F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Dat is ook overdreven maar het gaat idd te ver om te zeggen dat RB MB bij kan houden. Moet wel zeggen dat ze dit jaar tijdens het seizoen een paar flinke stappen hebben gemaakt, daar waar Ferrari alleen maar is teruggevallen.

Ferrari is vooral teruggevallen in betrouwbaarheid, iets wat ze bij RB nu onder controle lijken te hebben.
 

Ivanhoe

Active member
Als Hamilton zijn cruise controll had uitgezet, had hij Max op meer dan een halve minuut gereden.

https://nl.motorsport.com/f1/news/hamilton-voorkomen-verstappen-winnen-963297/

?We hebben niet echt een groot gevecht met elkaar gehad op het circuit, maar we weten allemaal hoe snel Max is?, zei Hamilton, die zijn vierde wereldtitel nu binnen handbereik heeft, over het optreden van de 20-jarige Verstappen. ?Hij doet het geweldig en is zeer consistent. De vorige race was hij gewoon te snel voor me. En ik denk dat hij vandaag ook sneller - een heel klein beetje sneller - was dan ik, maar ik was uiteindelijk in staat om dezelfde tijden te rijden die hij op dat moment reed. In de kwalificatie waren wij sneller, maar in de race zitten ze zeker binnen een tiende van ons.?
 

Janssen

Well-known member
Er was niet voor niets een wegblokkade in de vorm van Bottas voor nodig om Max op afstand te krijgen.
 

gevegt

Well-known member
Dat stuk heb ik gelezen.
Jij weet natuurlijk ook dat ze nooit het achterste van hun tong laten zien. Mercedes had schijnbaar een probleem met de bandentemperatuur die te hoog opliep en dus gekozen voor rondetijden die Max buiten de 1 seconde te houden in plaats van hem weg te rijden.
 

Ivanhoe

Active member
Dat stuk heb ik gelezen.
Jij weet natuurlijk ook dat ze nooit het achterste van hun tong laten zien. Mercedes had schijnbaar een probleem met de bandentemperatuur die te hoog opliep en dus gekozen voor rondetijden die Max buiten de 1 seconde te houden in plaats van hem weg te rijden.

Het was andersom gevegt, Max was zijn banden aan het sparen. Max had in de 2e stint meer pace dan Hamilton, alleen niet genoeg om hem echt te bedreigen, de delta in rondetijden om in te kunnen halen op Suzuka ligt boven de seconde en zo groot was het verschil niet.

https://nl.motorsport.com/f1/news/horner-reactie-gp-japan-verstappen-963191/

Horner:
Vanaf ronde 35 of 36 waren we vooral bezig om de banden te managen vanwege een alsmaar groter wordende blaar aan de binnenkant van de linker voorband. We vroegen Max om het gat op drie seconden te houden om niet in de vuile lucht van Lewis te komen en de band zo nog verder te beschadigen. Hij wist dat echter redelijk gemakkelijk te doen.

Tegen het einde van de race, toen de virtuele safety car was afgelopen, vroeg hij of hij het mocht proberen bij Lewis. We zeiden: ‘Prima, zolang je het maar op een verstandige manier aanpakt.’ En plots zat hij bij Lewis in de versnellingsbak”, vervolgde de teambaas. “Het was een beetje ongelukkig dat hij toen Fernando Alonso en Felipe Massa tegen kwam, die druk waren met hun eigen gevecht. Want als er op dat moment geen verkeer was geweest, dan hij zeker nog een aanval kunnen plaatsen. Ik weet niet of die aanval gelukt zou zijn of niet, maar dan had hij in elk geval een inhaalactie kunnen proberen.
 

gevegt

Well-known member
Je lijkt nu Lammers wel, terwijl jij ook heel goed weet dat als Mercedes het kraantje open zet ze gewoon veel sneller zijn.
Ik denk dat Mercedes op het laatst een probleempje had en zo langzaam mogelijk reed en daarvoor de banden aan het sparen was.
 

Ivanhoe

Active member
Mercedes kan het kraantje alleen open zetten in kwalificatie gevegt. Ik lijk helemaal niet op Jan Lammers, ik onderbouw mijn standpunt met quotes van Hamilton en van Red Bull zelf, wat zijn jouw bronnen behalve je grijze cellen (die ik natuurlijk zeer serieus neem).

Red Bull zit er qua racesnelheid gewoon bij op medium-hoge downforce circuits, zelfs als er relatief lange rechte stukken zijn zonder DRS. Mexico zal normaal gesproken een eenvoudige overwinning voor Mercedes worden. Austin, Brazili? en Abu Dahbi...we zullen het zien, kennelijk wordt de RB13 nog steeds doorontwikkeld.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Je mag tijdens de race geen extra vermogen aanzetten.

edit: Oh, zie hierboven.
 

gevegt

Well-known member
Mercedes kan het kraantje alleen open zetten in kwalificatie gevegt. Ik lijk helemaal niet op Jan Lammers, ik onderbouw mijn standpunt met quotes van Hamilton en van Red Bull zelf, wat zijn jouw bronnen behalve je grijze cellen (die ik natuurlijk zeer serieus neem).

Red Bull zit er qua racesnelheid gewoon bij op medium-hoge downforce circuits, zelfs als er relatief lange rechte stukken zijn zonder DRS. Mexico zal normaal gesproken een eenvoudige overwinning voor Mercedes worden. Austin, Brazili? en Abu Dahbi...we zullen het zien, kennelijk wordt de RB13 nog steeds doorontwikkeld.

Ik ga je geen lesje geven wbt uitspraken van teams en rijders, dat zou een belediging zijn.

Ik kijk naar de race en zie gewoon dat Hamilton ( al dan niet gedwongen ) heel rustig zijn pace aanpast om Max meer dan een seconde achter zich te houden.
 

Ivanhoe

Active member
Ik ga je geen lesje geven wbt uitspraken van teams en rijders, dat zou een belediging zijn.

Ik kijk naar de race en zie gewoon dat Hamilton ( al dan niet gedwongen ) heel rustig zijn pace aanpast om Max meer dan een seconde achter zich te houden.

Wij hebben een andere race gezien, maar dat hebben we met wedstrijden van PSV ook wel eens. Dus je weet wel wie er gelijk heeft.

Over lesjes gesproken: moet je nog steeds biljartlessen geven. De eerste is gratis.
 

gevegt

Well-known member
Wij hebben een andere race gezien, maar dat hebben we met wedstrijden van PSV ook wel eens. Dus je weet wel wie er gelijk heeft.

Over lesjes gesproken: moet je nog steeds biljartlessen geven. De eerste is gratis.

Arrogante lul.
 

gevegt

Well-known member
Formula 1 chiefs have begun talks to get the Dutch Grand Prix back on the calendar, with ambitious plans being considered for a street race in a major city.
Waarom dan niet in Zwolle?
 
Bovenaan