FC Barcelona - el millor club del m?n

Janssen

Well-known member
Ik zeg doen.

Gewoon naar Brits voorbeeld. Die situatie is natuurlijk anders, maar je zou ervoor kunnen kiezen om die ploegen gewoon in de liga te laten spelen. Geef je ze wel hun eigen nationale team.
 

Mario

Well-known member
Mooie kwalificatiegroep voor het komende EK:

- Spanje
- Catalonie
- Gibraltar
- Andorra

Moeten er nog wel een paar binnenkort de onafhankelijkheid uitroepen ...
 

Janssen

Well-known member
Hoe zou het Catalaanse elftal eruit kunnen zien?

Pau Lopez; Alba, Pique, Bartra, Montoya; Busquets, David Lopez, Vidal; Keita Diao, Gerard Moreno, ?lvaro V?zquez

Wie missen we nog?
 

Forza AZ

Well-known member
Ik zeg doen.

Gewoon naar Brits voorbeeld. Die situatie is natuurlijk anders, maar je zou ervoor kunnen kiezen om die ploegen gewoon in de liga te laten spelen. Geef je ze wel hun eigen nationale team.

Misschien willen Espanyol en Girona dan juist liever in een Catalaanse competitie spelen, zodat ze ieder jaar mee kunnen doen in Europa (?).
 

De Wolf

Well-known member
Misschien willen Espanyol en Girona dan juist liever in een Catalaanse competitie spelen, zodat ze ieder jaar mee kunnen doen in Europa (?).

Dan glijden ze af naar niveautje Nederland.
Dat die Fransen Barca erbij willen hebben begrijp ik wel. Leuke tegenstander voor PSG en Monaco
 

erka

Well-known member
Ik zat eens te kijken hoe een Catalaanse voetbalcompetitie eruit zou kunnen zien.

Barcelona (1)
Espanyol (1)
Girona (1)
Reus (2)
Tarragona (2)
Badalona (3)
Cornella (3)
Lleida (3)
Sabadell (3)
Llagostera (3)
Olot (3)
Peralada (3)

Dat houdt niks over.
 

De Wolf

Well-known member
Weinig tegenstand voor Barcelona. Dan ga je dubbele cijfers krijgen.
Hoewel Barcelona zal dan wel een soort van Celtic worden.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik zat eens te kijken hoe een Catalaanse voetbalcompetitie eruit zou kunnen zien.

Barcelona (1)
Espanyol (1)
Girona (1)
Reus (2)
Tarragona (2)
Badalona (3)
Cornella (3)
Lleida (3)
Sabadell (3)
Llagostera (3)
Olot (3)
Peralada (3)

Dat houdt niks over.

Mocht dat hele afscheidingsverhaal een succes worden dan sluiten wij, Valencia en de Balearen ons erbij aan. Dan begint het al ergens op te lijken.
 

Xisco

Member
Hoe zou het Catalaanse elftal eruit kunnen zien?

Pau Lopez; Alba, Pique, Bartra, Montoya; Busquets, David Lopez, Vidal; Keita Diao, Gerard Moreno, ?lvaro V?zquez

Wie missen we nog?

Sergi Roberto, Aleix Vidal, Gerard Deulofeu (Bar?a), D?dac Vil?, V?ctor S?nchez, ?lvaro V?zquez en Sergio Garc?a (Espanyol), Kiko Casilla (RM), V?ctor Ruiz (Villarreal), Andreu Font?s en Sergi G?mez (Celta), Marc Muniesa en Carles Planas (Girona), Sergi Samper (Las Palmas), Bojan (Alav?s), Cristian Tello (Betis), Alberto de la Bella (Real Sociedad), Cesc (Chelsea) en Joan Verd? en Jonathan Soriano (ergens in China) om er nog een aantal te noemen.
 

Xisco

Member
Wat spelen zonder publiek nu de beste oplossing? Ik ben er niet over uit en in de sportpers is men er ook niet over uit. De geplaagde president Bartomeu had het sowieso niet goed kunnen doen. Twee bestuursleden zijn naar aanleiding van zijn beslissing om zonder publiek te spelen - voor het eerst in de historie van Camp Nou - opgestapt.
 

erka

Well-known member
Wat spelen zonder publiek nu de beste oplossing? Ik ben er niet over uit en in de sportpers is men er ook niet over uit. De geplaagde president Bartomeu had het sowieso niet goed kunnen doen. Twee bestuursleden zijn naar aanleiding van zijn beslissing om zonder publiek te spelen - voor het eerst in de historie van Camp Nou - opgestapt.

Wedstrijd uitstellen was veel beter geweest. Een jaar of 10-20 geleden zou daar ook blind voor zijn gekozen. Maar tegenwoordig willen alle sportbonden per se alles tegelijk gespeeld hebben. Niet alleen in Spanje maar ook Uefa/Fifa/KNVB. Al stort het hele land in zee, gevoetbald zal er worden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Uitstellen zou 6 pnt aftrek hebben opgeleverd, zo meldden ze bij Barcelona.
 

Xisco

Member
Wedstrijd uitstellen was veel beter geweest. Een jaar of 10-20 geleden zou daar ook blind voor zijn gekozen. Maar tegenwoordig willen alle sportbonden per se alles tegelijk gespeeld hebben. Niet alleen in Spanje maar ook Uefa/Fifa/KNVB. Al stort het hele land in zee, gevoetbald zal er worden.

Natuurlijk was uitstel beter geweest. Alleen wilde de LFP (die organisatie die La Liga organiseert) dat de wedstrijd door zou gaan, evenals Las Palmas, en zou er volgens de autoriteiten geen veiligheidsprobleem in en rond Camp Nou zijn geweest. Eenzijdig de wedstrijd niet spelen zou volgens de media een reglementair verlies plus drie strafpunten hebben betekend. Nu is de vraag, hoe zwaar wegen die zes punten? Niet spelen, of met publiek spelen met kans op ongeregeldheden, als steunbetuiging naar de achterban, zou in de lijn met het historisch verzet en de clubslogan mes que club zijn. Aan de andere kant, hoe principieel wil je zijn al club en door zes punten weg te geven is de kans groot dat aan het einde van de rit de club die symbool staat voor het centrale gezag de titel pakt.
 
Bovenaan