FC Twente Nieuws topic

Friesland

Well-known member
Is volgens mij ook simpelweg reglementair niet mogelijk.

Ze kunnen hun thuiswedstrijden in Duitsland gaan spelen, maar dan heb je een groot stadion dat niet gebruikt wordt.
Willen ze de thuiswedstrijden in de Grolsch Veste afwerken, dan kan dat alleen als de KNVB daarmee instemt. En het lijkt mij dat de KNVB daar niet mee akkoord zal gaan.
 

Forza AZ

Well-known member

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nee, hoor:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sports_clubs_playing_in_the_league_of_another_country

Punt blijft dat de KNVB er niet akkoord mee zou gaan, dus is het einde discussie.
Als ik naar dat lijstje kijk m.b.t Europa is Wales/Engeland door historische redenen. Diverse anderen geboren uit politieke conflicten (Noord-Ierland/Ierland, Servi?/Kosovo, Krim/Rusland). Dan een aantal ministaatjes en de rest zijn kleine clubs die uit practische (reiskosten-) redenen elders spelen, zoals Berwick wat zo ge?soleerd is binnen Engeland dat ze in een nationale Schotse competitie veel minder reizen dan in een regionale Engelse competitie.

Twente valt onder geen van die categorie?n.
 

Friesland

Well-known member
Enschede ligt natuurlijk tegen de Duitse grens aan. Het is opvallend hoeveel clubs er dicht tegen de Duitse grens zitten: VVV, Roda, Achilles, Fortuna, NEC, Emmen, Twente en De Graafschap zitten allemaal binnen 10km. De eerste drie zelfs binnen 2km. En dan zitten Heracles, MVV en Vitesse ook nog binnen 20km.
 

Jef400

Well-known member
Ligt er aan wat je als profclub definieert. Als je 3. liga als grens hanteert heb je alleen VVV met M?nchengladbach. Meppen bij Emmen en Aachen bij Roda JC zijn Regionalliga clubs. Twente en De Graafschap zijn oberliga clubs. Bij Achilles, Fortuna heb je ?berhaupt niets.
 
Bovenaan