FC Barcelona - el millor club del m?n

U.G.

Well-known member
China is echt uit the picture voor dit soort toptransfers nu de Chinese voetbalbond (lees: de overheid) de regel heeft ingesteld dat iedere club 200% per transfer moet betalen. Aangezien de Arabische mannen met geld tegenwoordig liever eigenaar worden van een club uit Europa dan vedettes naar het Midden-Oosten te halen hou je weinig over buiten Europa. Ik vermoed dat de MLS voorlopig slechts interessant blijft voor toppers op retour. Ik denk dat een transfer van het kaliber Neymar echt een uitzondering is.

Ik zag eerst die transfer voorbij komen van Morata ( 80 miljoen ofzo ), dat vond ik al supergrensverleggend. Daarna volgde Neymar. Waarom zou een City of ieder andere club met buitenlands geld dit niet kunnen flikken volgend jaar ?
 

Eef de Kip

Well-known member
@Eef de Kip
Ik weet niet wat zijn vermogen is op het moment, maar de man heeft veel zakelijke plannen en moet zometeen sowieso flink gaan neertellen bij de Spaanse FIOD. Ik verwacht en hoop dat ie bij Real blijft, maar je weet niet wat er nu na de Neymar-novela in de hoofdjes van de absolute topspelers en hun zakelijke vrienden allemaal gebeurt.

Ik dacht gelezen te hebben dat het om ongeveer 20 miljoen ging wat hij af moet tikken nog, niet te weinig maar met z'n huidige verdienmodel denk ik dat het 'm een half jaartje kost. Verder heb ik de indruk dat hij bij Real nu ook al buiten z'n voetbalsalaris meer binnen harkt en ik vraag me af of een transfer naar het (verre Oosten) nou nog meer oplevert.

Leuk, praten over andermans inkomsten :oops:
 

Janssen

Well-known member
Di Maria is een blind renpaard, handig voor een counterploeg. Dybala lijkt me aan de dure kant maar daar zit tenminste nog rek in.
 

Max

Administrator
Forumleiding
FC Barcelona - el millor club del m?n

Zie niet in waarom alles Europees rechtgetrokken/gelijkgetrokken moet worden omwille van het feit dat Spanje het niet relaxt vindt dat in een bepaalde sector contracten worden afgekocht. Kan men ook in hun nationale wetgeving aanpassen/oplossen of men kan nog hogere afkoopsommen in de contracten opnemen. Afkoopsommen komen volgens mij alleen in Spanje en Portugal voor binnen de EU, dus de harmonisatie is daar als men aldaar hun wetgeving aanpast voor alle werknemers danwel voor voetballers een uitzondering maakt. In Nederland hebben voetballers ook een iets andere positie.
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
FC Barcelona - el millor club del m?n

Zometeen de aftrap tegen Chapecoense om de Trofeu Joan Gamper.

Bij de Brazilianen is Alan Ruschel aanvoerder.
 

Janssen

Well-known member
In de tweede helft Dennis Suarez als linksbuiten. Daar ga je de oorlog niet mee winnen. Deulofeu was oke in de eerste helft.
 

Batigoal

Well-known member
Betaal dat dan in ieder geval voor iemand die langer dan een half jaar prima heeft gespeeld.
 

Janssen

Well-known member
Voor dat geld zou je ook Hazard moet kunnen halen, dat is m.i. de enige die bij niveau Neymar in de buurt komt op die plek. Of proberen Saul los te halen bij Atletico en je systeem aanpassen.

Het zal wel weer veel te veel geld voor middelmaat worden.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vind Dembele een geweldig talent maar het is wel veel met het hoofd naar beneden lopen en dan soleren richting de goal en dan een Younes schot op de goal.

Daar moet nog wel wat aan worden bijgespijkerd. Dan is een Mbappe veel en veel verder.
 
Bovenaan