Makanaky
Well-known member
Dan hef de Liga maar op.
Real naar Portugal.
Dan hef de Liga maar op.
Real naar Portugal.
Xavi speelt nog steeds, toch?
Ik zeg doen.
Gewoon naar Brits voorbeeld. Die situatie is natuurlijk anders, maar je zou ervoor kunnen kiezen om die ploegen gewoon in de liga te laten spelen. Geef je ze wel hun eigen nationale team.
Misschien willen Espanyol en Girona dan juist liever in een Catalaanse competitie spelen, zodat ze ieder jaar mee kunnen doen in Europa (?).
Ik zat eens te kijken hoe een Catalaanse voetbalcompetitie eruit zou kunnen zien.
Barcelona (1)
Espanyol (1)
Girona (1)
Reus (2)
Tarragona (2)
Badalona (3)
Cornella (3)
Lleida (3)
Sabadell (3)
Llagostera (3)
Olot (3)
Peralada (3)
Dat houdt niks over.
Mocht dat hele afscheidingsverhaal een succes worden dan sluiten wij, Valencia en de Balearen ons erbij aan. Dan begint het al ergens op te lijken.
Hoe zou het Catalaanse elftal eruit kunnen zien?
Pau Lopez; Alba, Pique, Bartra, Montoya; Busquets, David Lopez, Vidal; Keita Diao, Gerard Moreno, ?lvaro V?zquez
Wie missen we nog?
Wat spelen zonder publiek nu de beste oplossing? Ik ben er niet over uit en in de sportpers is men er ook niet over uit. De geplaagde president Bartomeu had het sowieso niet goed kunnen doen. Twee bestuursleden zijn naar aanleiding van zijn beslissing om zonder publiek te spelen - voor het eerst in de historie van Camp Nou - opgestapt.
En als je dan de Basken erbij doet heb je wel een serieuze competitie.
Wedstrijd uitstellen was veel beter geweest. Een jaar of 10-20 geleden zou daar ook blind voor zijn gekozen. Maar tegenwoordig willen alle sportbonden per se alles tegelijk gespeeld hebben. Niet alleen in Spanje maar ook Uefa/Fifa/KNVB. Al stort het hele land in zee, gevoetbald zal er worden.