Feyenoord in Europa

fr-keff

Active member
Door het winnen van de bekerfinale heeft Feyenoord eens een jaartje geen lastige voorrondes. Aanstaande vrijdag de loting voor de groepsfase. Wie zal Feyenoord gaan treffen in de eerste wedstrijden...

Athletic Bilbao en Manchester United zijn natuurlijk de twee zwaarste die je kan treffen uit pot 1. Mooi voor een volle kuip maar of je er punten mee gaat pakken.
 
Hoewel ik me zeer verheug op een serie Europese wedstrijden ben ik toch weer zeer bevreesd voor dat zootje hersenlozen die de boel weer gaan slopen en de club weer verder in de problemen gaan brengen. Er is niet veel voor nodig om de UEFA ons hoge boetes en lange Europese schorsingen op te laten leggen.
 

DeftonesJP

New member
Zou het misschien nog schelen dat je sowieso drie uitwedstrijden hebt en dat er daarom meer spreiding is qua aantal supporters? Bij Roma gingen er volgens mij ook bizar veel mensen en dus is het in de poulefase misschien makkelijker voor de politie om het een beetje in bedwang te houden en de boefjes er misschien al uit te halen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hopen op een mooie loting. Ik ben wel in voor een Europees tripje. Engeland zou ideaal zijn. Plakken we er gelijk een weekend met Engelse wedstrijden aan vast.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hoewel ik me zeer verheug op een serie Europese wedstrijden ben ik toch weer zeer bevreesd voor dat zootje hersenlozen die de boel weer gaan slopen en de club weer verder in de problemen gaan brengen. Er is niet veel voor nodig om de UEFA ons hoge boetes en lange Europese schorsingen op te laten leggen.

Dit zijn bijna van die vragen waar je het antwoord al op weet. Hoe zuur dat ook is voor de supporters die zich hiervan afkeren. Je houdt bij Feyenoord altijd die groep die ook deze tripjes weer zal gebruiken om rotzooi te trappen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit zijn bijna van die vragen waar je het antwoord al op weet. Hoe zuur dat ook is voor de supporters die zich hiervan afkeren. Je houdt bij Feyenoord altijd die groep die ook deze tripjes weer zal gebruiken om rotzooi te trappen.

En andersom nodigt de naam Feyenoord ook de thuisspelende ploeg vaak weer uit om geweld te plegen tegen Feyenoordfans. Waaronder veel goedwillenden die er helemaal niets mee te maken willen hebben. Daarom ga ik ook nooit meer naar het Oostblok met Feyenoord.
 

Hankie

Well-known member
Feyenoord halveert capaciteit De Kuip bij Europese thuisduels

Feyenoord neemt met ingang van dit seizoen drastische maatregelen bij thuiswedstrijden in Europees verband. De capaciteit in De Kuip wordt in de Europa League teruggebracht tot 26.000 plaatsen.

Dit gebeurt naar aanleiding van de laatste Europese thuiswedstrijd van Feyenoord tegen AS Roma op 26 februari 2015. Vanwege ongeregeldheden bij die wedstrijd kreeg Feyenoord van de Europese voetbalbond twee voorwaardelijke straffen van een wedstrijd zonder publiek opgelegd.

Om te voorkomen dat de voorwaardelijke straffen worden omgezet in onvoorwaardelijke, neemt Feyenoord verschillende maatregelen voor de Europese thuiswedstrijden in het seizoen 2016-2017.

Netten rond het veld
Daarnaast zal Feyenoord rondom het volledige speelveld netten van ten minste tien meter hoog ophangen, die moeten voorkomen dat er voorwerpen op het speelveld worden gegooid.

De derde maatregel is de inzet van extra stewards. De stewards bij de toegangspoorten moeten zorgen voor extra en verscherpte fouillering. De extra stewards op de vakken zien toe op de naleving van de (gedrags)regels, waaronder het vrijhouden van de trappen.

Helaas meer dan terecht.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik hink een beetje op twee gedachten. In de eerste plaats ligt de schuld bij die idioten die zich keer op keer niet weten te gedragen. Anderzijds valt Feyenoord ook te verwijten dat ze steeds maar weer de grote groep pakken, in plaats van individueel te kijken wie zich misdraagt. Er hangen genoeg camera's in de Kuip. Zero-tolerance voor de aanstekergooiers. Maar nee, nooit lees je dat Feyenoord raddraaiers individueel aanpakt. In tegenstelling tot veel andere clubs.

Neemt niet weg dat ik wel begrijp dat men bij Feyenoord echt geen enkel risico meer neemt. Hoe jammer dat ook is.
 

Jozsef

New member
Als ze alleen de parterre's sluiten kom je toch op meer dan 26.000 toeschouwers? 1e en 2e ring vol, is zeker 35.000 man.
 

inhethoekje

Active member
Helaas moet het zo zijn, het bericht verbaasde me niet eens, kutte is natuurlijk dat die hersenlozen ook kaarten hebben als er 26.000 man binnen mogen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zit op de lijn van Jamel. Waar je bij andere clubs leest dat individuele gevallen worden aangepakt, is dit zo goed als nooit gebeurd bij Feyenoord ondanks de vele camera's. Dat stoort mij heel erg. Verder begrijp ik het wel.
 
Bovenaan