For The Love Of Hip Hop

U.G.

Well-known member
Mocrohop is voor mij no go bro :eek: De beats hebben tegenwoordig wel een ok niveau gehaald hoor ik, maar dan zo'n stem, en de lyrics, daar luister ik niet voor m'n lol naar.

Het eerste projectje van RZA, alleen die intro al in het Duits ;)


 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Namens de doelgroep bedankt. To me it ain't shiiit.

Nu ik er toch ben, ik heb deze pas ontdekt en voor mij is dit de beste drop ooit. Wat een bazentrack.

 

U.G.

Well-known member
Eh Ska, goed dat je zelf komt met deze. Je bent een fan dus mss ken jij het me uitleggen, want mijn kinderen en de mocros de cabeca vacia die ik ken weten het helemaal niet.

Hij heeft het over een wijffie die in love is with the coco ( coke, maar dan vanuit een dealersperceptie ) maar z'n boys houden van de bang bang ( triggerhappy dus ). Heeft ie het nu over een snitch en gebruikt ie verkeerde yanktermen, of is het gewoon teveel ganja wat ie doet ? Wel een aanstekelijke beat.



Ff a good old banlieusard.

 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Iedere nieuwe album van Q-tip cs was een happening, en deze heeft ook een tegengeluid, en dan bedoel ik qua hiphop en niet de boodschap. Ok, het is geen Midnight Marauders maar ik ben zeker blij dat deze is gedropt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hoorde het een hele tijd geleden al dat er wat aan zat te komen en dan ben ik altijd een beetje voorzichtig, jeugdhelden die tig jaar later een nieuw album uitbrengen. Moet zeggen dat wat ik tot nu toe gehoord heb me niet tegenvalt.
 

U.G.

Well-known member
Ok dan. Eef :duim: luisterde je ook naar De La, Pharcyde of Digable Planets. Vooral de tweede album van Pharcyde. Ik moet wel zeggen dat ik totaal geen fan was van al het pretentieuze bullshit publiek dat er op af kwam, maar neemt niet weg dat ze een verrijking zijn geweest voor hiphop.
 

Eef de Kip

Well-known member
De La Soul bedoel je? Compleet uit het oog verloren om je de waarheid te zeggen. Pharcyde en vooral Digable Planets zijn voor mij een beetje 13 in een dozijn. Begrijp me goed, geen bagger hoor maar gewoon een paar aardige nummers tussen wat minder aardige, zoals ik nog wel een paar groepen kan opnoemen.

Weet niet of je Netflix hebt maar mocht je 'm nog niet gezien hebben: Hip Hop Evolution. Wat een feest man.
 

U.G.

Well-known member
De La Soul bedoelde ik ja. Hun Stakes is High-album is voor mij gewoon een top 3 hiphop album allen tijden met alle vingers in de neus.

Digable Planets, hun eerste album (waarmee ze de grammy wonnen) die vond ik idd bizar goed. Al was het maar om bij te komen van Wu-Tang, Biggie, techno/garage of drum and base.

Hiphop Evolution daar moet ik nog tijd voor maken, ik weet niet maar ik laat 'm steeds liggen om een of ander reden. Ik ga 'm zeker checken samen met m'n zoon.
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Eh Ska, goed dat je zelf komt met deze. Je bent een fan dus mss ken jij het me uitleggen, want mijn kinderen en de mocros de cabeca vacia die ik ken weten het helemaal niet.

Hij heeft het over een wijffie die in love is with the coco ( coke, maar dan vanuit een dealersperceptie ) maar z'n boys houden van de bang bang ( triggerhappy dus ). Heeft ie het nu over een snitch en gebruikt ie verkeerde yanktermen, of is het gewoon teveel ganja wat ie doet ? Wel een aanstekelijke beat.

Haha sorry ik had je links laten liggen, maar niet bedoeld, dat maakt wel weer wat.
Een dealer en een paar killers, da?s toch niet zo?n vreemde combinatie? Okay ik voel m wel, maar begrijpen ho maar. Zal wel aan mijn afkomst liggen. Goed, op de een of andere manier blijft het wel in je hoofd hangen. Ben geen fan ofzo, maar ik trek Lijpe wel. De agressie die hij in zijn stijl heeft, tsja dat vind ik wel lekker. Hij brengt het ook wel op een manier dat je denkt van delivery is niet slecht, rauwe shit plus rijmskills, ook pitbull vond ik toch wel goed van hem. Lekker onsamenhangend allemaal, maar het is wat het is.
Over rauw gesproken... Niet de enige, maar wel een echte (qua stem dan) en toch wel klassieker. Perfect voor in de auto eh laag in die 7 dan he.


en bonus

 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Voordat territorium, Uzi's, afgezaagde shotguns en thuglife mainstream werd in de Amerikaanse innercities werd daar aardig wat afgebreakdanced.




Breakdance heeft twee decennia geleden ongeveer een revival doorgemaakt overal ter wereld, maar behalve dus in die innercities. Met als gevolg dat zelfs op dat gebied, met alle respect, fakking Koreanen en Chinezen het ook overnemen.

Vier jaar geleden won Amerika de finale nog ternauwernood :eek:

 

Ska P 187

Well-known member
Tsja it?s a fact of life, nog even en we eten allemaal Chinees, of Koreaans, same cookie. (ach ik heb slechter gegeten, Engels bijvoorbeeld)
Bedankt voor de filmpjes, toch wel basis voor de love of hip hop. Net als grafity. Kunst ipv gangstershit.
 

U.G.

Well-known member
Heb weinig met de Pac tracks. Dear Mama of Aint mad at ya zijn uiteraard undisputable .......maar de aantrekkingskracht van een track heeft wat mij betreft ook te maken met de plek waar je die voor het eerst hoort. En bij dezen, naadloos aansluitend op m'n eigen theorie :

 
Bovenaan