Nou zeg dat stelletje faalhazen1-3
Wat een afgang.
Hoewel de situatie anders was, wordt het wel gezien als een zelfde soort overtreding. In mijn ogen ook terecht. Voor deze regel werd er vaak heel bewust ongestraft op een voet getrapt of doorgehaald op een enkel of achillespees.Eigenlijk is het zo’n zelfde iets als gisteren met saibari. Je wordt bestraft voor waar de voer neerkomt als je hem neerzet… beetje idioot
Girona uit, Benfica uit, Salzburg thuis. Je verliest er 1… dan is Salzburg thuis niet de meest logische waar je aan denkt om te verliezen…Nou zeg dat stelletje faalhazen
Lijnders is gewoon een heel goede trainer.Girona uit, Benfica uit, Salzburg thuis. Je verliest er 1… dan is Salzburg thuis niet de meest logische waar je aan denkt om te verliezen…
Oké, maar in dit geval was het zowel bij saibari als nadje niet bewust. Als je dan 20 camera’s hebt om terug te kijken mag je dat wel zien als scheidsrechterHoewel de situatie anders was, wordt het wel gezien als een zelfde soort overtreding. In mijn ogen ook terecht. Voor deze regel werd er vaak heel bewust ongestraft op een voet getrapt of doorgehaald op een enkel of achillespees.
Dat maakt dus niets meer uit.Oké, maar in dit geval was het zowel bij saibari als nadje niet bewust.
Bewust of onbewust is geen kwalificatie die een scheids mag meenemen, ze kunnen immers geen gedachtenlezen.Oké, maar in dit geval was het zowel bij saibari als nadje niet bewust. Als je dan 20 camera’s hebt om terug te kijken mag je dat wel zien als scheidsrechter
Van Nadje was het ook geen overtreding, de tegenstander was te laat. Waar moet hij anders zijn voet laten en je zag dat hij hem direct terugtrok.Bewust of onbewust is geen kwalificatie die een scheids mag meenemen, ze kunnen immers geen gedachtenlezen.
Dat Nadje de bal raakt maakt in dit geval zelfs niet uit. De manier waarop hij inkomt is niet slim en rechtvaardigt het fluitsignaal voor een overtreding en zelfs de gele kaart.
Maar dat de VAR ingrijpt is niet terecht. Dit is geen buitenspel waar het letterlijk zwart/wit is maar een oordeel/interpretatie van de scheidsrechter. Voor de acceptatie van VAR-beslissingen is het juist goed wanneer er veel waarde wordt gehecht aan het oorspronkelijke oordeel van de scheidsrechter. De grens zou moeten liggen bij echte overduidelijke fouten. En daarvan is hier totaal geen sprake.
Het geval van Saibari is in mijn ogen iets totaal anders. Dat is gewoon in de verste verte geen overtreding. Ik snap ook echt niet waarom de scheidsrechter zich daar door de VAR laat overrulen.
Het zou ook al heel erg helpen wanneer dit soort beslissingen worden toegelicht achteraf. Nu moet je het op TV en in media doen met veel meningen van analytici die vaak zelf nauwelijks verstand hebben de spelregels. Daardoor ontstaat er enorme ruis tussen mening en feit.
Ik was 2 weken terug in Engeland, en daar wordt de VAR-beslissing op het stadionscherm uitgelegd. (goed, die beslissing sloeg nergens op (die penalty van West Ham tegen Man U), maar het werd iig uitgelegdBewust of onbewust is geen kwalificatie die een scheids mag meenemen, ze kunnen immers geen gedachtenlezen.
Dat Nadje de bal raakt maakt in dit geval zelfs niet uit. De manier waarop hij inkomt is niet slim en rechtvaardigt het fluitsignaal voor een overtreding en zelfs de gele kaart.
Maar dat de VAR ingrijpt is niet terecht. Dit is geen buitenspel waar het letterlijk zwart/wit is maar een oordeel/interpretatie van de scheidsrechter. Voor de acceptatie van VAR-beslissingen is het juist goed wanneer er veel waarde wordt gehecht aan het oorspronkelijke oordeel van de scheidsrechter. De grens zou moeten liggen bij echte overduidelijke fouten. En daarvan is hier totaal geen sprake.
Het geval van Saibari is in mijn ogen iets totaal anders. Dat is gewoon in de verste verte geen overtreding. Ik snap ook echt niet waarom de scheidsrechter zich daar door de VAR laat overrulen.
Het zou ook al heel erg helpen wanneer dit soort beslissingen worden toegelicht achteraf. Nu moet je het op TV en in media doen met veel meningen van analytici die vaak zelf nauwelijks verstand hebben de spelregels. Daardoor ontstaat er enorme ruis tussen mening en feit.
De realiteit is dat Nederlandse clubs het heel moeilijk hebben tegen Salzburg. Zelfs het grote Ajax van Louis van Gaal kon in 1994 niet winnen van voorgangerclub Austria Salzburg.Girona uit, Benfica uit, Salzburg thuis. Je verliest er 1… dan is Salzburg thuis niet de meest logische waar je aan denkt om te verliezen…
En twee jaar eerder wonnen ze er nog met 3-0 en 3-1 van. Beetje kulredenering om wedstrijden van 30 jaar terug er bij te halen, niet te vergelijken met het Salzburg van nu.De realiteit is dat Nederlandse clubs het heel moeilijk hebben tegen Salzburg. Zelfs het grote Ajax van Louis van Gaal kon in 1994 niet winnen van voorgangerclub Austria Salzburg.
Dan moet je de spelregels nog eens lezen. Als je op die manier inkomt en je voet op de tegenstander plant is het altijd een overteding.Van Nadje was het ook geen overtreding, de tegenstander was te laat. Waar moet hij anders zijn voet laten en je zag dat hij hem direct terugtrok.