Feyenoord in Europa

Abubakari

Well-known member
Dankje! En mee eens, Marseille is gewoon een prima ploeg. Dus erg knap dat we hebben gewonnen.
Niet om af te doen aan de prestatie van Feyenoord, maar OM viel mij niet mee. Mijn god wat een drama in de opbouw. Gaven sowieso echt veel kansen weg. En de tweede helft met al dat balbezit ook niet veel meer gecreëerd. Ik denk wel dat Feyenoord het gaat redden daar.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Niet om af te doen aan de prestatie van Feyenoord, maar OM viel mij niet mee. Mijn god wat een drama in de opbouw. Gaven sowieso echt veel kansen weg. En de tweede helft met al dat balbezit ook niet veel meer gecreëerd. Ik denk wel dat Feyenoord het gaat redden daar.
Het viel mij ook niet mee, nee. Hoorde in de beschouwingen vooraf dat zij juist zo goed zijn in opbouwen en waarschijnlijk niet onder de indruk zouden raken van de pressie van Feyenoord, omdat veel Franse ploegen dat doen. Maar zeker het eerste half uur leek het net alsof ze nog nooit eerder op eigen helft vast zijn gezet, zo radeloos zag het er soms uit. Maar goed, misschien is dit Feyenoord er gewoon echt heel goed in. Op een gegeven moment is het allemaal geen toeval meer. Berlin, Slavia, Partizan en nu weer Marseille. Dat zijn allemaal echt niet zulke slechte ploegen. Maar stuk voor stuk werden ze bij vlagen weggevaagd door de pressie en het voetbal van Feyenoord. Maakt me wel echt heel trots.
 

Miramar

Well-known member
Wat ben ik blij dat Kokcü eindelijk in de gaten heeft dat ie kan ballen. En dat Dessers toen voor Feyenoord koos. Twee belangrijke hoofdrolspelers. En een genie als trainer. Dat hij deze manier van voetballen nog jaren kan blijven prediken bij Feyenoord.
 

Batigoal

Well-known member
Toch maar even 'zie je nou wel' doen toen ik bij de eerste geruchten al aangaf dat Dessers gewoon een goeie aanwinst voor Feyenoord zou zijn.

Zonder dollen zou Feyenoord gek zijn als ze de optie tot koop niet benutten. Begreep ik nou goed dat het bedrag dat ze moeten neertellen inmiddels wat lager is dan aanvankelijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Susaa

Well-known member
Heerlijk potje zoals wel vaker dit jaar!! Volgende week alles geven dan zien we wel wat het gaat worden.
Die gekke Dessers blijft maar scoren en als die Nelson nu eens wat slimmer gaat spelen....

Hup Feyenoord!!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Toch maar even 'zie je nou wel' doen toen ik bij de eerste geruchten al aangaf dat Dessers gewoon een goeie aanwinst voor Feyenoord zou zijn.

Zonder dollen zou Feyenoord gek zijn als ze de optie tot koop niet benutten. Begreep ik nou goed dat het bedrag dat ze moeten neertellen inmiddels wat lager is dan aanvankelijk?
Bati, vooraf gaf je Feyenoord weinig kans. Snap ik ook hoor, als je beide elftallen naast elkaar legt. Maar was Feyenoord nou zo goed of Marseille voor hun doen zo matig?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toch maar even 'zie je nou wel' doen toen ik bij de eerste geruchten al aangaf dat Dessers gewoon een goeie aanwinst voor Feyenoord zou zijn.

Zonder dollen zou Feyenoord gek zijn als ze de optie tot koop niet benutten. Begreep ik nou goed dat het bedrag dat ze moeten neertellen inmiddels wat lager is dan aanvankelijk?

Dessers en Feyenoord lijkt echt een match made in heaven. Voor 4 miljoen ga je geen betere vinden en je zal van de zomer al genoeg andere spelers moeten gaan halen. Feyenoord is knettergek als ze die optie niet lichten. Geld is geen issue. De seizoenkaarthouders willen wel van hun coronacompensatie afzien voor Dessers en daarnaast willen overige Feyenoord fans ook gerust wel lappen.

Heerlijk potje zoals wel vaker dit jaar!! Volgende week alles geven dan zien we wel wat het gaat worden.
Die gekke Dessers blijft maar scoren en als die Nelson nu eens wat slimmer gaat spelen....

Hup Feyenoord!!

Volgende week gaat het vast ook weer een wonderlijke wedstrijd met hopelijk een goede afloop worden.

Die Nelson die is niet makkelijk van die bal te krijgen, technisch vaardig en snel. Wat als die net als bij Hoffenheim nou weer begint met scoren? Ik vond Slot wel erg positief over hem, maar ik zie nu ook wel ergens wat kwaliteiten in Nelson.
 

