FC Twente Nieuws topic

Max

Administrator
Forumleiding
Toen de eerste berichten kwamen over het afpakken van de licentie kwamen er al huilverhalen over dat heel Nederland een hekel aan FC Twente zou hebben, terwijl het gros van de voetbalfans de berichtgeving voor kennisgeving aannam. Juist door de eindeloze stroom verontwaardiging en om zich heen schoppen vanuit de Twente-hoek heeft er voor gezorgd dat iedereen wel klaar met die ploeg is geloof ik.

Klaar met de club en men gelooft geen donder meer van wat ze roepen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ze hadden ook wel een minder dure selectie kunnen hebben of in de winterstop meer kunnen verkopen. Ze hebben er lang niet alles aan gedaan om te bezuinigen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ze hadden ook wel een minder dure selectie kunnen hebben of in de winterstop meer kunnen verkopen. Ze hebben er lang niet alles aan gedaan om te bezuinigen.

Ze hebben een centrale verdediger van Napoli gehuurd en nog wat niet al te goedkope jongens. Ziyech, Tapia en Mokotjo hadden ze in de zomer al kunnen verkopen. Gutierrez was pas rond de winterstop weer fit. Ze hebben vrij weinig gedaan wat betreft bezuinigen.
 

JMD

Well-known member
Toen de eerste berichten kwamen over het afpakken van de licentie kwamen er al huilverhalen over dat heel Nederland een hekel aan FC Twente zou hebben, terwijl het gros van de voetbalfans de berichtgeving voor kennisgeving aannam. Juist door de eindeloze stroom verontwaardiging en om zich heen schoppen vanuit de Twente-hoek heeft er voor gezorgd dat iedereen wel klaar met die ploeg is geloof ik.

Precies
 

de waan

Well-known member
Stadion is eigendom. Mede daarom is de schuldenlast zo hoog.

Inclusief nog 17 miljoen schuld aan de gemeente. Had je een paar goede dingen mee kunnen doen in lokale pauperbuurten.
 

Ska P 187

Well-known member
ach anders staat het Fanny Blankers stadion om de hoek nog niets te doen neem ik aan. Zijn ze wat stadion betreft ook weer terug bij af.
 

de waan

Well-known member
Zou voor eventueel overnieuw starten handiger zijn wanneer dit in handen van de gemeente is of niet?

Maakt niet zo veel uit. Zonder club blijft een stadion waardeloos. Bij een faillissement mogen degenen die het hypotheekrecht hebben (gemeente, misschien nog wel andere partijen) de boel gaan veilen. Ik zeg: succes.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ze hebben een centrale verdediger van Napoli gehuurd en nog wat niet al te goedkope jongens. Ziyech, Tapia en Mokotjo hadden ze in de zomer al kunnen verkopen. Gutierrez was pas rond de winterstop weer fit. Ze hebben vrij weinig gedaan wat betreft bezuinigen.

Ze hebben wel degelijk een koffiejuffrouw op straat gegooid.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maakt niet zo veel uit. Zonder club blijft een stadion waardeloos. Bij een faillissement mogen degenen die het hypotheekrecht hebben (gemeente, misschien nog wel andere partijen) de boel gaan veilen. Ik zeg: succes.

Gezien het enthousiasme over het aanstaande faillissement reken ik erop dat het nieuwe FC Twente ook in de vijfde klasse gewoon uitverkoopt. Dus de nieuwe eigenaar kan een mooie huur bedingen.

Ze hebben wel degelijk een koffiejuffrouw op straat gegooid.

Fuck, ik heb niets gezegd.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik krijg misschien weer wat sympathie als ze ergens bij de amateurs weer beginnen. Welk niveau stromen ze eigenlijk in?
Na een faillisement moeten ze een nieuwe club oprichten. Die start dan op het laagste niveau (4e klasse zaterdag of 5e klasse zondag).
 

Forza AZ

Well-known member
Dank! FC Twente heeft geen amateurtak waarmee ze hoger kunnen instromen? Of een club in de regio die 'te koop' is?
Ze hebben geen eigen amateurtak. De 2 clubs waaruit ze ontstaan zijn bestaan nog wel zelfstandig, maar die spelen ook erg laag. SC Enschede komend seizoen in de 3e klasse en Enschedese Boys komend seizoen in de 5e klasse.
 
Bovenaan