Pascallovic
Well-known member
Dat is inderdaad wel iets anders dan wat er vroeger was, want toen had je niet het 'gemak' van foto's en filmpjes waar je nu als kind sneller toegang tot hebt met je smartphone. Al worden die filmpjes/foto's ook wel vaak zelf gemaakt door het slachtoffer in eerste instantie. Dat ze dat doen snap ik niet, maar dat zal wel aan de leeftijd liggen.Ik denk dat je met foto's en filmpjes tot in de eeuwigheid er mee achtervolgt word. Stel je word in de eerste klas gepest je komt in de tweede klas in een nieuwe andere klas met allerlei andere kinderen je ligt aardig goed in de groep en op eens duiken die filmpjes weer op. Dan krijg je geestelijk als kind volgens mij een aardige klap moet je alles op nieuw beleven.
De aandacht voor het pesten is ook zeker een goede zaak. Het is mij ook overkomen, heb er zelf ook te lang niks meegedaan/ over gezegd en het heeft toch een grote invloed gehad op mijn persoonlijkheid. Zowel negatief als positief overigens.Er is denk ik veel meer aandacht voor wat denk ik alleen maar een goede zaak is, alleen komen er nu wel veel meer slachtoffers te voorschijn.
Dat zal je de komende jaren ook zien met de campagne pesten op het werk.
Maar als ik soms hoor waar mensen mee komen qua gepest worden denk ik ook wel dat ze zich niet moeten aanstellen. Maar dan projecteer ik het weer op mijn situatie van vroeger. Je moet tegen een stootje kunnen.