Football Manager

Batigoal

Well-known member
tv4sy9Z.png


Wat. :cab:
 

Batigoal

Well-known member
Na mijn verhaaltje op de vorige pagina crashte mijn laptop. Gelukkig maak ik regelmatig backups van mijn bestanden met een externe harde schijf en dus kon ik op een nieuwe laptop weer aan de slag met mijn Port Vale-carri?re. Dat liep boven verwachting:

wezetRY.png


Een jaar nadat ik kampioen werd in de League One lukte hetzelfde in de Championship. Zoals eerder aangegeven met slechts een paar aankopen, al kwamen daar tijdens het seizoen nog twee top huurlingen bij (Onomah van Tottenham en goalmachine Ambrose van Manchester City). Ik speel aanvallend voetbal en ga in slotfases graag alles of niets; dit levert veel doelpuntrijke duels op (zoals een posts hierboven al duidelijk werd). De eerder genoemde Will Keane werd topscorer van de competitie met 27 goals; de gehuurde Ambrose scoorde er 25. Aanvoerder Anthony Grant speler van het jaar. Waar ik het seizoen begon met het doel om niet te degraderen stoot ik gelijk door naar de Premier League. Geen idee wat ik kan verwachten aangezien ik mijn selectie niet eens zo speciaal vond in de Championship. Het kan dus een kansloze missie worden, maar door de promotie is mijn transferbudget +20 miljoen euro gegaan en heb ik opeens 150 duizend euro salarisbudget erbij gekregen, dus daar moet ik wel iets mee kunnen.
 

Wigboldus

Well-known member
Ik ben net begonnen met FM2017, maar mijn eerste indruk is goed. Het spel wordt al minder overzichtelijk, maar het speelt soepel en relatief snel.
 

Wigboldus

Well-known member
Ik ben begonnen met PSV om het spel een beetje te leren kennen. Zelf wat geknutseld aan een tacktiek en het werkt al redelijk.

HP4Vh3i.jpg


tuv490B.jpg
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Mijn verdediger blijft protesteren na een gegeven strafschop en krijgt achter elkaar twee gele kaarten.

58f499760653f-Atyrau_-_Aktobe_2014.png
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Mooi seizoen gehad met Northampton in League One. 46 gespeeld, 16x winst, 15x gelijk en 15x verloren, 10e in de eindstand met een doelsaldo van.... 85-85. In de laatste 10 duels zakte ik van 7 naar 13 en ging weer een beetje omhoog, uiteindelijk dus 10e. Werd daarna gevraagd bij wespennest Leeds en die gingen op al mijn eisen in. Kijken wat we daar kunnen doen.
 

Batigoal

Well-known member
Een jaar nadat ik kampioen werd in de League One lukte hetzelfde in de Championship. Zoals eerder aangegeven met slechts een paar aankopen, al kwamen daar tijdens het seizoen nog twee top huurlingen bij (Onomah van Tottenham en goalmachine Ambrose van Manchester City). Ik speel aanvallend voetbal en ga in slotfases graag alles of niets; dit levert veel doelpuntrijke duels op (zoals een posts hierboven al duidelijk werd). De eerder genoemde Will Keane werd topscorer van de competitie met 27 goals; de gehuurde Ambrose scoorde er 25. Aanvoerder Anthony Grant speler van het jaar. Waar ik het seizoen begon met het doel om niet te degraderen stoot ik gelijk door naar de Premier League. Geen idee wat ik kan verwachten aangezien ik mijn selectie niet eens zo speciaal vond in de Championship. Het kan dus een kansloze missie worden, maar door de promotie is mijn transferbudget +20 miljoen euro gegaan en heb ik opeens 150 duizend euro salarisbudget erbij gekregen, dus daar moet ik wel iets mee kunnen.

Na een paar seizoenen Kazachstan heb ik weer mijn Port Vale-carri?re (seizoen 4) opgepakt. Tot nog toe was het vooral een hele klus om met beperkte middelen een fatsoenlijke selectie samen te stellen die zich in de Premier League moet redden. Deze bestaat uit veel twijfelgevallen, maar vooral uit spelers die niet zo veel salaris pakken, maar wel rond de 3 sterren huidige kwaliteit hebben. Alleen voor Carroll en Cavaleiro heb ik een paar miljoen betaald, maar beiden zijn dan ook topspelers in mijn selectie. De relatief onbekende keeper Belec (kostte slechts een miljoen euro) is volgens al mijn trainers en scouts een topkeeper in de Premier League, dus dat belooft wel wat. Moussa Demb?l? was aanvankelijk onhaalbaar, maar hij had na 1 september nog geen club, en qua salaris opeens haalbaar. Transfervrij wilde ik ook Gary Cahill, maar die vroeg absurd veel. Daarom goedkoop Portugees international Lu?s Neto van Zenit weggeplukt.

591c6face3518-PortVale_selectie1718.png
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb onderstaande pot opnieuw gesimuleerd :cab:

HpRQtZj.png


9-10 over twee duels... 2-5 en 4-8
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
dntnLre.png


Haha, m'n eerste wedstrijd bij Clyde, en dit is nog maar de eerste helft :cab:

edit: Het bleef heel lang 6-4, maar uiteindelijk toch nog de 10 gehaald

P5OSIV6.jpg


Ik sta 9e, Arbroath 10e (van de 10)
 

Batigoal

Well-known member

Held! Wie komt er een beetje in de buurt? Verste dat ik ooit ben gekomen was een game met Ajax op FM07, zal iets van 38 of 39 seizoenen zijn geweest. Ik ben toen gestopt toen mijn in-game zoon er mee op hield.
 

Joost

Well-known member
Held! Wie komt er een beetje in de buurt? Verste dat ik ooit ben gekomen was een game met Ajax op FM07, zal iets van 38 of 39 seizoenen zijn geweest. Ik ben toen gestopt toen mijn in-game zoon er mee op hield.

Ik denk dat 20 jaar bij Exeter het langste is geweest. Ik vond het na het winnen van de CL niet meer zo spannend en zocht meer uitdaging. Heb ook lange games gehad met Cambuur, Hellas Verona, Puteolana, Osnabruck, Rosenborg maar langer dan 15 seizoenen kwam ik niet.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben met CM 01/02 tot 2040 (dus 39 jaar) gekomen met Tampere. FM is een stuk trager natuurlijk, ik kom vaak ook maar tot max 10. Ook ben ik sinds een paar jaar een clubhopper, vind het jarenlang bij ??n club blijven niet leuk meer.
 

Tobcoach

New member
Ik ben alvast begonnen met de voorbereidingen voor het maken van mijn database in FM18. Alle eindstanden in het professionele- en amateurvoetbal heb ik inmiddels verwerkt en ook de reputaties van de clubs zijn daarop aangepast.

Wat ik wel ga doen is het afwijken van de structuur in real life. Ik maak grotere competities, en dat doe ik voornamelijk omdat in FM17 in de competities met 14 teams grote gaten ontstonden in de wedstrijdschema's, omdat de basis van die wedstrijdschema's het wedstrijdschema in de Eredivisie is. Dus door de amateurcompetities groter te maken voorkom ik dat probleem. En dat maakt ook meteen de weg vrij om voor alle 2400+ clubs de B-teams toe te voegen in Reserve Hoofd-, 1e en 2e klassen.

Het wordt dus meer een fantasy-database, maar wel met 12 niveau's.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Top, zonde dat het bestand altijd zo groot is, ik laad iig nooit alle levels.
 
Bovenaan