FC Twente Nieuws topic

Max

Administrator
Forumleiding
Dat zou een mooi kerstcadeau zijn :duim:

Hopen dat de KNVB het aandurft. Nu heeft Enschede ook weer illegaal geld gestort, volgens de link van Max hierboven. Aanpakken die hap

Voor Feyenoord mooi kut overigens. Staan we vier punten in plaats van twee punten achter Ajax.
 

Bernardo

Well-known member
Dus, 3 jaar uitsluiting Europees voetbal en een voorwaardelijke straf voor intrekken licentie.

Lachwekkend van de KNVB. Alle ploegen onderin kunnen dit wel doen, Europees halen ze toch nooit. Ziyech maar naar Cambuur of de Graafschap via Doyen. Jaartje Eredivisie
 

de waan

Well-known member
Dat bericht is de wereld ingeholpen door een redacteur van Distrifood en verder nog door niks of niemand bevestigd. Lijkt me niet al te betrouwbaar dus.
 

Keyser S?ze

New member
Dat noem ik nou eens krachtdadig ingrijpen van de KNVB. Hulde.

Vooral dat 3 jaar niet meer in Europa mogen spelen zal aankomen in Twente.
 

de waan

Well-known member
De redacteur van Distrifood was kennelijk toch goed ingevoerd.

Als ik het stukje op de KNVB-site zo lees kan het muisje nog wel een verder staartje krijgen:

De licentiecommissie toetste het handelen van FC Twente uitsluitend op het licentiesysteem. De KNVB legt het handelen van FC Twente met Doyen Sports daarnaast voor aan de aanklager betaald voetbal en de FIFA. Zij moeten oordelen of de contracten tussen FC Twente en Doyen Sports inhoudelijk in strijd zijn met overige nationale of internationale regelgeving in het voetbal.
 

Friesland

Well-known member
Dat bericht is de wereld ingeholpen door een redacteur van Distrifood en verder nog door niks of niemand bevestigd. Lijkt me niet al te betrouwbaar dus.

Het is zojuist bevestigd door FC Twente via de eigen website + 45.250 euro boete. De tuchtcommissie en de FIFA zal zich er ook nog over buigen, aldus FC Twente.
 

de waan

Well-known member
Volgens mij werd FC Den Bosch toen het nog in de eerste divisie speelde ook ooit eens uitgesloten voor Europees voetbal.
 

erka

Well-known member
Deze is uit de categorie "geen uitsupporters mee naar Urk"

Maar goed, ik had van de KNVB weinig anders verwacht hoor.
 

Methone

New member
Nou daar komen ze heel goed mee weg. In principe dus alleen een kleine boete in vergelijking met de bedragen waarom het ging, andere straffen zijn niet echt relevant.
 

Methone

New member
Transferverbod voor een jaar was denk ik rechtvaardiger geweest, geen Europees daar kan je alleen topclubs mee straffen.
 

Pascallovic

Well-known member
Net als bij de sanctie die ze voor de transfer van Ziyech kregen is ook dit niet iets waarvoor je een dergelijke deal in de toekomst zal laten. Lachwekkende straf.
 

Batigoal

Well-known member
Dus, 3 jaar uitsluiting Europees voetbal en een voorwaardelijke straf voor intrekken licentie.

Lachwekkend van de KNVB. Alle ploegen onderin kunnen dit wel doen, Europees halen ze toch nooit. Ziyech maar naar Cambuur of de Graafschap via Doyen. Jaartje Eredivisie

Van Oostveen gaf aan dat FC Twente voor het Nederlandse voetbal een heel belangrijke club is. Ik denk dat Cambuur of De Graafschap niet die status hebben om zich dit te permitteren.
 
Bovenaan