FC Twente Nieuws topic

erka

Well-known member
In Frankrijk ga je voor dit soort vergrijpen moeiteloos van de Ligue 1 naar de CFA (3e niveau). In Duitsland kun je ook je licentie inleveren.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In Engeland wordt je de Football League uit gesmeten met zoiets. En als na een jaar de zaken nog niet in orde zijn (zoals ooit met Boston United) wordt je daarna de Conference uit gesmeten en zit je dus op niveau 7.
 

Methone

New member
Dat AGOVV (en Veendam en Haarlem) failliet zijn gegaan heeft nul komma nul helemaal niks met de KNVB te maken. De licentie is niet ingetrokken, die clubs zijn failliet gegaan. Het is gezien de stortvloed aan reacties kennelijk erg lastig om daar het verschil tussen te zien.

Als Twente dat illegale contract van 5 miljoen niet had afgesloten waren ze ook failliet geweest. Als je bedenkt dat FC Twente daarvoor ook al was bestraft voor het misleiden door de werkelijke financi?le cijfers niet op tafel te leggen ?n zich ook meerdere keren niet aan het verplichte plan van aanpak te houden.

Eisen gemeente hebben ook sportieve gevolgen voor Twente

De gemeente Enschede stelt FC Twente bij het reddingsplan een aantal aanvullende eisen voor, die ook sportieve gevolgen zullen hebben voor de club. Vrijdagavond wordt het voorstel in de raad besproken.
Zo mag FC Twente de eerste 4,8 miljoen euro aan transferinkomsten niet direct herinvesteren en moet er bij een overname van het stadion huur worden vooruitbetaald, waarvoor enkele miljoenen moeten worden gereserveerd. Hierdoor wordt de club gedwongen om een of meer middenvelders te verkopen, wil Twente in de winterstop ook nieuwe spelers verwelkomen.

http://www.vi.nl/nieuws/eisen-gemeente-hebben-ook-sportieve-gevolgen-voor-twente.htm
 

de waan

Well-known member
Als Twente dat illegale contract van 5 miljoen niet had afgesloten waren ze ook failliet geweest.

Kun je dat ook onderbouwen of is dat enkel een aanname?

De Doyendeal was volgens mij ingegeven door de wens de ratrace naar de top vol te houden, niet om een dreigend faillissement te voorkomen. Maar ik laat me graag verrassen door andere inzichten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik deel jouw inzicht waan. Al had FC Twente het toen ook al aan de stok met FC Twente wat betreft de financi?le stukken.
 

de waan

Well-known member
Klopt. En daarvoor hebben ze ook strafpunten gekregen toch?

Hoe lang mag Twente nog in categorie 1 blijven trouwens? Dat is toch ook eindig?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daar mag je inderdaad niet te lang in bivakkeren. Ik geloof FC Twente nog tot en met het voorjaar. Dat is toch ook een van de redenen om als gemeente nu bij te springen?
 

Methone

New member
Bij Twente is dat niet eenvoudig te zeggen aangezien ze regelmatig met de jaarrekeningen lopen te rommelen. Maar op basis van de meest recente ging Twente toen al van lening naar lening. Ze hadden al enorme verliezen en tekorten, en zo'n wurgcontract ga je natuurlijk niet voor je plezier aan, dus dat de situatie zeer ernstig was, lijkt me wel duidelijk. Het is niet uit te sluiten dat ze toen al failliet hadden kunnen gaan.

Dit zei Twente er toen zelf over:

Doyen heeft FC Twente voorzien van een kapitaalinjectie van vijf miljoen euro. Volgens Van der Laan is dat geld hard nodig ‘om de reserves aan te vullen’ .
 

Max

Administrator
Forumleiding
Doe de dood maar. Maar het wordt allemaal toch niet spannend? De gemeente zal toch meewerken? Misschien dat ze tegelijkertijd het AZC gebeuren mee kunnen nemen.
 

De Groene Scout

Well-known member
De SP is tegen het voorstel, PvdA wil graag dat de supporters meer zeggenschap moeten krijgen.
CDA en D66 geven aan dat het belangrijk is voor de stad dat Twente blijft.

Het kabbelt rustig voort.
 

De Groene Scout

Well-known member
Inmiddels hebben alle partijen hun zegje gedaan. Alleen SP is echt tegen de extra steun, Groen Links wil iets strengere afspraken en de Christen Unie heeft vooral problemen met het feit dat ambtenaren een keer op zondag over FC Twente hebben vergaderd. Het komt dus wel goed.
 
Bovenaan