh platform.


Pas op, voor je het weet zit deze shit in je hoofd.
 
Bovenaan