FC Barcelona - el millor club del m?n

Pascallovic

Well-known member
Dat is toch wel verrassend zo vlot. Ik dacht dat Barcelona het wel tot de zomer met Valverde zou uitzingen.
Ik snap dat ze het wel gezien hebben met hem. Er zit geen enkele progressie in. Niks geleerd van Liverpool uit vorig seizoen. Bijna elke uitwedstrijd komen ze in de problemen. Als Messi het niet doet, is het ook meteen klaar. Hem laten zitten tot de zomer heeft geen zin. Dan kun je beter nu al gaan bouwen als je toch Xavi wil aanstellen in de zomer.
 

U.G.

Well-known member
Ik snap dat ze het wel gezien hebben met hem. Er zit geen enkele progressie in. Niks geleerd van Liverpool uit vorig seizoen. Bijna elke uitwedstrijd komen ze in de problemen. Als Messi het niet doet, is het ook meteen klaar. Hem laten zitten tot de zomer heeft geen zin. Dan kun je beter nu al gaan bouwen als je toch Xavi wil aanstellen in de zomer.

Allemaal media-gelul, de frustraties zijn er nu al ( je had ze gewoon moeten zien tegen Atletico ) en de persboys spelen daar nu handig op in. Messi heeft blijkbaar ook nog zitten miepen over de mentale kracht bij Barca ( heeft ie het dan ook over zichzelf ? ). Ik meen toch dat dit Barcelona kwalitatief nog steeds bij de Europese top 4 hoort, je zou maar aangewezen moeten zijn bijv. op Bernadeschi, di Siglio, Betancour ed. Maar goed, men ziet de bui al hangen en Valverde is een easy target...y nada mas.
 

U.G.

Well-known member
Nu zeggen de Catalaanse media dat Valverde ontslagen is. Een zwakke trainer, maar wel een met sterke vrienden ( Messi, Pique, Iniesta en Bartomeu ). De reden waarom die daar nog is. Maar Bartomeu gaat 'm nu niet meer kunnen redden...lijkt het.
 

Batigoal

Well-known member
Martin Braithwaite is de noodaankoop geworden van Barcelona. Rouwdouwer die maar liefst €18 miljoen kost. Zijn vorige club Leganés is ondanks het lekkere transferbedrag de pineut; zij zijn hun topscorer kwijt en het is vraag of zij daarom ook gebruik mogen maken van de noodregel (die is er immers voor blessuregevallen). De 18 miljoen euro zal dus vooral gebruikt worden om de degradatie op te vangen vermoed ik zo.
 

Xisco

Member
In deze donkere dagen als culé moest ik op de één of andere wijze aan dit forum denken. Ik zie nog veel dezelfde namen na al die jaren.

Ik had Valverde eind vorig seizoen al ontslagen, dus dat het begin dit jaar alsnog gebeurde, vond ik positief. Ik keek wel positief tegen de komst van Quique Setién, maar bleek ongeschikt. Meerdere malen liet hij zien te verstijven als het niet liep, er kwam geen reactie om het wedstrijdbeloop te keren. Die idiote assistent hielp ook niet mee.

Laat de komst van Koeman het begin zijn van iets moois. Ik zie parallellen met 2008. Ik weet niet wat ik een grotere vernedering vind, de pasillo in het ESB voorafgaand aan de Clásico of de 2-8 tegen Bayern. Er moet ingegrepen worden in de selectie, maar vooral ten aanzien van spelers die niet het niveau voor Barça hebben (Junior. Braithwaite, Tobido, Neto, Wague) of die niet (meer) de juiste mentaliteit hebben - de Ronaldinho's, Deco's en Edmilsons van deze tijd - zoals de muitende en feestende Arthur (al verkocht), Umtiti die medische behandelingen weigert en Rakitic die op verkeerde momenten op de verkeerde feesten opduikt. Messi, Piqué en Busquets verdienen het om zelf hun afscheid te bepalen en met een trainer die hun inzet beter weet te doseren zullen ze wat mij betreft nog steeds van grote waarde kunnen zijn. Hetzelfde geldt voor Suárez en Alba, al hebben zij voor mij minder status. De eerste uitspraken van Koeman over Messi zijn vergelijkbaar met de uitspraken van Guardiola tegen Xavi, "ik zie dit project niet voor me zonder jou". Zoals Guardiola Puyol als dertiger wist te prikkelen tot een opleving, zo hoop ik dat Koeman ook de huidige dertigers onder de clubiconen weet te stimuleren.

Ik lees in de Nederlandse pers dat de Messi-clan een probleem kan vormen voor Koeman, maar ik heb mijn twijfels. Er is nogal een verschil in binnenkomer tussen "Hallo, ik ben Quique Setién en ik heb ooit drie interlands gespeeld en Betis leuk laten voetballen" en "Hallo, ik ben Ronald Koeman en ik heb deze club persoonlijk naar zijn eerst Europa Cup I geschoten, vier jaar op rij de landstitel gepakt, internationale toernooien gespeeld en gewonnen met mijn land, als assistent met Van Gaal en Mourinho gewerkt en als trainer supersterren als Rivaldo, Villa en Ibrahimovic onder mijn hoede gehad". Ik denk dat Koeman zeker de spelers met een Barça-achtergrond echt niet hoeft te overtuigen, zij weten wat voor clubicoon hij is. Larsson wordt genoemd als kandidaat als assistent-trainer en dat lijkt mij een goede keuze. Anders zou ik Stoitchkov aandragen, aan status, clubliefde en passie geen gebrek.

