Football Manager

Tobcoach

New member
Da's inderdaad wel een nadeel. Ik weet dat op het forum van SI iemand zit die een zo realistisch mogelijke database maakt tot en met de Hoofdklassen, inclusief shirts etc.

En als je mijn database laadt, kun je er ook voor kiezen om te spelen tot en met de 1e klasse, en de lagere niveau's niet speelbaar te maken. Ik adviseer altijd om tot en met de 1e klasse te spelen, omdat vanaf de 1e klasse en hoger de prom./degr. nogal ingewikkeld in het spel zit, en ik dan niet kan garanderen dat alles goed gaat als je minder niveau's kiest. Maar dan nog is de database vrij snel en goed te spelen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
P0WeiyH.png

Spannend...
 

Batigoal

Well-known member
Hoewel ik al een tijdje FM17 in bezit heb, pak ik nog regelmatig FM15 op waar ik nog 2 mooie carri?res (Port Vale en FK Aktobe) heb lopen. En daarin zat weer een aparte comeback.

BvHWnbC.png


Kwam dus 2 keer op een achterstand van 2 goals, maar va banque spelen helpt vaak goed.
 

TeeZee

Active member
Begin jaren 80 had je de aller eerste Football Manager voor de 8 bit-homecomputers van die tijd. De maker hiervan heeft dat spel omgezet naar mobiele apparaten onder de naam Football Star Manager. Vooral voor mensen geschikt die gewoon even snel een managerspel willen spelen zonder door honderd miljoen spreadsheats te hoeven ploegen. Grafisch kut. Muziek ontbreekt. Divisies en spelers zijn niet conform de actualiteit. Maar gewoon om lekker tussendoor te spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Ik speel nog steeds Championship Manager 01/02.

Ik ben ook blijven hangen in de tijd, bij FM 2007. Draait alleen nog op een wat verouderde laptop, soms zet ik het nog wel eens aan. Altijd even wennen dat goede spelers van nu in die versie nog piepjong zijn of niet eens in het spel zitten.
 

Batigoal

Well-known member
Is er iemand die weleens Create a Club of de Fantasy Draft heeft gedaan? Ik zag dat je die laatste ook offline kunt doen en via een MLS-draft systeem spelers wereldwijd kunt kiezen. Dat vind ik wel leuk afwisselend.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Is geen hol aan, je komt na twee goede spelers al in de knoei met je salarisbudget.

Create a Club is wel leuk.
 

Pieros

Active member
Tot gisteren had ik nog nooit FM gespeeld. Wel natuurlijk vroeger ontzettend veel CM 0102 en voorgangers gespeeld. Maar ik was/ben nu op zoek naar een realistische online manager, waarop iemand reageerde met: "Die zijn er niet, als je iets realistisch wil moet je FM 2017 downloaden." Ik gedaan gisteren en ff (nou ja, ff) gespeeld. Wat een uitgebreid spel zeg. Voor mijn eerste oefenwedstrijd was ik al een uur aan het klikken. Hoe doen jullie dat? Bekijken/lezen jullie alles, stellen jullie alle tactieken enz in tot op de uitgebreide individuele tactieken toe of laten jullie alles staan zoals het stond? Voor mij is de lol er in ieder geval snel af. Ik wil best wel wat diepgang in het spel, maar ze hoeven het niet te overdrijven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je kan hem ook in classic modus zetten. Dat kon iig met de laatste FM die ik heb gespeeld. Dat scheelt heel veel van die shit.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het begin is inderdaad heel langdradig, alles instellen enzo. Daarna is het een kwestie van ervaring opdoen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De gewone modus heb ik anders wel gehad. Sowieso nu even te druk met andere dingen. Als dat allemaal achter de rug is wellicht weer eens FM aanschaffen.
 

Batigoal

Well-known member
In het begin de meeste verantwoordelijkheden aan je technisch directeur of assistent over laten en dan ga je er een stuk sneller door heen.
 

Makanaky

Well-known member
Als tactieken werken sla ik ze op. Met een beetje getweak (player instructions) kun je deze ook zo weer toepassen in nieuwe carri?res.
 

Pieros

Active member
Je kan hem ook in classic modus zetten. Dat kon iig met de laatste FM die ik heb gespeeld. Dat scheelt heel veel van die shit.

Ik heb ff gekeken, maar of ik kijk er overheen of FM 17 heeft geen classic mode zover ik kan zien. Daarnaast gaat het ook niet alleen maar om al die opstartdingen, maar ook om alle info die je krijgt als manager. Je weet nog net niet het lievelingseten van de ouders van de spelers. Zeker als je net als ik de laatste jaren alleen maar online managers gewend bent, heb je bij FM ontzettend veel informatie waar je rekening mee kunt houden. Hetzelfde geldt voor tactieken, die kun je in de ogen van een beginner zo uitgebreid instellen, zelfs individueel. Maakt niet uit, zijn genoeg spelers van het spel die het waarschijnlijk geweldig vinden, maar voor mij een beetje to much. Maar goed, heb ook nog CM 0102 liggen, die blijft ook leuk om te doen.
 
Bovenaan