Je hebt het over heel Twente, alles en iedereen en van bestuurders tot fans.
Gaat om een handvol mensen die hebben gezorgd voor het wanbeleid en de diverse dubieuze en/of illegale constructies.
Dat sponsors, het hele Twentse bedrijfsleven, supporters etc. hierin geloofden lijkt mij niet meer dan logisch (als je niet beter weet).
Al die mensen hun hobby, passie, 'leven' afnemen vind ik wel een beetje makkelijk roepen.
Natuurlijk is het dat. Er zitten er altijd zat tussen die het niet wisten, niet aan zagen komen, en die oprecht gekwetst worden met het verdwijnen van hun cluppie.
Maar als ik zo eens kijk, zie ik op bestuurlijk niveau niet alleen een oud bestuur dat alles verkloot heeft, maar ook een nieuw bestuur dat na december alsnog dingen verzwegen die daarna aan het licht kwamen. Dus wat nou transparantie en openheid bieden? Ze zijn gewoon bezig geweest met de nieuwste stapel lijken uit de kast proberen te verdoezelen.
Als ik zo eens kijk, zie ik op sponsorniveau vooral partijen die op zich wel willen investeren, maar alleen met garantstelling van de gemeente. Dus wel die mogelijk gunstige sponsorruimte willen bekleden, maar tegelijkertijd een ontsnappingsclausule inbouwen waar in de gemeente mee moet. Dus als het fout gaat, mag die lekker meebloeden. Ik snap dat het bedrijfstechnisch werkt, maar ik vind het niet sympathiek.
Als ik zo eens kijk op supportersniveau, zie ik op forums van Twentefans vooral verontwaardiging en beschuldigende vingertjes naar anderen. Andere clubs hadden Twente niet in de steek mogen laten, de KNVB is maffia, etcetera. Diezelfde fans konden ook heel goed spandoeken met "faillietesse" maken toen het bij ons niet zo best ging. De makers waren er een handjevol, maar de rest lacht toch ook lekker mee? Is dat dan geen hoongelach over het mogelijk omvallen van een club waardoor heel veel fans hun clubje kwijtraken?