FC Emmen

Unregistere

Well-known member
Ik zag dat zijn voormalig ploeggenoot Gilberto da Silva al op dat niveau is beland.

Die gaat alweer weg bij Barendrecht, omdat hij niet verder komt dan invalbeurten. Biedt zich momenteel bij diverse clubs in de derde divisie en hoofdklasse aan.

Maar goed, heeft er ook wel 14 maanden uitgelegen door een zware blessure die hij bij Almere heeft opgelopen.
 

Atreides

Well-known member
FC Emmen neemt afscheid van nog eens acht spelers en bedankt ze voor bewezen diensten

2 uur geleden Sport

Spelers van FC Emmen, onder wie Nicklas Pedersen (tweede van rechts) vieren feest in de wedstrijd tegen FC Groningen. Foto Archiefn

Direct dit artikel delen:

FC Emmen neemt afscheid van Gersom Klok, Tim Siekman, Stef Gronsveld, Stephen Warmolts, Delano Grootenhuis, Kasper Oldenburger, Emil Bijlsma en Rob Deiman.

Eerder werd al duidelijk dat doelman Peter van der Vlag, vertrekt. Ook de Deen Nicklas Pedersen is noodgedwongen gestopt met voetballen door een beschadigd kniegewricht.
Handhaving

Het is een prachtig seizoen geweest voor FC Emmen, met handhaving in de eredivisie en een kampioenschap in de reservecompetitie. 'Helaas', zo schrijft de club op haar website 'heeft niet iedereen in beide prestaties de rol kunnen vervullen die hij voor dit seizoen voor ogen had, mede door blessures'.

FC Emmen bedankt de negen spelers voor alles wat ze voor de club gedaan hebben het afgelopen seizoen ?n in de seizoenen daarvoor
bron: dvhn.nl

Ban bovengenoemde spelers hebben alleen Siekman, Klok en Gronsveld regelmatig minuten gemaakt. Waar het bij Gronsveld al duidelijk was dat hij het niet ging worde,n is het wat minder voor de hand liggen dat ook Klok en Siekman vertrekken. Die hadden wellicht nog een redelijk niveau als reserve kunnen halen. Persoonlijk had ik Siekman gehouden, die heeft al een baan bij de Rabobank dus die hoeft niet al te duur te zijn is en een prima kopper.

Het is nog onbekend over de huurlingen Cavlan, Slagveer, Niemeijer en Kuipers in blijven voor een langer verblijf. Slagveer en Cavlan zijn uit hun contract gelopen en kunnen derhalve transfervrij worden vastgelegd. Ik denk dat Emmen graag verder gaat met Cavlan, Kuipers en Slagveer. Niemeijer zou kunnen blijven maar zal ook niet gemist worden als hij vertrekt.

edit: rtv Drenthe bericht dat Niemeijer, Lukic en Braken ook niet terugkeren
De huurlingen Sven Braken, Reuven Niemeijer en Andrej Lukic keren terug naar respectievelijk NEC, Heracles en Sporting Braga.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/147734/Siekman-Klok-Gronsveld-en-Warmolts-vertrekken-bij-FC-Emmen

Vertrekken dus in totaal tenminste 15 spelers. Dus er zal wel het nodige gekocht moeten worden. Anderzijds als het lukt om Kuipers, Cavlan, Slagveer vast te leggen gaat Emmen door met het basiselftal minus Scherpen. Dus sportief gezien hoeft dit geen probleem te zijn.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik geloof dat er veel belangstelling is voor Cavlan. Onder andere van Utrecht.
 

Atreides

Well-known member
Ik geloof dat er veel belangstelling is voor Cavlan. Onder andere van Utrecht.

De kans dat Cavlan vertrekt is inderdaad erg groot. Zou ook een logische stap zijn. Enige reden om te blijven is zijn klik met Janssen & Lukkien plus het feit dat hij het na de Graafschap nergens echt goed heeft gedaan.

edit: dit filmpje nog gevonden. Cavlan geeft aan dat hij zich in de kijker heeft gespeeld en dat iegenlijk ook moet belonen. Geeft ook aan dat de reisafstand vanuit Doetinchem erg groot is.

Normaal gesproken is hij dus weg als er een grotere club komt met een goed voorstel.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Cavlan lijkt vertrokken naar Austria Wien. Mooie stap voor hem.


FC Emmen haalt vervanger Scherpen op in Polen
11 jun 2019
17.56 uur
9

FC Emmen haalt vervanger Scherpen op in Polen

FC Emmen heeft Matthias Hamrol vastgelegd. De 25-jarige doelman komt transfervrij over van het Poolse Korona Kielce en tekent voor twee seizoenen met een optie voor nog een jaar.

