De Groene Scout
Well-known member
Pfff, wat een gezanik hier.
Goed idee. De Duitsers zullen wel ruimte maken in hun voetbal piramide voor een frauduleuze club uit Enschede.
Haha, dat was ook mijn eerste gedachte. Alsof ze in Duitsland niet mee hebben gekregen wat voor 'jan-boel' ze er in Enschede van gemaakt hebben.
Toch blijkt een groepje externe deskundigen serieus naar deze mogelijkheid te kijken op dit moment.
Zou gaan om instroming in de 3. Bundesliga, of eventueel in combinatie met een fusie met een 2. Bundeslige club.
Want dan gaat de club niet failliet?
Als ze alleen de licentie kwijtraken, maar een faillisement wel kunnen voorkomen (of in ieder geval een doorstart kunnen maken), dan zou dat wel een logisch scenario zijn lijkt me.Bij FC Twente gaan ze er schijnbaar van uit dat ze in de tweede divisie de plaats van Jong FC Twente mogen innemen: http://www.tubantia.nl/sport/fc-twe...van-een-faillissement-van-fc-twente-1.6102124
Zou toch een vreemde gang van zaken zijn?
Hoe laat is de eventuele uitspraak van die beroepscommisie?
Ik heb meer het idee dat Jacobs het uiterste doet om er nog wat positiefs voor FC Twente uit te halen en dan het gezonken schip verlaat.
Als ze alleen de licentie kwijtraken, maar een faillisement wel kunnen voorkomen (of in ieder geval een doorstart kunnen maken), dan zou dat wel een logisch scenario zijn lijkt me.
Jacobs heeft er alles aan gedaan om er alles uit te halen en heeft daarbij volledig uit het oog verloren dat het schip vooral niet moet zinken. Geen grote verrassingen gezien de risico's die hij ook al bij Feyenoord heeft genomen. Wij schijnen ook aan de rand van de afgrond te hebben gestaan.
In welke periode zat Jacobs bij Feyenoord? Toen ze Hofland, Makaay en Gio haalden??
Dan is het inderdaad voor de 2e keer dat ie een club bijna kapot maakt.
Sinds wanneer zit Jacobs bij Twente? Nog niet zo lang toch?