Feyenoord in Europa

Pascallovic

Well-known member
Elke Feyenoorder die ik ken is inmiddels in totale staat van euforie. Maar ik ben dan wel benieuwd hoe jij (of iemand anders die ook gekeken heeft) nu kijkt naar dit Feyenoord. Is het echt zo goed of kijken we door een roze bril?

We pakken gewoon de meest betrouwbare statistiek erbij. xG gisteren was 1.45 voor Feyenoord, kortom een hele matige vertoning om zo weinig bij elkaar te spelen.:p

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, voor een ploeg in opbouw kan dat gebeuren. Een factor wat je natuurlijk niet meeneemt in de xG berekening is de snelheid van het spel. De aanvallen waren vrij snel uitgevoerd, zodat er weinig anticipatietijd is. In Advocaat tempo was het verschil in xG en daadwerkelijke goals minder groot geweest.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nachtje geslapen dus de euforie is wel een beetje gezakt. Met iets meer realisme moet ik wel toegeven dat het de eerste 20 minuten aardig gelijk op ging en we bij de eerste twee goals (en ook goal 4, maar die deed er niet zo heel veel meer toe) mazzel hadden met hoe ze erin gingen. Tegen Lazio was het qua scoreverloop andersom en speel je dus ook een hele andere wedstrijd.

Desondanks is het wel echt heel knap wat Feyenoord dit seizoen weer doet. Met 8 basisspelers die verspreid over de zomer vertrokken en 15 nieuwelingen, veelal uit andere culturen, is het logisch dat het tijd nodig heeft om het allemaal in elkaar te laten passen. Ik had wat dat betreft op voetballend gebied weinig verwachtingen tot de winterstop. Als je dan ziet waar deze ploeg nu al in staat is, vind ik bewonderenswaardig en een groot compliment richting de technische staf en de scouting. Zowat elke nieuweling heeft al aardige tot hele goeie dingen laten zien. Er lijkt ontzettend veel voetbal in deze selectie te zitten. En ook qua mentaliteit ben ik erg content wat men zowel op als naast het veld laat zien. Zeer benieuwd waar dit allemaal toe gaat leiden.

Susaa

Well-known member
Leuk opwarmpotje voor as zondag.
Het doet me deugd dat Idrissi en Jahanbaks weer een beetje in vorm raken. Er valt weer wat te kiezen in de voorwaartsen.
Hancko ook weer prima in orde!!

Hup Feyenoord!!

Max

Administrator
Forumleiding
Je zag vooral dat het koppeltje Timber Kökçu weer een stapje verder is. Qua positionering en terugverdedigen klopt dat al een stuk meer. Interessant hoe dat zich tegen PSV gaat uiten. Wat als een Timber of Kökçu een Til tegenover zich krijgen. Het beste wat natuurlijk wat Van Nistelrooy kan doen is naar die eerste helft vorig jaar in De Kuip kijken. Feyenoord bij de strot grijpen. Zou mij echter niets verbazen als hij weer met een Europese meer behouden opstelling komt.

Daarnaast zaten er los van de goals natuurlijk een aantal goede combinaties tussen. Maar schijnbaar hadden we vorige week ook al een doelpunt waar iedere veldspeler bij betrokken was. Gisteren weer.

Max

Administrator
Forumleiding
Draait op zich ook geen heel slecht seizoen. Alleen in de pikorde staat Dilrosun zo’n beetje bovenaan qua aanvallende spelers en dat trucje op 10 was uitgewerkt.

JMD

Well-known member
Lazio komt bij STurm Graz niet verder dan 0-0. Gunstig voor Feyenoord lijkt me.

Hups Feyenoord!

Max

Administrator
Forumleiding
Lazio komt bij STurm Graz niet verder dan 0-0. Gunstig voor Feyenoord lijkt me.

Hups Feyenoord!

Zeker. Wij moeten voor poulewinst gaan. De lat moet hoog liggen. Vanavond dus een belangrijke pot.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zullen er straks vast weer een aantal gaan wijzen op de zwakte van Midtjylland. En inderdaad, vanavond zijn ze niet best. Maar ze wonnen een paar weken terug wel met 5-1 van Lazio. Dus met deze ruststand ben ik zeer content! Had ik vooraf niet durven hopen.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind dat we het anders lastig tegen ze hebben, maar veel creëren doen ze niet (wij ook niet!). Tweede helft hopelijk beter.

Bovenaan