Feyenoord in Europa

Jamel

Administrator
Forumleiding
Prima pot van Feyenoord!

Grootste zege sinds Dag Liepaja in 1995 ofzo.
Elke Feyenoorder die ik ken is inmiddels in totale staat van euforie. Maar ik ben dan wel benieuwd hoe jij (of iemand anders die ook gekeken heeft) nu kijkt naar dit Feyenoord. Is het echt zo goed of kijken we door een roze bril?
 

JMD

Well-known member
Prima pot van Feyenoord!

Grootste zege sinds Dag Liepaja in 1995 ofzo.
Laat dat 'ofzo' maar weg.... September 1995. Uit 0-7, thuis 6-0 (of andersom)... En ook toen 3 dagen later tegen PSV in Eindhoven, het werd 3-0 voor PSV doordat 1) Ronaldo (de echte ;) ) het op zijn heupen had en 2) Een aantal Feyenoord van De Kromme afwilde en het gewoon liet lopen (zoals fantastisch te lezen was in De Coolsingel bleef leeg van Hugo Borst...

Ben benieuwd wat het zondag wordt, Feyenoord overtuigt me. Tuurlijk gaat het met horten en stoten, maar dat hoor bij een ploeg in opbouw. PSV is het de laatste weken helemaal kwijt, maar daarvoor heel goed (en ja, dat was ook maar tegen 'kleine' ploegen, maar dat is RKC ook, en daar hadden we het toch verdomd lastig tegen)...

Dus we gaan het zondag zien, ik ben ook benieuwd naar wat Jamel zegt, hoe goed is dit Feyenoord nou?
 

erka

Well-known member
Elke Feyenoorder die ik ken is inmiddels in totale staat van euforie. Maar ik ben dan wel benieuwd hoe jij (of iemand anders die ook gekeken heeft) nu kijkt naar dit Feyenoord. Is het echt zo goed of kijken we door een roze bril?

Niet gekeken, 2e helft AZ gezien omdat dat spannender was (en vermoedelijk een heel stuk slechter....). Dus kan daar niks van zeggen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je vorige week en deze week naast elkaar legt lijkt het mij wat wisselvallig.

Was het vorige week echt zo slecht of kijk ik dan door een zwarte bril?

Waarheid ligt uiteraard in het midden. Vorige week was het enorm slecht in de zin dat we qua organisatie slecht stonden. Scoreverloop zat alleen ook niet mee. Nu was het vandaag qua organisatie en spel goed en zat het scoreverloop erg mee. Verder zit er gewoon ontwikkeling in het elftal en was de tegenstander vorige week beter.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als je vorige week en deze week naast elkaar legt lijkt het mij wat wisselvallig.

Was het vorige week echt zo slecht of kijk ik dan door een zwarte bril?
Vorige week was vooral de eerste helft heel erg slecht. Te weinig intensiteit, te weinig durf, te weinig voetbal. Vandaag het tegenovergestelde. En ja, er zit een verschil tussen Lazio en Sturm Graz. Maar dat zegt me niet zoveel. Kijk alleen al naar de uitslagen in deze poule. Sturm Graz won thuis van Midtjylland, wat vandaag dan weer met 5-1 van Lazio won.

Dit Feyenoord is wel super interessant om te volgen, omdat niemand kan weten hoe sterk we écht zijn over een langere termijn. Je kunt inderdaad wisselvalligheid bespeuren, maar ook enorm veel voetbal. Ben echt benieuwd waar we staan in de winterstop.
 
Bovenaan