Festivals en concerten

Joost

Well-known member
Pinkpop:

Vrijdag: Pearl Jam – Snow Patrol – The Offspring – BL?F – Oh Wonder – Oliver Heldens – Lil’ Kleine – Jess Glynne – Blaudzun – The Last Internationale – Donnie – The Academic – Slydigs – Aicha Cherif – Walden

Zaterdag: Foo Fighters – The Script – Miss Montreal – Noel Gallagher’s High Flying Birds – A Perfect Circle – Nothing But Thieves – Sevn Alias – De Likt – Alan Walker – Parov Stelar – Walking On Cars – Aurora – JP Cooper – Marmozets – Youngr – Gangs of Youths – Theo Lawrence & The Hearts – Riley Pearce

Zondag: Bruno Mars – Editors – Oscar and the Wolf – Jessie J – Ronnie Flex – The Kooks – Triggerfinger – Don Diablo – Years & Years – Blackbird – Michelle David & The Gospel Sessions – Tom Walker – Milky Chance – Greta van Fleet – Scarlet Pleasure – The Overslept – Brian Fallon & The Howling Weather – Sigrid

Ik ben eigenlijk wel content. Nu nog kaartjes.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit valt inderdaad echt ontzettend tegen. De vrijdag en zaterdag headliners zijn tof, maar voor de rest zou ik echt geen kaart kopen.

Makanaky

Well-known member
Ben ik blij dat t festival bij mij 'in de buurt' gewoon Mark Lanegan, Ryley Walker en Motorpsycho heeft geprogrammeerd and counting.

Edit: die andere PJ (Harvey) is trouwens ook veel beter dan Vedder en co.

Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het verschil tussen Werchter en Pinkpop is echt gigantisch. In namen dan. Qua prijs verschilt het bijna niks, terwijl Werchter een dag langer duurt en veel meer grote bands heeft. Niet te geloven dat mensen hier gewoon weer in gaan trappen.

Batigoal

Well-known member
Sowieso zie ik er een aantal namen tussenstaan die al jaren niets noemenswaardig hebben uitgebracht.

Maasveld

Well-known member
Het verschil tussen Werchter en Pinkpop is echt gigantisch. In namen dan. Qua prijs verschilt het bijna niks, terwijl Werchter een dag langer duurt en veel meer grote bands heeft. Niet te geloven dat mensen hier gewoon weer in gaan trappen.
In hoeverre mag je ze nog met elkaar vergelijken? Als je Bl?f en Lil Kleine kunt ontwijken vind ik de vrijdag nog best interessant.

Batigoal

Well-known member
Gisteravond ben ik naar een concert van The Killers geweest. De laatste keer dat ik ze live zag was toch alweer 8 jaar geleden. Prima show en ze hebben genoeg hits om er een leuke avond van te maken. Bij de toegift echter verdwenen ze alweer snel van het podium. Ze speelden zelfs ??n van hun bekendste nummers, Mr Brightside, niet. Normaal gesproken is dat hun afsluiter. Nu lees ik hier en daar dat ze wellicht wat ge?rriteerd waren over het saaie publiek. Toch jammer, want datzelfde saaie publiek koopt wel een kaartje voor ??n van de weinige keren dat ze in het land optreden.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kansloos vind ik dat altijd. Als je publiek niet losgaat dan was je show blijkbaar niet boeiend genoeg.

Janssen

Well-known member
Kansloos is een kaartje voor een concert kopen als je 1 nummer van de band kent en dan 1,5 gaan staan gapen, of nog erger, praten met je buurman.

Ik zeg niet dat dat hier het geval was maar aannemelijk is het wel.

Zodoende wel cool dat ze hun grootste hit niet spelen, vind ik altijd grappig.

Joost

Well-known member
In hoeverre mag je ze nog met elkaar vergelijken? Als je Bl?f en Lil Kleine kunt ontwijken vind ik de vrijdag nog best interessant.

ROCK Werchter en PinkPOP hebben altijd al een andere insteek gehad volgens de naam.

Werchter:
67.500 weekendkaarten a €256 (=toegang+camping) = 17.3 miljoen
4 x20.500 dagtickets a €100 = 8.2 miljoen
Samen 25.5 miljoen

Pinkpop
47.500 weekendkaarten a €195 = 9.3 miljoen
3 x 20.500 dagkaarten a €100 = 6.2 miljoen
Samen 15.5 miljoen

En dan tel ik nog niet eens de horecaomzet mee.

Het programma van vorig jaar was gewoon ruk. Niet eens zozeer de headliners maar de bands die de dag moesten opvullen.
Dit jaar is het gewoon prima. Pearl Jam en Foo Fighters zijn uitstekend en Bruno Mars een rasartiest die zo'n veld wel kan vermaken, in ieder geval geen Pharell denk ik.

Robbie Williams werd ook weggehoond van te voren maar die show was fantastisch.

mamaroli

New member
ROCK Werchter en PinkPOP hebben altijd al een andere insteek gehad volgens de naam.

Werchter:
67.500 weekendkaarten a €256 (=toegang+camping) = 17.3 miljoen
4 x20.500 dagtickets a €100 = 8.2 miljoen
Samen 25.5 miljoen

Pinkpop
47.500 weekendkaarten a €195 = 9.3 miljoen
3 x 20.500 dagkaarten a €100 = 6.2 miljoen
Samen 15.5 miljoen

En dan tel ik nog niet eens de horecaomzet mee.

Het programma van vorig jaar was gewoon ruk. Niet eens zozeer de headliners maar de bands die de dag moesten opvullen.
Dit jaar is het gewoon prima. Pearl Jam en Foo Fighters zijn uitstekend en Bruno Mars een rasartiest die zo'n veld wel kan vermaken, in ieder geval geen Pharell denk ik.

Robbie Williams werd ook weggehoond van te voren maar die show was fantastisch.

Bruno Mars is erg tof moet ik zeggen. Paar jaar geleden meegevraagd en hij was erg goed. Inderdaad een rasartiest met aanstekelijke muziek.

Bovenaan