Kijkend naar de selectie, het volgende:
* Doel - Ter Stegen blunderde tegen Bayern, maar verder kan ik weinig op hem aanmerken. Een speler uit de eigen opleiding als back-up heeft jarenlang goed gefunctioneerd met Reina, Valdés, Rubén en Jorquera, dus ik zou er voor kiezen Neto te verkopen en Iñaki Peña er vast bij te halen.
* Verdediging - Ik ben geen fan van Semedo, maar ik weet ook nog geen goed alternatief. Umtiti heb ik al genoemd. Ik was in 2016 verheugd dat Barça hem al voor het EK had gecontracteerd, want hij maakte een overtuigende indruk op dat toernooi. Hetzelfde geldt voor zijn eerste fase bij Barça, maar sinds zijn blessures is het wel klaar. Lenglet kan van mij ook weg, nooit een voorstander van hem geweest. Over Eric García heb ik goede berichten gelezen, dus die mag van mij wel komen. De vorige keer dat Barça een zelf opgeleide centrumverdediger terughaalde uit Manchester was het ook een succes. Over die betreffende speler gesproken, ik gaf al aan dat hij mag blijven. Een goede backup voor Alba lijkt mij zeer wenselijk. Waarom Cucurella verkopen en dat Junior halen? Ik snap het niet.
* Middenveld - Vidal moet wat mij betreft ook weg. Busi, De Jong, Riqui, Aleña en Pedri, dat is een mooi begin. De komst van Pjanic snap ik niet. Donny van de Beek wordt nu genoemd, maar ik vind hem geen speler voor het Spaanse voetbal.
* Aanval - Een goede spits erbij lijkt mij één van de prioriteiten. Ik denk dat Suárez nog steeds van waarde kan zijn, maar er moet een alternatief zijn. Messi is voor mij duidelijk, die moet blijven. Met het dure trio Coutinho, Dembélé en Griezmann weet ik het niet goed. Nog een kans geven of toch (met verlies) verkopen? Ik ben gecharmeerd van Ansu, al hoop ik dat hij geen nieuwe Bojan wordt.

Visca el Barça!
 

U.G.

Well-known member
Nice, Xisco komt even met info, de man houdt werkelijk zo veel van Barça als ik van mijn jongste dochter.

Gracias hermano, als Piquet en Busquets vertrekken wens ik je wel veel succes met je Barça.
 

Xisco

Member
Ik ben Sergi Roberto vergeten in mijn verhaaltje. Een beetje de Gabri van deze tijd; canterano, sympathiek, multifunctioneel, maar geen echte uitblinker op een specifieke positie. Ach, laat hem maar blijven. Over op de El Sierd-modus, "voor de liefhebbers van het tweede scherm, zoek even zijn vrouw op, Coral Simanovich".
 

Batigoal

Well-known member
Messi wil aanspraak maken op een clausule waarmee hij eenzijdig zijn contract bij Barcelona kan ontbinden, aldus Spaanse en Argentijnse media.
 

gevegt

Well-known member
Jammer voor hem dat PSV loopvoetbal gaat spelen, anders had hij nog best een jaartje mee kunnen ballen.
 

JMD

Well-known member
Jammer voor hem dat PSV loopvoetbal gaat spelen, anders had hij nog best een jaartje mee kunnen ballen.
:)

PSV gaat het natuurlijk nooit worden, maar ik hoop wel dat Messi naar een club gaat die niet standaard aan de top staat en die hij dan (a la Maradona in 1986 en later bij Napoli) gewoon op sleeptouw neemt en eigenhandig kampioen maakt ofzo.
 

Makanaky

Well-known member
:)

PSV gaat het natuurlijk nooit worden, maar ik hoop wel dat Messi naar een club gaat die niet standaard aan de top staat en die hij dan (a la Maradona in 1986 en later bij Napoli) gewoon op sleeptouw neemt en eigenhandig kampioen maakt ofzo.
Maradona was 24 en had nog weinig gewonnen in '84, pas na 2 jaar werd hij kampioen. Verschilletje.
 
Laatst bewerkt:

Xisco

Member
Dit voelde ik al een aantal dagen aankomen. Bartomeu kan dit maar beter netjes regelen en dat contract ontbinden. Dat hij verantwoordelijk is voor het vertrek van de allerbeste speler in de geschiedenis is al erg genoeg, maar als het ook nog eens op een juridisch gevecht uitdraait...
 

SanMark.

Well-known member
:)

PSV gaat het natuurlijk nooit worden, maar ik hoop wel dat Messi naar een club gaat die niet standaard aan de top staat en die hij dan (a la Maradona in 1986 en later bij Napoli) gewoon op sleeptouw neemt en eigenhandig kampioen maakt ofzo.
Hij zal ongetwijfeld meer dan 20 miljoen euro per jaar willen verdienen, dat zal bij een kleine club niet gaan.

Mocht er nog een transfersom bijkomen van circa 120/150 miljoen dan praat je dus over circa 250 miljoen in 3 jaar wat je aan hem kwijt bent in 3 jaar tijd. ( netto 20 miljoen dus de club zal het dubbele moeten betalen afhankelijk van het land natuurlijk)
 

U.G.

Well-known member
Dit voelde ik al een aantal dagen aankomen. Bartomeu kan dit maar beter netjes regelen en dat contract ontbinden. Dat hij verantwoordelijk is voor het vertrek van de allerbeste speler in de geschiedenis is al erg genoeg, maar als het ook nog eens op een juridisch gevecht uitdraait...

Welke brains bij de club heeft uberhaupt bij de onderhandelingen gezeten toen met die clausule ? En kan Messi die nu in augustus nog activeren ? Er wordt nu wel heel veel geroepen.
 
Bovenaan