FC Dordrecht

Unregistere

Well-known member
FC Dordrecht heeft voor komend seizoen Dylan de Braal gecontracteerd. De 24-jarige centrale verdediger komt over van Helmond Sport en tekent voor twee jaar bij de Schapenkoppen. Dat lijkt dus het definitieve einde van Maarten Peijnenburg, wiens contract afloopt.
 

Unregistere

Well-known member
Na doelman Ten Hove wordt ook centrale verdediger Noah Lewis (18) volgend seizoen door Feyenoord bij FC Dordrecht gestald.

En omdat sponsorspeler Schalekamp zijn debuut mocht maken, moet FC Dordrecht zijn oude amateurclub een opleidingsvergoeding betalen. Tot nu toe blijft men in gebreke, tot woede van de voorzitter van die club:

En dan de soap van onze vrinden aan de Krommedijk. Sinds 12 februari hebben wij nog een opleidingsvergoeding tegoed van een gewezen jeugdspeler. Geweldig dat zo’n jongen dit bereikt heeft , grote klasse. Echter schept het een verplichting van deze betaald voetbal tak. Zoals ik al eerder memoreerde vraag ik mezelf af of het bestaansrecht wel aanwezig is voor zo’n organisatie. Het is geen wereldbedrag voor hun mag ik aannemen, maar voor onze club is dat het wel. Nu gaat het nota bene nog om een speler waarbij de plaatselijke FC belang heeft omdat er een veelvoud aan sponsoring aan ten grondslag ligt. Wij zijn nu niet de club die direct aan de bel gaat hangen bij de K.N.V.B. maar dit laat geen week meer op zich wachten.

https://www.scemma.nl/nieuws/crisis
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Zowaar een aanwinst die niet van Feyenoord komt; Stef Gronsveld komt over van FC Emmen.

Lijkt me wel een prima speler voor Dordrecht. Liet bij Emmen zien wel een bepaalde potentie te hebben, maar wist niet eens een volwaardige vervanger te zijn voor de - ook al - tegenvallende Klok. Zou mooi zijn voor die jongen dat het bij Dordrecht wel wat wordt. Lijkt wel echt zijn best te doen.
 

Unregistere

Well-known member
Nee, nu zit er zowaar een keer club tussen. Was in de jeugd van Feyenoord een groot talent, maar dat is er niet uit gekomen.

Precies. Wilde al plaatsen dat hij in principe wel gewoon een Feyenoord-speler is, maar je was mij voor. Laatste kans waarschijnlijk voor hem. Of via Dordt weer een stap omhoog of hij eindigt ergens bij een amateurclub uit de bollenstreek.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou, viel wel mee hoor. Zo'n bijzonder talent is hij nooit geweest.

Gewoon een aardig backje die kon meekomen tussen wat talentvollere voetballers. Gronsveld heeft nooit echt iets bijzonders laten zien in de wedstrijden die ik van hem heb gezien. Heeft wel een ooit onder contract gestaan bij Feyenoord meen ik, dus daar zal de conclusie van Pascallovic wellicht vandaan komen.
 

Unregistere

Well-known member
Kreeg inderdaad een contractje destijds. Geloof dat hij ooit in een voorbereiding mocht meespelen met Feyenoord 1, maar toen al snel geblesseerd raakte. Maar dat meedoen was meer om wat te kunnen wisselen dan dat ze echt toekomst in hem zagen, volgens mij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
FC Dordrecht

Ach je moet ook een beetje mazzel hebben. Ramsteijn kreeg onder Koeman een kans en deed het niet onaardig. Daarna raakte hij geblesseerd en nam Bruno Martins Indi zijn plaats in. Ramsteijn speelt nu redelijk in de marge en BMI heeft op een WK gespeeld en heeft een iets mooier lijstje met clubs op zijn CV staan.

Verdonk die eigenlijk weg moest en door het wegvallen van Haps opeens de JCS mocht spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Tuurlijk. De lijst met weggezakte jeugdspelers is heel lang. Soms logisch, soms inderdaad door pech. De clubs in de tweede en derde divisie zijn er in elk geval blij mee.

Maar terug naar Gronsveld:

SG1-1-648x430.jpg


Ook is er een hond op de website van FC Dordrecht geplaatst, die het tenue van de club draagt. Hij dook op bij het nieuwsbericht over Gronsveld, zonder verdere duiding.

SG3.jpg


https://www.fcdordrecht.nl/2019/05/24/nieuwe-rechtsback-stef-gronsveld-tekent/
 

Unregistere

Well-known member
Uit de categorie 'kent u deze nog?': Chaly Jones wordt spitsentrainer bij FC Dordrecht.

chaly-jones-1-648x430.jpeg


Deze keer geen extra foto van een hond in FC Dordrecht-tenue bij het nieuwsbericht op de site. Zonde, leek mij een toptraditie in de dop.
 

Unregistere

Well-known member
Twee nieuwkomers in de afgelopen twee dagen, lekker hoor!

amadin4-648x430.jpg


Buitenspeler Nelson Amadin (18) komt over van Feyenoord. Hij tekent voor twee jaar. Zijn komst heeft niets met het samenwerkingsverband met de Rotterdammers te maken.

Dat is wel het geval bij Ian Smeulers. De 19-jarige verdediger wordt gehuurd van Feyenoord.
 

Unregistere

Well-known member
En weer een Feyenoorder binnen. Jaron Vicario, een middenvelder van negentien jaar oud, tekent voor twee jaar. Ook deze transfer staat volgens FC Dordrecht volledig los van het samenwerkingsverband, maar ja, dat gelooft natuurlijk geen hond.
 

Unregistere

Well-known member
Nog een nieuwkomer. Zeki Erkilinc, een 21-jarige aanvaller, verruilt Heracles Almelo voor FC Dordrecht. Hij tekende voor twee jaar.

Gedoemd om te mislukken, want er is geen enkele link met Feyenoord...
 
Bovenaan