JMD
Well-known member
Er staat dat er ge?valueerd is met de eredivisieclubs. Zij hebben er dus niet over besloten. (zoiets staat ook in de 1e/2e regel) Dat is door de ploegen van de 1e divisie gedaan.Het staat er toch echt.
Er staat dat er ge?valueerd is met de eredivisieclubs. Zij hebben er dus niet over besloten. (zoiets staat ook in de 1e/2e regel) Dat is door de ploegen van de 1e divisie gedaan.Het staat er toch echt.
Wat een bespottelijke toelichting van de KNVB:
"Vanwege de uitzonderlijke situatie dat Twente gedurende de interlandperiode al een wedstrijd speelt, hebben we besloten dat hij alleen die wedstrijd aan zich voorbij hoeft laten te gaan."
Maar het klopt toch?
De gedachte achter de regel is dat spelers niet voor hun club moeten kunnen uitkomen wanneer ze weigeren gehoor te geven aan een oproep voor een nationaal team. Normaliter zijn er geen wedstrijden gedurende de interlandperiode vandaar de termijn van 5 dagen na de interlandperiode.
In dit geval is er wel een wedstrijd, dus een uitzonderlijke situatie.
Tijdens de volgende interlandperiode wordt er ook weer gewoon gevoetbald in de KKD. Vorig seizoen is dat meen ik ook enkele keren gebeurd. Ik mis de uitzonderlijke situatie volkomen.
Dat is niet de uitleg van de KNVB.Het uitzonderlijke zit 'm in de weigering van Drommel, dat is niet eerder gebeurt.
Hij heeft niet geweigerd, hij is gewoon naar het trainingskamp van Oranje gegaan. En daar zei hij opeens dat hij toch maar terug naar de club wilde.
Hij heeft niet geweigerd, hij is gewoon naar het trainingskamp van Oranje gegaan. En daar zei hij opeens dat hij toch maar terug naar de club wilde.
Tijdens de volgende interlandperiode wordt er ook weer gewoon gevoetbald in de KKD. Vorig seizoen is dat meen ik ook enkele keren gebeurd. Ik mis de uitzonderlijke situatie volkomen.
... nadat hij bij het verdelen van de hesjes in de partij ineens rechtsback moest spelen omdat de andere 2 keepers voorrang hadden en er een speler te weinig was voor de partij.
:cab: ja dat lijkt mij ook een reden om te weigeren voor een wereldklassekeeper als Drommel.
Had hem dan tenminste nog linksback gezet.Mensonterend!