FC Twente Nieuws topic

Max

Administrator
Forumleiding
Heb weinig vertrouwen in de knvb op juridisch gebied. Die gaan hiermee vast een blauwtje lopen. Reglementair is dit vast niet de juiste uitvoering.

Ik vrees ook dat FC Twente nu haar straf gaat ontlopen. Zeer onverstandig deze onreglementaire handreiking.
 

Friesland

Well-known member
Žuti;157513 zei:
Nee, dan hadden ze de licentie ingetrokken. Degradatie is slechts een pleister.

De licentie wordt ook ingetrokken, dat was al eerder voorwaardelijk gedaan, maar wordt nu definitief. Dat gebeurt op basis van de nieuwe belastende feiten die sindsdien naar voren waren gekomen.
Sindsdien heeft FC Twente echter ook goed meegewerkt en daardoor krijgen ze een nieuwe licentie, waarmee ze in de Eerste Divisie kunnen spelen.
 

JMD

Well-known member
Wel opvallend overigens dat de SPelersraad hierover moet beslissen... Apart.

Danny Hesp (van de VVCS) is hier niet blij mee: 'de spelers worden voor het karretje van de KNVB gespannen'

Kan me wel vinden in dat commentaar
 

JMD

Well-known member
De Jupiler League is niet te spreken over het voorstel van de KNVB om FC Twente komend seizoen een doorstart te laten maken op het tweede niveau.


'De Jupiler League is niet gehoord. Wij wisten van niks', aldus een verontwaardigde directeur Marc Boele tegenover VI.

'Hier is de Jupiler League niet bij gebaat', foetert Boele op zijn beurt. 'Morgen nemen we als clubs een standpunt in, maar blij zijn we niet. En wat te denken van de play-offs? Waar spelen we nog om?'



Conclusie: amateuristisch van de KNVB. Wanneer rot Bert van Oostveen op? Die man stapelt fout op fout.
 

de waan

Well-known member
Je begint weer behoorlijk te raaskallen.

Wel opvallend overigens dat de SPelersraad hierover moet beslissen... Apart.

Een niet-bindend advies is nogal iets anders dan beslissen.

Als ze dat niet willen kunnen ze zich dus gewoon onthouden van advies.

Conclusie: amateuristisch van de KNVB. Wanneer rot Bert van Oostveen op? Die man stapelt fout op fout.

Bert van Oostveen heeft niets met de licentiecommissie van doen.

Net bevestigd: elke eredivisie club krijgt 87.500 euro van Twente als compensatie.... Geef dan niks.

Al eerder gevraagd: hoeveel denk jij dan dat de clubs benadeeld zijn?
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Net bevestigd: elke eredivisie club krijgt 87.500 euro van Twente als compensatie.... Geef dan niks.
 

Friesland

Well-known member
Wel opvallend overigens dat de SPelersraad hierover moet beslissen... Apart.

Danny Hesp (van de VVCS) is hier niet blij mee: 'de spelers worden voor het karretje van de KNVB gespannen'

Kan me wel vinden in dat commentaar

Dat is nogal overdreven. Het advies van de spelersraad is niet-bindend.
 

JMD

Well-known member
Een niet-bindend advies is nogal iets anders dan beslissen.

Als ze dat niet willen kunnen ze zich dus gewoon onthouden van advies.
Dan blijft het nog steeds voor het karretje spannen. Ik ga er vanuit dat de licentiecommissie zelf kan nadenken over een straf. Daar hoeven de spelersraad toch niet een niet-bindend advies voor te geven?
En waarom aan de spelersraad, en niet aan de Eredivisie NV of de CED (heet die nog zo?). Vind het een beetje apart.

Al eerder gevraagd: hoeveel denk jij dan dat de clubs benadeeld zijn?
Sorry, eerder overheen gelezen dan.

Geen idee hoe veel er benadeeld is. Lijkt me ook verdomd moeilijk uit te rekenen. Welke club heeft welke inkomsten misgelopen omdat Twente uitgaven deed die het niet mocht doen. Feyenoord greep naast Ziyech omdat Twente hem kocht (terwijl ze dat geld helemaal niet hadden). Wie weet was Feyenoord vorig jaar met Ziyech wel 2e ge?indigd?? (het deed tot een week of 4 voor het eind gewoon mee om plaats 2) Dan had Feyenoord voorronde CL mogen spelen, levert toch geld op. En dat is meer dan die fooi van 87.500, alleen de recette van een volle Kuip is al 40.000 x 25 = 1.000.000 (en dan reken ik nog maar een zeer schappelijke prijs van 25 euro) Laat staan TV-rechten + evt. UEFA geld.

Daarom bedoel ik: de clubs hebben (zeker in de top) meer schade geleden dan die 87.500 euro. Maar hoeveel dan? Had ?f een echte re?ele schatting gemaakt, of doe er zand over. Dit is helemaal niks.
 

inhethoekje

Active member
Twente supporters onderweg naar Zeist.

Met een beetje mazzel krijgen we taferelen als van de week in Frankrijk met die beveiligers die even de boel binnen kort en klein sloegen.
 

De Wolf

Well-known member
Bij N.A.C(alimero) vinden ze het niet leuk omdat ze mogelijk een sterke tegenstander bij krijgen mochten ze het niet redden tegen Willem II en dat is niet fair.
 

JMD

Well-known member
De voorzitter van de Eagles, Edwin Lugt, vindt (op Twitter) dat de stekker er uit getrokken had moeten worden, 'dit is niet in het belang van de clubs in de JL'
 

inhethoekje

Active member
Kan de halve voetbalwereld wel over van Oostveen vallen maar hij heeft er wel schijt aan en zegt hoe het is, hij kletst er niet omheen met wollig taalgebruik.
 
Bovenaan