Feyenoord in Europa

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat is toch het repeterende verhaal tegen Italiaanse clubs? Je denkt een kans te hebben, maar aan het einde van de rit staan de Nederlandse clubs altijd met lege handen.
Mwah, de 2-1 viel laat maar was absoluut niet gestolen. Roma heeft ook echt alles gegeven en bleven maar drukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Mwah, de 2-1 viel laat maar was absoluut niet gestolen. Roma heeft ook echt alles gegeven en bleven maar drukken.

Ja klopt. Heel anders dan dat de NL'se ploeg de ene na de andere kans mist en de Italiaanse er op het laatst wel eentje maakt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En nog maar eens een reden waarom Gimenez nog echt niet klaar is voor een volgende stap. Heel dom, maar daar is hij jong en onervaren voor.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja klopt. Heel anders dan dat de NL'se ploeg de ene na de andere kans mist en de Italiaanse er op het laatst wel eentje maakt.
Het was bijna andersom. In een fase dat we rijp leken voor de slacht, maakten we de 1-1 uit het niets.
 

leo1949

Well-known member
Het is afgelopen voor Feyenoord en wat waren ze dichtbij plaatsing voor volgende ronde. :eek:
En een rode kaart Jammer. :mad:
 

Maasveld

Well-known member
Niet veel minder, maar wel gewoon minder. Ik kan er wel mee leven. Alles gegeven, bij vlagen meer dan prima gevoetbald. Maar zij hebben simpelweg meer kwaliteit. Het is wat het is.
Tja, 3 Europees kampioenen, een paar jongens met jarenlange ervaring in de Europese subtop of zelfs absolute top. Absoluut geen schande. Het was een prachtig avontuur, over een paar weken lekker de titel pakken en dan volgend seizoen zonder druk de CL in.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tja, 3 Europees kampioenen, een paar jongens met jarenlange ervaring in de Europese subtop of zelfs absolute top. Absoluut geen schande. Het was een prachtig avontuur, over een paar weken lekker de titel pakken en dan volgend seizoen zonder druk de CL in.
Juist, helemaal waar. Basis Roma en basis Feyenoord doet niet veel voor elkaar onder. Maar zij brengen Dybala en Ibanez in, wij Danilo en Pedersen. Om er maar een paar uit te lichten. Een Wieffer heeft zich kapot gewerkt, maar zat niet lekker in de wedstrijd en al helemaal niet na zijn gele kaart. Wij hebben letterlijk niemand op de bank die hem kan vervangen. Je bent er ondanks dat een minuut of vijf van verwijderd om door te gaan, da's op zich al een uitstekende prestatie.

Nu kampioen worden en hopelijk de ploeg een beetje bij elkaar houden. Met een paar directe versterkingen van het niveau Hancko erbij en je kunt je volgend seizoen nog meer meten met dit soort ploegen.
 

Miramar

Well-known member
Volgend seizoen wat betere invallers kopen voor de breedte en slechte bankzitters verkopen en dan komt het wel goed
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

PES5

Administrator
Forumleiding
Met opgeheven hoofd richting titel. Geen schande dit, wel jammer.

Vond Geertruida echt heel erg goed. Hancko ook en Kökcü heeft ook enorme stappen gezet. Op de vleugels blijft het echter behelpen en Gimenez moet nog heel veel leren.

Mooi doorselecteren en wellicht weer wat jeugd inpassen.

Bijlow ook weer met een paar topreflexen. Alleen met voorzetten en hoge ballen blijf ik hem onzeker vinden en gekke keuzes maken in zijn positioneren. Dat zou toch trainbaar moeten zijn.

Al met al een succesvolle campagne voor Feyenoord. Helaas nu weinig aansprekende ploegen meer in de EL. Laat Roma 'm maar pakken dan. Blijft toch een prachtige traditieclub met een aantal mooie spelers.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb trouwens best wel genoten van Roma ook. Wat een team zeg. Zoveel fysieke kracht, gecombineerd met een aantal ontzettend mooie voetballers. Wat ik tijdens de verlenging al zei, bij hun zaten de meesten er ook zwaar doorheen. Die hebben ook echt alles gegeven. Niet voor niets beslisten de invallers de wedstrijd. Ik vind het altijd mooi als een ploeg helemaal tot het uiterste gaat. Vond ze ook helemaal niet verdedigend spelen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Hankie

Well-known member
Nou ik heb in het vliegtuig gekeken. Leve KLM!

Feyenoord gestreden tot het einde en had mss eerder al een strafschop moeten krijgen met de handsbal (zeker gezien de wedstrijd Bayern-City). Maar uiteindelijk op waarde geklopt.
 

De Wolf

Well-known member
Ik denk dat vrijwel iedere Nederlandse club van te voren zou tekenen dat ze zo ver zouden komen. Twee keer Italianen verslagen in eigen stadion dus best wel een mooi Europees seizoen.
 
Bovenaan