Een jaar nadat ik kampioen werd in de League One lukte hetzelfde in de Championship. Zoals eerder aangegeven met slechts een paar aankopen, al kwamen daar tijdens het seizoen nog twee top huurlingen bij (Onomah van Tottenham en goalmachine Ambrose van Manchester City). Ik speel aanvallend voetbal en ga in slotfases graag alles of niets; dit levert veel doelpuntrijke duels op (zoals een posts hierboven al duidelijk werd). De eerder genoemde Will Keane werd topscorer van de competitie met 27 goals; de gehuurde Ambrose scoorde er 25. Aanvoerder Anthony Grant speler van het jaar. Waar ik het seizoen begon met het doel om niet te degraderen stoot ik gelijk door naar de Premier League. Geen idee wat ik kan verwachten aangezien ik mijn selectie niet eens zo speciaal vond in de Championship. Het kan dus een kansloze missie worden, maar door de promotie is mijn transferbudget +20 miljoen euro gegaan en heb ik opeens 150 duizend euro salarisbudget erbij gekregen, dus daar moet ik wel iets mee kunnen.
Na een paar seizoenen Kazachstan heb ik weer mijn Port Vale-carri?re (seizoen 4) opgepakt. Tot nog toe was het vooral een hele klus om met beperkte middelen een fatsoenlijke selectie samen te stellen die zich in de Premier League moet redden. Deze bestaat uit veel twijfelgevallen, maar vooral uit spelers die niet zo veel salaris pakken, maar wel rond de 3 sterren huidige kwaliteit hebben. Alleen voor
Carroll en
Cavaleiro heb ik een paar miljoen betaald, maar beiden zijn dan ook topspelers in mijn selectie. De relatief onbekende keeper
Belec (kostte slechts een miljoen euro) is volgens al mijn trainers en scouts een topkeeper in de Premier League, dus dat belooft wel wat.
Moussa Demb?l? was aanvankelijk onhaalbaar, maar hij had na 1 september nog geen club, en qua salaris opeens haalbaar. Transfervrij wilde ik ook Gary Cahill, maar die vroeg absurd veel. Daarom goedkoop Portugees international
Lu?s Neto van Zenit weggeplukt.