FC Den Bosch

Unregistere

Well-known member
Morgen tegen Den Bosch, ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Uit Bossche hoek kwam eerder deze week verhalen dat ze een statement wilden maken met extra veel zwarte piet liederen, maar denk dat ze na alle commotie dat niet meer zullen doen. Althans, dat lijkt mij.

Zero tolerance morgen vanuit de KNVB schijnbaar. De KNVB heeft tegen Almere gezegd dat wij morgen geen (ludieke) liederen mogen zingen over Den Bosch of de trainer, ook dan wordt de wedstrijd stilgelegd.

Neem aan dat Ally de Aap zich dus ook geen baldadigheden kan permitteren?
 

zwammy

Well-known member
Haha geen liedjes zingen over de trainer of club, wat een land toch. Heerlijke bekrompenheid weer.
 

Unregistere

Well-known member
FC Den Bosch neemt de bij FC Dordrecht geflopte Portugese spits Pedro Marques over. De Bosschenaren huren hem de rest van dit seizoen van Sporting Portugal.
 

Joost

Well-known member
Den Bosch stelt alles in het werk de daders te zoeken en vind ze.
Maar dan nog besluit de aanklager betaald voetbal als eis te stellen om een aantal vakken 3 duels te sluiten.

Waarom worden voetbalsupporters altijd in groepen berecht? Dat is niet effectief en ook nog eens totaal oneerlijk.
 

Unregistere

Well-known member
Wie is jullie favoriete speler aller tijden die ooit het shirt van FC Den Bosch droeg in een officiële wedstrijd van de hoofdmacht? En waarom?

Ik ga voor Jan van Grinsven. Een echte clubheld natuurlijk, deze Sliert van de Vliert. De doelman die een wereldgoal van Marco van Basten achter zijn oren kreeg, maar ook zelf twee keer scoorde. Die als late veertiger nog eens een keer terugkeerde om op de bank te zitten toen FC Den Bosch een keepersprobleem had. Maar die bovenal honderden wedstrijden onder de lat stond. Als ik aan FC Den Bosch denk, komt hij altijd als eerste naar voren bij mij. Nog voor de echte topvedetten die de club ook heeft voortgebracht.

janvangrinsven_1986.jpg


[sub]Met eervolle vermelding voor Bart Van den Eede, Istvan Bakx, Christopher Wreh, Theo Lucius, Ruud van Nistelrooy, Hans Gillhaus, Mourad Mghizrat, Koen van de Laak, Jordens Peters, Ralf Seuntjens en Arda Havar[/sub]

Ter inspiratie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spelers_van_FC_Den_Bosch
 

Batigoal

Well-known member
Het was te verwachten met hem, maar na een dag al een streep door de samenwerking zetten is zelfs voor Lumu een record:

Snelle conclusie in Den Bosch: Lumu is wilde haren niet kwijt
Een rentree van Jeroen Lumu op de Nederlandse velden blijft achterwege. FC Den Bosch zet toch een streep door de samenwerking met de aanvaller.
Woensdag had FC Den Bosch nog met enige trots melding gemaakt van de komst van Lumu. De 25-jarige aanvaller zou op amateurbasis het seizoen afmaken in De Vliert. Het moest een nieuw hoofdstuk worden van de carrière die mede door capriolen een bijzonder verloop kende.

Want Lumu had zich immer laten gelden als een bad boy. 'Als ik normaal had gedaan in mijn leven, was ik gewoon de beste van de allerbesten geworden. Maar ik kan niet normaal doen, dat is mijn grootste probleem', zei het voormalig Willem II-toptalent onlangs nog in een interview met VI.

Dat bleek ook nu weer. FC Den Bosch kwam een dag na het akkoord tot de conclusie dat Lumu 'zijn wilde haren toch niet heeft verloren'. De Brabantse club heeft een streep gezet door de samenwerking met de aanvaller.

 

Abubakari

Well-known member
Als ik normaal had gedaan in mijn leven, was ik gewoon de beste van de allerbesten geworden.
Misschien moet ie ook eens wat minder bescheiden worden.

Ik had nog nooit van Lumu gehoord trouwens. Best raar voor iemand die in potentie in het rijtje Pele Cruijff, Maradona, Messi & Cristiano Ronaldo thuishoort.
 

ALenstra

Well-known member
Ik heb wel wat verhalen gehoord over die Lumu. Stond inderdaad bekend als groot talent maar heeft het zelf verpest.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zat ook een tijdje bij Heerenveen. Zijn zelfvertrouwen en ego zijn iets groter dan zijn potentie denk ik.
 

Batigoal

Well-known member
Ja, jammer want dit kost ons gewoon de verbeterde versie van Cruijff en Maradona.

Ja, jammer hoor. Voor mij geldt grappig genoeg net het omgedraaide: ik ben enorm normaal, als ik ook nog eens gewoon veel voetbalkwaliteiten had gehad was ik ook één van de besten.
 

Deathprod

Active member
Is Wesley Sneijder de reddende engel van FC Den Bosch?

Wesley Sneijder als reddende engel van FC Den Bosch? Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar volgens Ebert Dollevoet zou het zomaar kunnen. De Udense directeur van Top Events, een van de sponsors van FC Den Bosch, heeft met de oud-international en FC Den Bosch gesproken over een mogelijke samenwerking.

 
Bovenaan