Sorry dat ik inbreek in jullie verontwaardigingsfeestje, maar als ik dan toch even genuanceerd mag doen. Kennelijk had de licentiecommissie feitelijk maar twee opties: licentie (direct) intrekken of niet (direct) intrekken. In de wetenschap dat het dan einde oefening zou zijn voor de club zou die eerste optie wel heel rigoureus zijn geweest. Dan vind ik het een vrij logische straf. Ik denk ook dat die 'hulp' om het intrekken van de licentie niet onvoorwaardelijk te laten worden ook niet echt fijn gaat zijn voor de club qua zelfstandigheid en mogelijkheden.
Ze hadden alleen beter die Europese straf kunnen laten gaan, want dat slaat in de huidige situatie natuurlijk helemaal nergens op en voedt de cynici nog eens extra.
Ik weet verder niet wat de aanklager van de KNVB en de FIFA nog voor sanctiemogelijkheden hebben. Eigenlijk zou terugzetten naar een lager niveau wat mij betreft zeker een passende straf zijn. Als die mogelijkheid er nog niet is, zou dat snel eens geregeld moeten worden. Een Rangers-scenario zeg maar.
Als je in dit geval besluit om de licentie niet in te trekken, waarom dan de mogelijkheid hebben om het wel als sanctie op te leggen? Wat moet je nog meer doen dan valsheid in geschriften en misleiding van de KNVB om je licentie dan wel kwijt te raken? Natuurlijk is het rigoureus, maar wat de vertegenwoordigers van FC Twente gedaan hebben is ook niet iets kleins. Zij hebben door de deal langer boven hun stand kunnen leven, waardoor zij meer inkomsten uit televisiegelden konden krijgen dan wanneer zij wel op hun stand geleefd hadden. Zij hebben spelers aangetrokken waar ze geen geld voor hadden en kunnen deze in het geval van Ziyech met vette winst verkopen. Weer extra geld dat ze niet gehad hadden als zij de KNVB niet bewust hadden misleid. Dus wat moet je als club wel doen, wil deze commissie over gaan tot het intrekken van de licentie?Sorry dat ik inbreek in jullie verontwaardigingsfeestje, maar als ik dan toch even genuanceerd mag doen. Kennelijk had de licentiecommissie feitelijk maar twee opties: licentie (direct) intrekken of niet (direct) intrekken. In de wetenschap dat het dan einde oefening zou zijn voor de club zou die eerste optie wel heel rigoureus zijn geweest. Dan vind ik het een vrij logische straf. Ik denk ook dat die 'hulp' om het intrekken van de licentie niet onvoorwaardelijk te laten worden ook niet echt fijn gaat zijn voor de club qua zelfstandigheid en mogelijkheden.
Ze hadden alleen beter die Europese straf kunnen laten gaan, want dat slaat in de huidige situatie natuurlijk helemaal nergens op en voedt de cynici nog eens extra.
Ik weet verder niet wat de aanklager van de KNVB en de FIFA nog voor sanctiemogelijkheden hebben. Eigenlijk zou terugzetten naar een lager niveau wat mij betreft zeker een passende straf zijn. Als die mogelijkheid er nog niet is, zou dat snel eens geregeld moeten worden. Een Rangers-scenario zeg maar.
Sorry dat ik inbreek in jullie verontwaardigingsfeestje, maar als ik dan toch even genuanceerd mag doen. Kennelijk had de licentiecommissie feitelijk maar twee opties: licentie (direct) intrekken of niet (direct) intrekken. In de wetenschap dat het dan einde oefening zou zijn voor de club zou die eerste optie wel heel rigoureus zijn geweest. Dan vind ik het een vrij logische straf. Ik denk ook dat die 'hulp' om het intrekken van de licentie niet onvoorwaardelijk te laten worden ook niet echt fijn gaat zijn voor de club qua zelfstandigheid en mogelijkheden.
Ze hadden beter nog geen straf kunnen uitspreken, dan dit nu doen. Als de keuze is tussen wel/niet licentie intrekken, en je vindt wel intrekken op dit moment te zwaar middel omdat er nog dingen uitgezocht moeten worden (blijkbaar), dan neem je toch geen beslissing? En niet een voorwaardelijke beslissing? Dan zeg je toch: in april volgt beslissing over de licentie en FC Twente maakt dit seizoen af. Dat had iedereen wel begrepen, maar dit is onbegrijpelijk.
De vergelijking met Haarlem en Veendam gaat natuurlijk compleet mank. Die clubs zijn 'gewoon' failliet gegaan, dan is het lastig verder voetballen.
Zou het meer pijn doen dat het niet mag van de KNVB als straf of dat ze eind vorig seizoen zelf een ticket voor de Europa League hebben teruggegeven?Bij FC Twente is het ondertussen net Jiskefet:
"Wij zullen de komende seizoenen hoe dan ook niet mogen deelnemen aan Europees voetbal. Dat doet pijn. Niet alleen bij spelers en staf, maar ook bij onze supporters, sponsors, medewerkers, vrijwilligers en alle anderen die met hart en ziel achter FC Twente staan.”
:sad:
Niet helemaal, want zij hadden de boel destijds ook gigantisch kunnen flessen met de kennis van nu. Niks aan het handje immers. 3 jaar geen Europees voor Veendam.
Het is FC Twente gelukt.Je kunt nog zoveel (willen) flessen, maar daar voorkom je geen faillissement mee, hoor.
Je kunt nog zoveel (willen) flessen, maar daar voorkom je geen faillissement mee, hoor.
O jawel hoor. Faillissementsfraude bijvoorbeeld. Ze zouden niet de eerste zijn geweest. Mag allemaal van de KNVB.
Ik denk dat een transferverbod wel op zijn plaats is.
Ik had liever gezien dat Munsterman en van der Laan (en wellicht nog wat mannetjes, het fijne weet ik er ook niet van) een straf/boete hadden gekregen.