FC Twente nieuws

JMD

Well-known member
Het staat er toch echt.
Er staat dat er ge?valueerd is met de eredivisieclubs. Zij hebben er dus niet over besloten. (zoiets staat ook in de 1e/2e regel) Dat is door de ploegen van de 1e divisie gedaan.

Maasveld

Well-known member
Wat een bespottelijke toelichting van de KNVB:

"Vanwege de uitzonderlijke situatie dat Twente gedurende de interlandperiode al een wedstrijd speelt, hebben we besloten dat hij alleen die wedstrijd aan zich voorbij hoeft laten te gaan."

Joost

Well-known member
Wat een bespottelijke toelichting van de KNVB:

"Vanwege de uitzonderlijke situatie dat Twente gedurende de interlandperiode al een wedstrijd speelt, hebben we besloten dat hij alleen die wedstrijd aan zich voorbij hoeft laten te gaan."

Maar het klopt toch?

De gedachte achter de regel is dat spelers niet voor hun club moeten kunnen uitkomen wanneer ze weigeren gehoor te geven aan een oproep voor een nationaal team. Normaliter zijn er geen wedstrijden gedurende de interlandperiode vandaar de termijn van 5 dagen na de interlandperiode.

In dit geval is er wel een wedstrijd, dus een uitzonderlijke situatie.

Bernardo

Well-known member
Vind het ook wel logisch dat hij alleen voor de wedstrijd geschorst is die hij anders ook zou missen. Prima opgelost.

Maasveld

Well-known member
Maar het klopt toch?

De gedachte achter de regel is dat spelers niet voor hun club moeten kunnen uitkomen wanneer ze weigeren gehoor te geven aan een oproep voor een nationaal team. Normaliter zijn er geen wedstrijden gedurende de interlandperiode vandaar de termijn van 5 dagen na de interlandperiode.

In dit geval is er wel een wedstrijd, dus een uitzonderlijke situatie.

Tijdens de volgende interlandperiode wordt er ook weer gewoon gevoetbald in de KKD. Vorig seizoen is dat meen ik ook enkele keren gebeurd. Ik mis de uitzonderlijke situatie volkomen.

Joost

Well-known member
Tijdens de volgende interlandperiode wordt er ook weer gewoon gevoetbald in de KKD. Vorig seizoen is dat meen ik ook enkele keren gebeurd. Ik mis de uitzonderlijke situatie volkomen.

Het uitzonderlijke zit 'm in de weigering van Drommel, dat is niet eerder gebeurt.

ALenstra

Well-known member
Hij heeft niet geweigerd, hij is gewoon naar het trainingskamp van Oranje gegaan. En daar zei hij opeens dat hij toch maar terug naar de club wilde.

De Groene Scout

Well-known member
Hij heeft niet geweigerd, hij is gewoon naar het trainingskamp van Oranje gegaan. En daar zei hij opeens dat hij toch maar terug naar de club wilde.

... nadat hij bij het verdelen van de hesjes in de partij ineens rechtsback moest spelen omdat de andere 2 keepers voorrang hadden en er een speler te weinig was voor de partij.

Janssen

Well-known member

Klopt en daar hebben de clubs nota bene mee ingestemd.

erka

Well-known member
... nadat hij bij het verdelen van de hesjes in de partij ineens rechtsback moest spelen omdat de andere 2 keepers voorrang hadden en er een speler te weinig was voor de partij.

:cab: ja dat lijkt mij ook een reden om te weigeren voor een wereldklassekeeper als Drommel.

Joost

Well-known member
In Spanje neemt de bond het tweede niveau ook niet serieus. Daar wordt dit weekend een complete speelronde afgewerkt.

Bovenaan