FC Barcelona - el millor club del m?n

Max

Administrator
Forumleiding
Makkelijk het is alleen waar je de prioriteiten legt.

Zelfde discussie in Nederland over kunstgras. Spelers kopen liever een 3 of 4 keeper dan dat ze echt gras in het stadion leggen.

Precies, maar we moeten vooral medelijden hebben en sympathie tonen.
 

Janssen

Well-known member
Barcelona kan dat niet?

Financieel wel, maar die jongens worden gouden bergen en speeltijd voorgehouden. Dat laatste kun je niet garanderen als je Champions League finales wil spelen want dan heb je toppers nodig.

Dat is dus de paradox en de keerzijde van het beleid.

Madrid rouleert zich te pletter waardoor die jonge gasten veel spelen of verhuurt ze gericht of verkoopt met relatief goedkope terugkoopclausule. Dat is veel effectiever.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gewoon wanbeleid van Barcelona dus. Barcelona heeft zelfs een jeugdploeg in de Spaanse voetbalpiramide i.t.t. de Engelse clubs. Real Madrid overkomt het inderdaad in veel mindere mate.
 

SanMark.

Well-known member
Financieel wel, maar die jongens worden gouden bergen en speeltijd voorgehouden. Dat laatste kun je niet garanderen als je Champions League finales wil spelen want dan heb je toppers nodig.

Dat is dus de paradox en de keerzijde van het beleid.

Madrid rouleert zich te pletter waardoor die jonge gasten veel spelen of verhuurt ze gericht of verkoopt met relatief goedkope terugkoopclausule. Dat is veel effectiever.

Ik zie geen dingen die Barca ook niet zou kunnen doen.

Blijft een kwestie van goed beleid maken en niet al 10 jaar lang teren op Messi.

En kom je bij die jonge jongens met een goed (opleidings/vervolg) verhaal , dan blijft meer dan 80% gewoon bij de club. Al zullen ze dan waarschijnlijk wel wat meer salaris willen krijgen maar dat moet voor een club als Barca geen enkel probleem zijn.
 

JMD

Well-known member
Financieel wel, maar die jongens worden gouden bergen en speeltijd voorgehouden. Dat laatste kun je niet garanderen als je Champions League finales wil spelen want dan heb je toppers nodig.
Dat je daar last van hebt als NL topploeg zijnde snap ik, maar als Barcelona zijnde kan ik me dat niet voorstellen. Je kan de Britten matchen qua salaris, qua potenti?le CL-minuten (sterker nog: doordat Real en Barcelona bijna 100% zeker zijn van een top3-klassering in La Liga is CL-deelname verzekerd, daarentegen heeft elke van de 'top6' in de PL al wel eens de CL gemist de laatste jaren) en ook qua kansen voor jeugd (die bij zeker Barcelona en ook wel Real veel hoger ligt dan in de PL).
 

Janssen

Well-known member
Dat je daar last van hebt als NL topploeg zijnde snap ik, maar als Barcelona zijnde kan ik me dat niet voorstellen. Je kan de Britten matchen qua salaris, qua potenti?le CL-minuten (sterker nog: doordat Real en Barcelona bijna 100% zeker zijn van een top3-klassering in La Liga is CL-deelname verzekerd, daarentegen heeft elke van de 'top6' in de PL al wel eens de CL gemist de laatste jaren) en ook qua kansen voor jeugd (die bij zeker Barcelona en ook wel Real veel hoger ligt dan in de PL).

Ja goed, de waarheid ligt in het midden. Arsenal heeft de naam die jongens wel een kans te geven maar die winnen nooit wat. Wat is dan goed beleid. En waar trek je de grens, ga je kereltjes van 15 een contract geven? Kan ook niet.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Real Madrid rouleert zich te pletter? Real speelt bijna altijd met een vaste kern van 8 of 9 jongens. Hooguit eentje op het middenveld of op de rechtsback wordt er gerouleerd.

En als Bale ontbreekt, dan rouleert Zidane wel tussen wat jongens, maar zijn basis staat vrij vast.

Barcelona rouleerde vorig jaar achterin en op het middenveld meer, maar het waren vaak de b-acteurs die mochten opdraven zoals Mathieu en Gomes en Arda.
 

Janssen

Well-known member
Real Madrid rouleert zich te pletter? Real speelt bijna altijd met een vaste kern van 8 of 9 jongens. Hooguit eentje op het middenveld of op de rechtsback wordt er gerouleerd.