Hamrol geldt als de vervanger van Kjell Scherpen, die naar Ajax vertrekt. De Duitse doelman speelde afgelopen seizoen 27 wedstrijden op het hoogste niveau van Polen en kwam eerder uit voor 1. FC K?ln, VfL Wolfsburg, RB Leipzig en de jeugdopleiding van Borussia M?nchengladbach.

'De eerste training op 23 juni staat al in mijn agenda', geeft de dolenthousiaste keeper van 1 meter 95 lang aan. 'Ik kan niet wachten tot het zover is en hoop snel de rest van de selectie te ontmoeten.'

Kent iemand deze knul? Wellicht van FM?

edit:
Lubbers wilde niet zeggen om welke clubs het ging en ook Harmrol hield de kaken stevig op elkaar. Naar het schijnt hengelden Hoffenheim en Fulham in ieder geval naar de diensten van de goalie, maar daar zou hij vooral een stand-in rol vertolken. En dat is niet waarvoor Hamrol naar Emmen komt. "Ik wil gewoon zoveel mogelijk wedstrijden spelen."

Zou bovendien eerste keus zijn (dus voor Mous). Klinkt niet verkeerd dat Hoffenheim en Fulham al achter die knul aanzaten, al zal dat ongetwijfeld als reservedoelman zijn bedoeld.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
FC Emmen strikt een Kroatische goalgetter. Marko Kolar (24) komt over van Wisla Krak?w uit Polen en tekende voor twee seizoenen. Afgelopen seizoen maakte hij 12 goals voor zijn club.

Marko kijkt op de offici?le clubsite uit naar zijn debuut in het rood-wit van FC Emmen: ,,De Nederlandse competitie spreekt me aan, net als het verhaal van FC Emmen. Ik kijk ernaar uit om in een vol stadion met doelpunten en assists belangrijk te zijn voor de club."
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
De Beste linksback speelt volgend jaar bij fc Emmen!



vi.nl zei:
FC Emmen heeft zich verzekerd van de diensten van Jan-Niklas Beste. De vleugelverdediger wordt voor een jaar gehuurd van Werder Bremen.

'FC Emmen is een kleine maar zeer goed geleide club', vertelt technisch directeur Frank Baumann over waar de twintigjarige belofte wordt gestald. 'Jan-Niklas heeft daar de gelegenheid om op het hoge niveau van de Eredivisie ervaring op te doen.'

Beste maakte een jaar geleden de overstap van Borussia Dortmund naar Werder Bremen, waar hij het nog niet schopte tot een debuut in de hoofdmacht. Bij BVB speelde hij wel een keer in het eerste. Peter Bosz liet hem in augustus 2017 meedoen in het DFB Pokal-duel met Rieslasingen.



fcemmen.nl zei:
Welkom, Jan-Niklas Beste!

Jan-Niklas Beste komt komend seizoen uit voor FC Emmen. De Duitse linksback wordt gehuurd van Werder Bremen.

Jan-Niklas doorliep de jeugdopleiding van Borussia Dortmund, waarna hij onder trainer Peter Bosz in augustus 2017 zijn debuut maakte bij het eerste elftal in een bekerduel. In de zomer van 2018 maakte hij de overstap naar Werder Bremen, waar hij bij het tweede elftal in 28 wedstrijden twee keer het net wist te vinden.Daarnaast speelde de 20-jarige Duitser regelmatig bij de nationale jeugdelftallen. In 29 interlands scoorde hij zeven keer voor de Duitsers.

“Bij FC Emmen krijg ik de kans om mezelf op het hoogste niveau te laten zien,” aldus de nieuwe aanwinst. “Ik wil me hier verder ontwikkelen en ik zal mijn stinkende best doen voor het team en de supporters.”

Welkom, Jan-Niklas!

Ziet er goed uit!

FC Emmen strikt een Kroatische goalgetter. Marko Kolar (24) komt over van Wisla Krak?w uit Polen en tekende voor twee seizoenen. Afgelopen seizoen maakte hij 12 goals voor zijn club.

Marko kijkt op de offici?le clubsite uit naar zijn debuut in het rood-wit van FC Emmen: ,,De Nederlandse competitie spreekt me aan, net als het verhaal van FC Emmen. Ik kijk ernaar uit om in een vol stadion met doelpunten en assists belangrijk te zijn voor de club."

Klinkt zeer interessant. Kent iemand deze knul?
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Okay. Ik moet lachen. :eek:mg:

Edit:
Belangstelling uit het zuiden van het land
FC Emmen was niet de enige Nederlandse club die interesse had in Beste. "Er was ook een club in het zuiden erg gecharmeerd van Jan-Niklas, maar gelukkig heeft hij voor ons gekozen", aldus FC Emmen-directeur Ronald Lubbers. "De onderhandelingen duurden overigens nog best lang. Werder Bremen wilde eerst nog een optie in de overeenkomst op laten nemen dat Jan-Niklas ook nog eventueel in de winterstop weer terug zou kunnen naar Duitsland, maar dat wilden wij hoe dan ook niet."

