F1, IndyCar, Nascar Topic

Tobcoach

New member
Wordt nog een lastige aangelegenheid in Rotterdam, aangezien de FIA een minimale breedte van het circuit eist van 12 meter. Breedte van ??n rijbaan van de Erasmusbrug bijvoorbeeld is 6 meter. Probleem is de trambaan die in het midden ligt, anders zou het kunnen. Over de Willemsbrug zou wel kunnen, daar is de totale breedte van de rijbaan 18 meter.

Je zult dus goed moeten zoeken naar straten die breed genoeg zijn, en bereid moeten zijn groen op te offeren voor asfalt om een straat breed genoeg te krijgen.

En dan heb ik het nog niet eens over de problematiek van het verkrijgen van de benodigde vergunningen. Ik kan me voorstellen dat omwonenden niet blij zullen zijn als ze 3 dagen lang die herrie aan moeten horen. Ik hoor MilieuDefensie nu al protesteren...
 

Pascallovic

Well-known member
Ik denk dat Amsterdam hetzelfde probleem gaat hebben. Er zal vast wel iets te ontwerpen zijn qua parcours, maar makkelijk zal het zeker niet zijn.
 

gevegt

Well-known member
Zwolle is er nu al klaar voor. De Ceintuurbaan is net verbreedt, de A28 is ook geen probleem net als de IJsselallee.
 

Janssen

Well-known member
Zwolle is er nu al klaar voor. De Ceintuurbaan is net verbreedt, de A28 is ook geen probleem net als de IJsselallee.

Probleem van de regio Zwolle is natuurlijk meer de inwoners, niet zozeer de infrastructuur. Je moet je wel kunnen vertonen voor een wereldpubliek he.
 

Eef de Kip

Well-known member
Zandvoort als kansloos bestempelen en dan kijken naar de mogelijkheden voor een straatrace in Amsterdam of Rotterdam?
 

Mario

Well-known member
Wordt nog een lastige aangelegenheid in Rotterdam, aangezien de FIA een minimale breedte van het circuit eist van 12 meter. Breedte van ??n rijbaan van de Erasmusbrug bijvoorbeeld is 6 meter. Probleem is de trambaan die in het midden ligt, anders zou het kunnen. Over de Willemsbrug zou wel kunnen, daar is de totale breedte van de rijbaan 18 meter.

Je zult dus goed moeten zoeken naar straten die breed genoeg zijn, en bereid moeten zijn groen op te offeren voor asfalt om een straat breed genoeg te krijgen.

En dan heb ik het nog niet eens over de problematiek van het verkrijgen van de benodigde vergunningen. Ik kan me voorstellen dat omwonenden niet blij zullen zijn als ze 3 dagen lang die herrie aan moeten horen. Ik hoor MilieuDefensie nu al protesteren...

En hoeveel moet dat geintje gaan kosten?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Juist, Zwolle is de perfecte stad!

Ik heb even ge?nformeerd. Zwolle ligt te dicht bij Dalfsen. Derhalve kan men de veiligheid en het comfort voor de coureurs onvoldoende garanderen en gaat Zwolle hem dus niet worden. Toch maar Rotterdam dan.
 

JMD

Well-known member
Zandvoort als kansloos bestempelen en dan kijken naar de mogelijkheden voor een straatrace in Amsterdam of Rotterdam?
Dit inderdaad...

Wordt nog een lastige aangelegenheid in Rotterdam, aangezien de FIA een minimale breedte van het circuit eist van 12 meter. Breedte van ??n rijbaan van de Erasmusbrug bijvoorbeeld is 6 meter. Probleem is de trambaan die in het midden ligt, anders zou het kunnen. Over de Willemsbrug zou wel kunnen, daar is de totale breedte van de rijbaan 18 meter.

Je zult dus goed moeten zoeken naar straten die breed genoeg zijn, en bereid moeten zijn groen op te offeren voor asfalt om een straat breed genoeg te krijgen.

En dan heb ik het nog niet eens over de problematiek van het verkrijgen van de benodigde vergunningen. Ik kan me voorstellen dat omwonenden niet blij zullen zijn als ze 3 dagen lang die herrie aan moeten horen. Ik hoor MilieuDefensie nu al protesteren...
Probeer ook in Amsterdam maar eens zulke brede straten te vinden. (en zonder tramrails e.d.) Kansloos.

Snap best overigens dat de F1-organisatie wil meeliften op de populariteit van de F1 hier en nu. Maar dan lijkt me Zandvoort toch echt qua circuit het best, alleen die infrastructuur er omheen...
 
Bovenaan