En als Bale ontbreekt, dan rouleert Zidane wel tussen wat jongens, maar zijn basis staat vrij vast.

Barcelona rouleerde vorig jaar achterin en op het middenveld meer, maar het waren vaak de b-acteurs die mochten opdraven zoals Mathieu en Gomes en Arda.

Zidane staat bekend om zijn roulatiesysteem. Bij Real afgelopen seizoen twintig spelers met duizend of meer speelminuten.
 

SanMark.

Well-known member
Zoals de rest van Europa mag je een 16 jarige een contract aanbieden, nou als je bij zo'n grote club zit moet dat ruim voldoende zijn.

Regeren is vooruit zien en Barca staat dankzij de geweldige Messi al 6 a 7 jaar stil in de ontwikkeling en scouting van spelers. ( en daar komt nog bij dat er volgens mij nu een wat eerlijker verdeling van het TV geld is die daar krijgt Barca nu minder van maar daar heeft zich ook een jaar of 5 a 6 een luiheid ontwikkeld want daar kwam ook giga veel binnen en nu minder)

Een Neymar, Suarez en misschien Demble kan elke blinde halen het gaat er juist om dat je in de geld categorie eronder de parels eruit kan halen die een versterking zijn voor je club.

Bv wat Atletico doet met hun spitsen, daar betalen ze ook goed voor maar ze gaan voor nog meer weer weg. ( uitzondering is Martinez die niet geslaagd is maar die is dankzij China ook nog met winst verkocht volgens mij)
 

SanMark.

Well-known member
Real Madrid rouleert zich te pletter? Real speelt bijna altijd met een vaste kern van 8 of 9 jongens. Hooguit eentje op het middenveld of op de rechtsback wordt er gerouleerd.

En als Bale ontbreekt, dan rouleert Zidane wel tussen wat jongens, maar zijn basis staat vrij vast.

Barcelona rouleerde vorig jaar achterin en op het middenveld meer, maar het waren vaak de b-acteurs die mochten opdraven zoals Mathieu en Gomes en Arda.


Mathieu toen was mijn droom om profvoetbal te halen opeens weer levend.
 

Pascallovic

Well-known member
Barca legt de lat voor de jeugdspelers gewoon te hoog. Men verwacht van de doorstromers dat ze meteen rond het niveau van Iniesta, Xavi, Busquets en Pique zitten. Zo'n lichting is gewoon zeldzaam en komt nooit meer. Dan moet je gewoon met minder genoegen nemen, zoals op de transfermarkt wel met veel minder genoegen wordt genomen. Wat ook wel wil helpen is een keer 'Nee' zeggen tegen Messi die iets van 5 nieuwe contracten heeft gehad in 8 jaar.
 

Xisco

Member
Iniesta, Busquets, Sergi Roberto, Samper, Ale??, Rafinha... Bar?a heeft genoeg middenvelders uit de cantera die ik voldoende in staat acht het gewenste niveau te leveren. Laat al die geruchten over nieuwe middenvelders voor vele miljoenen maar snel ophouden. Ook Deulofeu maakte gisteren een prima indruk. Een extra vleugelaanvaller en vooral een adequate back-up voor Luis Su?rez is wel erg wenselijk, want Alc?cer was weer een drama.
 

Raul

Well-known member
want Alc?cer was weer een drama.

Wat was dat een rare transfer. Wel lekker 30 miljoen gecasht. Maar hij had het bij ons prima, en deed. het prima. Voor ons een goede spits en haalde zelfs, la seleccion. Blijf het een vreemde transfer vinden maar ja. Die beland ergens bij, Middlesbrough, dat soort clubs.
 

Raul

Well-known member
Trouwens, al die transfer geruchten bereiken echt een dieptepunt. Ik heb dit nog nooit in mijn leven meegemaakt. Elke goede linksbuiten word aan Bar?a gelinkt. En ik begin maar niet over de transfers die gemaakt worden. Echt schandalig. Vroeger had je een Denilson, die voor 60 miljoen werd gekocht. Daar hadden mensen het 10 jaar later nog over. Dat kon nog. ;)
 

Janssen

Well-known member
FC Barcelona - el millor club del m?n

Denilson dat was gewoon grappig. Die kon echt helemaal niks. Hij kostte geen 60m toch? Eerder 30 ofzo
 
Bovenaan