FC Twente nieuws

De Groene Scout

Well-known member
Belachelijk; dus als je niet wilt en zegt dat je een pijntje hebt komt er mee weg en als je aangeeft niet willen wordt je geschorst.
Dus liegen mag wel en eerlijk zijn niet.
Heel triest.

Max

Administrator
Forumleiding
Nu wordt het interessant. De eindversntwoordelojke van Jong Oranje heeft ingestemd. Ik zou de top van de KNVB aanklagen

Een ieder is vrij om het spelerskamp te verlaten. Alleen niet alles is zonder consequenties en het is niet de bondscoach van Jong Oranje die daarover gaaf. Verder zal FC Twente dat ook wel. Daar hebben ze nog steeds geen spiegels hangen.

Max

Administrator
Forumleiding
Belachelijk; dus als je niet wilt en zegt dat je een pijntje hebt komt er mee weg en als je aangeeft niet willen wordt je geschorst.
Dus liegen mag wel en eerlijk zijn niet.
Heel triest.

Bergwijn gaat tijdens de interlandperiode niet voor PSV spelen. Als Drommels met een pijntje wegbleef en wel voor FC Twente was uitgekomen, dan was hij daar in principe niet mee weggekomen. Het staat de KNVB overigens vrij om de speler zelf medisch te keuren. Deed de medische staff van Denemarken ook al eens met Dolberg en J?rgensen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Drommel is twee duels geschorst :duim:

'

Jo?l Drommel is door de KNVB bestraft voor zijn keuze om zich terug te trekken voor Jong Oranje. De doelman wilde zich richten op de wedstrijd van FC Twente van dit weekend, maar mag nu twee duels niet in actie komen.

Tijdens de interlandperiode staat er een speelronde in de Keuken Kampioen Divisie op het programma, tot ontsteltenis van FC Twente en Sparta Rotterdam, dat Deroy Duarte en Abdou Harroui onder protest bij Oranje Onder-20 liet.

Drommel koos er echter voor om terug te keren naar zijn club, die het zaterdag opneemt tegen TOP Oss. Maar daar is uiteindelijk niemand iets mee opgeschoten. De reglementen van de FIFA schrijven namelijk dat spelers verplicht zijn om gehoor te geven aan een oproep van hun land.

De KNVB heeft de bijbehorende sancties doorgezet, waardoor Drommel niet speelgerechtigd is voor Twente tijdens de interlandperiode en de daaropvolgende vijf dagen. De 21-jarige keeper mist daardoor naast het duel met Oss ook de wedstrijd tegen FC Dordrecht van volgende week vrijdag.'

Maasveld

Well-known member
Ik wil eenieder aanraden om de reacties op voetbalprimeur te lezen. Puur genieten. De mooiste reactie was nog dat de KNVB geen interlands meer moest inplannen tijdens wedstrijden van de KKD.

Atreides

Well-known member
Een ieder is vrij om het spelerskamp te verlaten. Alleen niet alles is zonder consequenties en het is niet de bondscoach van Jong Oranje die daarover gaaf.

Feitelijk heeft Drommel zich dus wel gemeld ?n min of meer in overleg zich afgemeld. De bondscoach van Jong Oranje gaat natuurlijk wel over Jong Oranje, niet over de sancties.

Ik vind het juridisch een interessante.

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij is de offici?le omroep van belang. Ik begrijp uit de commentaren van de FC Twente supporters dat ze hem als derde doelman mee hebben laten doen als speler in een partijspel. Volgens mij komt dat veelvuldig voor en was hij in de jeugd bij Almere City ook nog een veldspeler, maar dat schijnt opeens niet respectvol te zijn.

Ik ben wel benieuwd waarom Onana tijdens de Afrika Cup nergens tegenaan liep. Vermoedelijk omdat hij vroegtijdig het had aangekaart en het niet tot een offici?le uitnodiging is gekomen.

ALenstra

Well-known member
De KNVB moest hem wel schorsen. Als ze dat niet hadden gedaan dan had Sparta zijn spelers ook terug kunnen roepen.

Hankie

Well-known member
Ik vind het sowieso een aparte discussie, dus omdat jij uitgenodigd wordt moet jij verplicht komen en mag jij deze zelf geen andere keuze maken. Als jij die keuze wel maakt is de consequentie dat jij de volgende keren niet meer wordt opgeroepen.

Max

Administrator
Forumleiding
FC Twente nieuws

Ik vind het sowieso een aparte discussie, dus omdat jij uitgenodigd wordt moet jij verplicht komen en mag jij deze zelf geen andere keuze maken. Als jij die keuze wel maakt is de consequentie dat jij de volgende keren niet meer wordt opgeroepen.

Hij mag de keuze wel maken om thuis te blijven. Dat houdt echter in dat hij niet vervolgens voor zijn club kan uitkomen. Daarmee zorgt de FIFA dat interlandvoetbal boven clubvoetbal gaat.

In de praktijk wordt zo?n Dommel natuurlijk nooit meer opgeroepen en kan hij de volgende keer gewoon voor FC Twente uitkomen.

Op de korte termijn is de FIFA regel effectief, op de langere termijn niet.

SanMark.

Well-known member
Onana was een soort van overleg. Die zou geloof ik ook derde doelman zijn. En heeft toen gezegd dat hij graag voor zijn kans bij Ajax wilde gaan.

We hebben het hier over Drommel zowel jong oranje als Twente is beter af dat hij niet speelt.

Max

Administrator
Forumleiding
Onana was een soort van overleg. Die zou geloof ik ook derde doelman zijn. En heeft toen gezegd dat hij graag voor zijn kans bij Ajax wilde gaan.

We hebben het hier over Drommel zowel jong oranje als Twente is beter af dat hij niet speelt.

Een levenslange schorsing is inderdaad het beste voor alle betrokken partijen.

Joost

Well-known member

Het is een FIFA regel die het interlandvoetbal moet beschermen. Die regel zal ook nooit verdwijnen.

Clubs en spelers kunnen er hooguit onderuit komen door in gesprek te gaan met de Bondscoach/Bond. Uit ?coulance? kan ene bondscoach dan besluiten om een speler niet op te roepen. Dat was in het geval van Drommel bijvoorbeeld heel prima mogelijk geweest.

Drommel zat al een tijdje bij de selectie, een belletje naar van der Looi was waarschijnlijk voldoende geweest.

Bovenaan