Ik overdreef misschien wat maar een feit blijft dat sinds mijn dochter haar Facebook en Instagram accounts heeft verwijderd (op advies van school) ze weer helemaal de oude is geworden. Dat telt, meer niet.
Ja, ze zit nog op whattsapp en skype. Ik ben ook niet blind. Social media is de toekomst. Maar ook een bron van hardvochtige pesterijen. Zie het nieuws van vandaag: 1 op de 10 kinderen wordt online gepest.
Oftewel, 3 kinderen in elke schoolklas. Dat is nogal wat. Als ik dan kijk naar de voordelen (dat zijn er niet zoveel) en de nadelen voor een opgroeiend kind is de keuze natuurlijk erg makkelijk gemaakt.
Als ze ouder is kan ze altijd nog die keuze zelf maken. nu maak ik die maar even voor haar, mede gesterkt door toch wel schokkende ervaringen in het recente verleden in haar klas. En ze is er zelf blij mee.
Ik werd alleen even pissig om modelvader Satyr, die mij bekrompen noemde. Dat kan ik hebben, maar wel van iemand die zelf opgroeiende kinderen heeft en er dus over kan meepraten.
Ik hoop oprecht dat zijn kinderen niet gaan meemaken wat dus 1 op de 10 kinderen (waaronder mijn dochtertje) heden ten dage w?l meemaken. Waarom die ellende opzoeken voor je kind?