FC Twente Nieuws topic

Batigoal

Well-known member
Dan haal je weer een aanvaller... en dan nog eentje buiten de EU. Terwijl die verdediging versterking nodig heeft.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ziyech is er echt helemaal klaar mee. Maar ja, moet nog wel eerst verkocht worden:

ENSCHEDE - Hakim Ziyech laat zaterdag in een interview in De Volkskrant nog eens duidelijk weten dat hij zo snel mogelijk weg wil bij FC Twente. De aanvoerder van de club is uitermate kritisch op zijn huidige werkgever. ,,We hebben een jonge ploeg, natuurlijk'', zegt hij. ,,En ik snap dat sommige spelers worstelen met hun motivatie zelfvertrouwen. Maar soms zie ik ze fouten maken en denk ik: Leren jullie wel?
Afspraken worden soms helemaal niet nagekomen. Simpele combinaties lopen dood. Het voetbal wordt steeds minder. Ik voel me gedwongen steeds dezelfde spelers op te zoeken. Mokotjo en Cabral vooral. Ik voel dat ik stilsta. Ik wil verder.''

Ziyech is het plezier bij Twente kwijtgeraakt na het vertrek van trainer Alfred Schreuder. ,,Alfred is een vakman. Er is nog veel meer aan de hand bij Twente dan naar buiten is gekomen'', zegt hij in het gesprek met de krant. ,,Zelfs Guardiola of Mourinho had dit niet meer aan de praat gekregen. Volgslagen belachelijk dat hij is ontslagen. Het is nog veel slechter geworden. Dat heb ik al gezegd tegen Van Leeuwen (de technisch-directeur, red). Die zei dat hij het ook niet had gewild. Maar ja..je kunt A zeggen en B denken.''

Ziyech wilde destijds zijn aanvoerdersband inleveren, maar het bestuur vroeg hem dat niet te doen. ,,Heb ik mee ingestemd. Maar ik besloot wel: ik vertrek.'' Dat hij dat openlijk meerdere keren uitsprak is hem niet in dank afgenomen. Hij beseft dat een aanvoerder positiviteit moet uitstralen. ,,Maar ik was er helemaal klaar mee. Als mensen daar moeite mee hebben, interesseert me dat niet. Sindsdien ben ik niet meer geliefd bij de fans. Het zal wel.''
Met de huidige trainer Rene Hake en het bestuur heeft hij geen warme relatie zo valt uit het verhaal in de landelijke ochtendkrant op te tekenen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nog twee weken de tijd om iets te vinden. Ik kan me niet voorstellen dat hij de 16e in een Twenteshirt mag spelen nu.
 

Batigoal

Well-known member
Andere clubs hoeven hem in ieder geval niet vanwege zijn sterke persoonlijkheid te kopen. Wat een slappe zak.
 

Pascallovic

Well-known member
Zozo een jochie van 20 die vindt dat de trainer bij SC Heerenveen zich al had moeten realiseren dat ie ongeschikt voor het trainersvak was. Schreuder is dan wel weer een vakman? Ziyech begint het wel hoog in zijn bol te krijgen.
 

Jozsef

New member
Na Schreuder is het alleen maar minder geworden. Dat ontslag sloeg natuurlijk helemaal nergens op. Daat heeft ie wel een punt toch?
 

Pascallovic

Well-known member
Na Schreuder is het alleen maar minder geworden. Dat ontslag sloeg natuurlijk helemaal nergens op. Daat heeft ie wel een punt toch?
Dat ontslag was onvermijdelijk, gezien de publieke opinie, daar kon nooit meer een goede verstandhouding tussen komen. Ze hadden het eerder moeten doen, eind vorig seizoen, maar dat ontslag was sowieso onvermijdelijk.
 

inhethoekje

Active member
Na Schreuder is het alleen maar minder geworden. Dat ontslag sloeg natuurlijk helemaal nergens op. Daat heeft ie wel een punt toch?

Zeker, maar het ging mij meer om de uitspraak over van Basten, dat verklaard zijn keuze om niet voor Oranje te kiezen volgens mij..
 

Jozsef

New member
Dat ontslag was onvermijdelijk, gezien de publieke opinie, daar kon nooit meer een goede verstandhouding tussen komen. Ze hadden het eerder moeten doen, eind vorig seizoen, maar dat ontslag was sowieso onvermijdelijk.

Dus omdat vak P de trainer de schuld geeft gooien we 'm er maar uit?
Ik vraag me nog steeds af wat Schreuder eigenlijk fout heeft gedaan...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Niet veel, maar daar gaat het toch ook niet om? Hij had de opinie tegen zich, dan is het afgelopen met je.

Als het legioen een speler niet moet, speelt hij toch ook niet? Lurling ofzo, ik noem even wat.
 
Bovenaan