Batigoal

Well-known member
Bati, vooraf gaf je Feyenoord weinig kans. Snap ik ook hoor, als je beide elftallen naast elkaar legt. Maar was Feyenoord nou zo goed of Marseille voor hun doen zo matig?
Denk vooral dat Feyenoord boven zichzelf is uitgestegen en optimaal geprofiteerd heeft van de slordige en bij tijden nonchalante opbouw van Marseille. Overigens gaf ik dat ook aan van te voren dat Marseille regelmatig ketsers om de oren krijgt omdat verdedigen nooit het sterkste punt is van Sampaoli's teams. En Feyenoord had er in mijn ogen zelfs nog meer kunnen scoren. De kansen om in de heenwedstrijd al afstand te nemen waren er en nu is het nog niet gespeeld.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Denk vooral dat Feyenoord boven zichzelf is uitgestegen en optimaal geprofiteerd heeft van de slordige en bij tijden nonchalante opbouw van Marseille. Overigens gaf ik dat ook aan van te voren dat Marseille regelmatig ketsers om de oren krijgt omdat verdedigen nooit het sterkste punt is van Sampaoli's teams. En Feyenoord had er in mijn ogen zelfs nog meer kunnen scoren. De kansen om in de heenwedstrijd al afstand te nemen waren er en nu is het nog niet gespeeld.
Helder, thanks.

En mee eens ja. Ondanks dat ik echt heel trots ben op de overwinning en het vertoonde spel, heb ik ergens ook wel een gevoel dat we onszelf een beetje tekort hebben gedaan. Natuurlijk heeft Marseille ook dotten van kansen gemist. Maar heb het idee dat het momentum over de hele wedstrijd meer bij ons heeft gelegen. Zeker in de fase na de 2-0 was Marseille voor mijn gevoel rijp voor de slacht. De 2-1 kwam echt uit het niets. Was een fase waarin Marseille bij zowat elke opbouw de bal zo bij een Feyenoorder inleverde en wij met elke diepe bal zowat vrij voor Mandanda kwamen.

Natuurlijk is het geweldig dat we ons überhaupt zo kunnen laten zien op dit podium. Maar als je er eenmaal bent, wil je die cup winnen ook. En ik vrees dat deze marge weleens niet genoeg kan blijken te zijn. Terwijl er wel degelijk mogelijkheden waren om met twee of drie goals verschil naar Marseille te gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tsja Feyenoord tapt Europees uit een ander vaatje. In het hoofdtoernooi niet verloren. In de voorronde van Elfsborg in de return toen het al lang en breed was beslist. Ik sluit niet uit dat Feyenoord een resultaat in Marseille kan halen. Al gaat het een hels karwei worden.
 

Batigoal

Well-known member
Kan me dat gevoel voorstellen. Het is niet gewoon voor Nederlandse clubs om zover te komen in een Europees toernooi, dus als die kans zich voordoet moet je ook voor de finale en eventuele eindoverwinning gaan. Hoewel het met het deelnemersveld in de Conference League als Nederlandse club wellicht wat vaker gaat gebeuren.

Overigens begreep ik sommige wissels van Sampaoli niet echt. Rongier (en Kamara) had een dramatische eerste helft dus had eruit gemoeten, terwijl Marseille voorin met de pijlsnelle Dieng en eveneens vlugge Bakambu al wel gevaarlijk was. Wisselt hij na rust direct Bakambu eruit, waardoor alleen Dieng als enige wapen overbleef. Vond ik niet zo sterk, maar wellicht het gevolg van een uitwedstrijd. Guendouzi als middenvelder die over het hele veld liep vond ik wel erg goed. En van Dieng blijf ik het bizar vinden dat hij als grote onbekend uit Senegal werd gehaald en vrij vlot meekon op Ligue 1-niveau.
 

Abubakari

Well-known member
Overigens begreep ik sommige wissels van Sampaoli niet echt. Rongier (en Kamara) had een dramatische eerste helft dus had eruit gemoeten, terwijl Marseille voorin met de pijlsnelle Dieng en eveneens vlugge Bakambu al wel gevaarlijk was. Wisselt hij na rust direct Bakambu eruit, waardoor alleen Dieng als enige wapen overbleef. Vond ik niet zo sterk, maar wellicht het gevolg van een uitwedstrijd. Guendouzi als middenvelder die over het hele veld liep vond ik wel erg goed. En van Dieng blijf ik het bizar vinden dat hij als grote onbekend uit Senegal werd gehaald en vrij vlot meekon op Ligue 1-niveau.
Was dat niet omdat Marseille na rust heel anders ging spelen? Voor rust lieten ze het initiatief aan Feyenoord en wilden ze er met die snelle jongens uit komen, wat bij 0-0 ook 2 grote kansen opleverde. Na rust lag het initiatief bij Marseille en hadden ze minder aan snelle mannen voor de counter.
 

Miramar

Well-known member
Feyenoord moet in Marseille in ieder geval met twee snelle jongens voorin en compact harmonica veldspel.
 

Eef de Kip

Well-known member
Winnen van de nummer 2 van Frankrijk is echt heel knap, heb niet alles gezien en OM zal niet haar sterkste pot hebben gespeeld maar ik blijf het een geweldige prestatie vinden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Inmiddels staat Feyenoord 44ste op de coëfficiënten ranglijst. We kunnen maximaal naar plaats 40 stijgen. Dat levert je volgend jaar als we weer Europees voetbal bereiken gunstigere lotingen op. Met een jaar Conference League halen we meer dan het aantal punten in de voorafgaande vier jaar. Dus vol potentie om de komende jaren te klimmen op de ranglijst.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Marseille speelt wel met zes andere spelers (waaronder standaard de keeper). Alleen wisselt de coach volgens mij sowieso veel, dus zegt het ook niet alles. Rechtstreeks CL voetbal lijkt mij eerlijk gezegd ook best belangrijk.
 
Bovenaan