Sorry dat ik inbreek in jullie verontwaardigingsfeestje, maar als ik dan toch even genuanceerd mag doen. Kennelijk had de licentiecommissie feitelijk maar twee opties: licentie (direct) intrekken of niet (direct) intrekken. In de wetenschap dat het dan einde oefening zou zijn voor de club zou die eerste optie wel heel rigoureus zijn geweest. Dan vind ik het een vrij logische straf. Ik denk ook dat die 'hulp' om het intrekken van de licentie niet onvoorwaardelijk te laten worden ook niet echt fijn gaat zijn voor de club qua zelfstandigheid en mogelijkheden.
Ze hadden alleen beter die Europese straf kunnen laten gaan, want dat slaat in de huidige situatie natuurlijk helemaal nergens op en voedt de cynici nog eens extra.
Ik weet verder niet wat de aanklager van de KNVB en de FIFA nog voor sanctiemogelijkheden hebben. Eigenlijk zou terugzetten naar een lager niveau wat mij betreft zeker een passende straf zijn. Als die mogelijkheid er nog niet is, zou dat snel eens geregeld moeten worden. Een Rangers-scenario zeg maar.