Filmpjes/linkjes van internet

Batigoal

Well-known member
Mensen die bij voorbaat al zeggen dat social media onzin zijn heb er zich dus geen seconde in verdiept. Alsof dat de oorzaak is van nare gebeurtenissen. Mensen met slechte bedoelingen zijn overal, d?t moet naar voren komen in opvoeding. En dan niet denken dat je met het in de gaten houden van surfgedrag dat reguleert. Dan moet je je kinderen ook op school permanent in de gaten houden want daar gebeurt doorgaans wel wat meer dan braaf lessen volgen.

En dat thuis controleren is natuurlijk ook een lachtertje. Thuis moest ik iets creatiever zijn, maar je moest eens weten wat voor sites ik bij mijn vrienden heb bezocht rond mijn 13e. Dat hou je echt niet tegen.

Zo ben ik uiteraard ook in aanraking gekomen met oudere mannen op een voetbalforum.

erka

Well-known member
Verbieden ja, dat schiet op. Dan wordt het pas echt spannend voor kinderen.

Je kunt het toch niet tegenhouden, social media is overal en wat als de rest van de klas wel mag en jouw kind niet?

Ik ben het eens met Sanmark en Waan, je moet het zo goed mogelijk begeleiden als ouder. Gekken heb je overal.

Janssen

Well-known member
Ligt er maar net aan wat je wil. Als je je kinderen tot sarcastische, cynische en bijdehante klootzakjes wil opvoeden is er geen betere leerschool dan dit forum.

Jozsef

New member
Ik overdreef misschien wat maar een feit blijft dat sinds mijn dochter haar Facebook en Instagram accounts heeft verwijderd (op advies van school) ze weer helemaal de oude is geworden. Dat telt, meer niet.
Ja, ze zit nog op whattsapp en skype. Ik ben ook niet blind. Social media is de toekomst. Maar ook een bron van hardvochtige pesterijen. Zie het nieuws van vandaag: 1 op de 10 kinderen wordt online gepest.
Oftewel, 3 kinderen in elke schoolklas. Dat is nogal wat. Als ik dan kijk naar de voordelen (dat zijn er niet zoveel) en de nadelen voor een opgroeiend kind is de keuze natuurlijk erg makkelijk gemaakt.
Als ze ouder is kan ze altijd nog die keuze zelf maken. nu maak ik die maar even voor haar, mede gesterkt door toch wel schokkende ervaringen in het recente verleden in haar klas. En ze is er zelf blij mee.

Ik werd alleen even pissig om modelvader Satyr, die mij bekrompen noemde. Dat kan ik hebben, maar wel van iemand die zelf opgroeiende kinderen heeft en er dus over kan meepraten.
Ik hoop oprecht dat zijn kinderen niet gaan meemaken wat dus 1 op de 10 kinderen (waaronder mijn dochtertje) heden ten dage w?l meemaken. Waarom die ellende opzoeken voor je kind?

Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Wat ik interessanter zou vinden is een vergelijking met vroeger. 3 per schoolklas en op hoeveel lag dat dan voor de sociale media? Dat zal echt niet veel lager geweest zijn, alleen gebeurd het nu op een andere manier. Pesten is van alle tijden. Of je nu naakt de meisjeskleedkamer wordt ingegooid of dat er een naaktfoto van jou via social media verspreidt wordt. Toch redelijk hetzelfde niveau.

Zijn kinderen niet tegenwoordig te gevoelig voor pesterijen, dat ze zich er te veel van aantrekken? Het zal vast flink te ver gaan hoor, maar was dat eerst dan echt zoveel minder?

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat het verschil is dat je er vroeger nog een beetje aan kon ontsnappen dat je gepest werd en nu men ook nog op social media door gaat met pesten dat je er helemaal niet meer aan ontkomt.

SanMark.

Well-known member
Ik denk dat het verschil is dat je er vroeger nog een beetje aan kon ontsnappen dat je gepest werd en nu men ook nog op social media door gaat met pesten dat je er helemaal niet meer aan ontkomt.

Klopt.

Aan de andere kant is er vanuit de school, media en thuis denk ik veel meer aandacht voor het pesten. Vroeger werd er ook 'gewoon gepest' maar was die aandacht van school daarvoor een stuk minder en in de krant las je er zeker helemaal niets over.

Hoe het pesten (echt)gaat via sociale media e.d. kan ik me niet echt een voorstelling van maken omdat ik daar zelf te oud voor ben en mijn kinderen gelukkig nog veel te jong.

Maar het lijkt me verschrikkelijk om als ouder mee te maken dat je kind er onder gebukt gaat en je er machteloos bij staat. En dan vooral als je het karakter van het kind ziet veranderen.

gevegt

Well-known member
Waarom zou je als ouder machteloos staan? Je kind weet wie het is en dan kun je heel snel even met de andere ouders praten.

SanMark.

Well-known member
Wat ik interessanter zou vinden is een vergelijking met vroeger. 3 per schoolklas en op hoeveel lag dat dan voor de sociale media? Dat zal echt niet veel lager geweest zijn, alleen gebeurd het nu op een andere manier. Pesten is van alle tijden. Of je nu naakt de meisjeskleedkamer wordt ingegooid of dat er een naaktfoto van jou via social media verspreidt wordt. Toch redelijk hetzelfde niveau.

Ik denk dat je met foto's en filmpjes tot in de eeuwigheid er mee achtervolgt word. Stel je word in de eerste klas gepest je komt in de tweede klas in een nieuwe andere klas met allerlei andere kinderen je ligt aardig goed in de groep en op eens duiken die filmpjes weer op. Dan krijg je geestelijk als kind volgens mij een aardige klap moet je alles op nieuw beleven.
Zijn kinderen niet tegenwoordig te gevoelig voor pesterijen, dat ze zich er te veel van aantrekken? Het zal vast flink te ver gaan hoor, maar was dat eerst dan echt zoveel minder?

Er is denk ik veel meer aandacht voor wat denk ik alleen maar een goede zaak is, alleen komen er nu wel veel meer slachtoffers te voorschijn.

Dat zal je de komende jaren ook zien met de campagne pesten op het werk.

SanMark.

Well-known member
Ja. Ouders erkennen altijd direct dat hun kind verkeerd bezig is en zullen direct overgaan tot het straffen van hun kind.

Wat leven we toch in een mooie wereld.

Bankbestuurders leven ook gelijk allemaal hun bonussen in heb ik begrepen. Die zien nu ook in dat ze jarenlang verkeerd bezig zijn geweest.

Bovenaan