Welke club zou dat toch zijn geweest?
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Erka en Abu zitten achter de Emmen spelers aan. :cab:

Groningen wil Bijl die wel of geen clausule zou hebben en Bakker. Lijken me voor Fc Groningen qua niveau en historie (beiden zijn opgeleid bij Fc Groningen) hele interessante spelers.

Gelukkig is Bakker een beetje dom geweest. :eek:mg:

Nick Bakker: Ik vind dat ik niet meer onder contract sta bij FC Emmen
VOETBAL - Naast Glenn Bijl wil FC Groningen zich ook versterken met een andere speler van FC Emmen, namelijk Nick Bakker. Volgens de linksbenige verdediger zijn de contacten al gelegd, maar ligt 'alles' bij de zaakwaarnemer en wil hij er zelf in dit stadium niet al te veel over zeggen.
Geschreven door
Niels Dijkhuizen Niels Dijkhuizen
Toch zal FC Groningen eerst met FC Emmen om tafel moeten, want volgens de Drentse club staat Bakker komend seizoen nog gewoon onder contract.

"Ik vind dat ik geen contract heb", reageert Bakker desgevraagd. "En FC Emmen zegt van wel. Dat is op dit moment de status en meer kan ik er niet over zeggen. Het moet blijken wat de offici?le status is."

Wij hebben ook geen aangetekende ontslagbrief ontvangen voor de uiterlijke datum. Daar zijn beide partijen, FC Emmen en ook de zaakwaarnemer van Nick, van op de hoogte.
Ronald Lubbers, directeur FC Emmen



"Wij hebben voor 1 april geen formeel ontslag aangevraagd voor Nick Bakker omdat we graag met hem door willen. We waren volgens mij ook in een vergevorderd stadium met hem, maar die gesprekken zijn opeens gestaakt en wij hebben ook geen aangetekende ontslagbrief ontvangen voor de uiterlijke datum. Daar zijn beide partijen, FC Emmen en ook de zaakwaarnemer van Nick, van op de hoogte."

CAO
Bakker wil hier verder niet op ingaan, maar de CAO is heel duidelijk. 'Wil je als speler niet dat je contract automatisch verlengd wordt, dan moet je zelf uiterlijk op 15 mei per aangetekende brief dit contract opzeggen. Anders wordt het contract onder dezelfde voorwaarden met een seizoen verlengd.'

Risico
Dat zou in dit geval dan een voordeel voor FC Emmen zijn, omdat er nu een afkoopsom zal moeten worden betaald. Aan de andere kant nam de Drentse club vanaf 1 april bewust het risico met Bakker, die vanaf die datum tot de laatste competitiewedstrijd bij een onverhoopt zware blessure het recht had op een doorlopend contract.

Of ik zondag bij de eerste training ben. Ik heb volgens mij geen contract, dus ik denk van niet.
Nick Bakker


Op de vraag of Bakker zondag aanwezig is op de eerste training van FC Emmen? "Ik vind dat ik geen contract heb, dus ik ga uit van niet."
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/148825/Nick-Bakker-Ik-vind-dat-ik-niet-meer-onder-contract-sta-bij-FC-Emmen
 

Atreides

Well-known member
Weer een oude bekende van Dick!

FC Emmen geeft Excelsior-pechvogel Payne nieuwe kans
11.05 uur
3

FC Emmen geeft Excelsior-pechvogel Payne nieuwe kans

Desevio Payne vervolgt zijn carri?re bij FC Emmen. De Drentse club neemt de 23-jarige rechtsback transfervrij over van Excelsior. Payne tekent een contract voor ??n seizoen met een optie voor nog een seizoen.

'De keuze voor FC Emmen was niet zo moeilijk', vertelt Payne op de clubsite. 'Ik heb ze vorig seizoen vaak zien spelen en de blijdschap na de handhaving was prachtig om te zien. Daarnaast ken ik Dick Lukkien nog van mijn tijd bij FC Groningen. Hij is een goede coach en ik weet zeker dat hij me beter zal maken. Samen gaan we opnieuw voor handhaving in de Eredivisie.'

Payne kwam eerder uit voor FC Groningen. Afgelopen seizoen kampte hij met veel blessureleed. De verdediger moest drie keer geopereerd worden en speelde geen enkele competitiewedstrijd voor Excelsior, dat degradeerde naar de Keuken Kampioen Divisie. Payne werkt nu hard aan zijn herstel.

Krijgen we nu elke werkdag een nieuwe speler? :eek:mg:
 
Bovenaan