FC Twente Nieuws topic

erka

Well-known member
Ik snap de verontwaardiging wel. Het is namelijk niet echt eerlijk van de KNVB.

Maar goed, wie verwacht wat anders dan bij een bond die de corrupte FIFA steunt?
 

erka

Well-known member
Maar de weg ligt nu dus open voor alle andere clubs om foutieve informatie in te leveren bij de KNVB, dus ik zou zeggen: maak er gebruik van.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Een laf voorwaardelijk strafje, een kleine boete en uitsluiting voor een competitie waar ze de komende drie jaar sowieso niet aan mee zouden doen. Zeer triest.
 

erka

Well-known member
AGOVV en Go Ahead Eagles hebben al gereageerd dat ze het belachelijk vinden, meten met twee maten en een uitnodiging tot wanbeleid.
 

Pascallovic

Well-known member
Een laf voorwaardelijk strafje, een kleine boete en uitsluiting voor een competitie waar ze de komende drie jaar sowieso niet aan mee zouden doen. Zeer triest.
Vorige keer dat ze aan die competitie mee mochten doen, hebben ze geweigerd, dus in hoeverre is het een straf, als ze het zelf recent nog hebben afgewezen?
 

Jozsef

New member
Het zit wel diep, h??

Hoezo? Dit is toch gewoon een schandalige straf, eigenlijk is het geen eens straf. Maar helpt de KNVB, Twente ook nog. Door een plan samen te stelllen, waar Twente zich aan moet houden.

Inside joke, maak je niet druk. Ik vind deze "straf" ook bespottelijk. Al gun ik Twente ook weer geen degradatie, er zijn andere manieren. Transferverbod, onder curatele stellen, etc. Dit is een wel erg slecht voorbeeld voor de rest.
 

Methone

New member
Twente stond al onder curatele geloof ik, strafpunten kunnen ze ook al niet meer krijgen, zaten vorig seizoen al aan de max. anders zouden ze hun licentie kwijtraken.
 

erka

Well-known member
Ik heb Doyen al gebeld. Of ze in FC Groningen willen stappen. Kunnen we Ziyech halen en een scorende spits en nog veel meer en dan kampioen worden. En als het dan misgaat, dan krijgen we 45.000 euro boete en 3 jaar geen Europees.

Heb ik er graag voor over!
 

Pascallovic

Well-known member
Ik heb Doyen al gebeld. Of ze in FC Groningen willen stappen. Kunnen we Ziyech halen en een scorende spits en nog veel meer en dan kampioen worden. En als het dan misgaat, dan krijgen we 45.000 euro boete en 3 jaar geen Europees.

Heb ik er graag voor over!
Je vergeet dat je nog 30 miljoen krijgt van de gemeente.
 

Pascallovic

Well-known member
De supportersvereniging van FC Twente heeft al aangegeven de boete te betalen. Blijft steeds minder over van die "straf".
 

erka

Well-known member
Inmiddels is RKC voor 5 jaar uitgesloten van Champions League voetbal, heeft Ajax 2 euro 50 boete gekregen en mag PSV 5 jaar niet in de Eerste Divisie spelen.

Waarvoor, dat weet de KNVB nog niet.
 

de waan

Well-known member
Sorry dat ik inbreek in jullie verontwaardigingsfeestje, maar als ik dan toch even genuanceerd mag doen. Kennelijk had de licentiecommissie feitelijk maar twee opties: licentie (direct) intrekken of niet (direct) intrekken. In de wetenschap dat het dan einde oefening zou zijn voor de club zou die eerste optie wel heel rigoureus zijn geweest. Dan vind ik het een vrij logische straf. Ik denk ook dat die 'hulp' om het intrekken van de licentie niet onvoorwaardelijk te laten worden ook niet echt fijn gaat zijn voor de club qua zelfstandigheid en mogelijkheden.

Ze hadden alleen beter die Europese straf kunnen laten gaan, want dat slaat in de huidige situatie natuurlijk helemaal nergens op en voedt de cynici nog eens extra.

Ik weet verder niet wat de aanklager van de KNVB en de FIFA nog voor sanctiemogelijkheden hebben. Eigenlijk zou terugzetten naar een lager niveau wat mij betreft zeker een passende straf zijn. Als die mogelijkheid er nog niet is, zou dat snel eens geregeld moeten worden. Een Rangers-scenario zeg maar.
 

Pascallovic

Well-known member
Inmiddels is RKC voor 5 jaar uitgesloten van Champions League voetbal, heeft Ajax 2 euro 50 boete gekregen en mag PSV 5 jaar niet in de Eerste Divisie spelen.

Waarvoor, dat weet de KNVB nog niet.
Alvast voor de volgende KNVB-Bekerfinale die we compleet uit de klauwen laten lopen.
 
Bovenaan