F1, IndyCar, Nascar Topic

erka

Well-known member
IJsselallee voor het rechte stuk, paar chicanes rond de gracht en 2x de rotonde onder de A28 achter elkaar.
 

erka

Well-known member
Graag ook de spoorwegovergang meepikken aan de Veerallee (?), in elk geval van het lijntje naar Kampen.
En dan wel wachten als de bomen dichtzijn. Extra spanningselement.
 

BlauwVinger

Well-known member
Zwolle is in meteorologisch opzicht een enclave en kent met haar micro-klimaat regenseizoenen. Er is geen enkele aanleiding om daar de F1 kalender niet op af te stemmen.
 

gevegt

Well-known member
Graag ook de spoorwegovergang meepikken aan de Veerallee (?), in elk geval van het lijntje naar Kampen.
En dan wel wachten als de bomen dichtzijn. Extra spanningselement.

Dat ligt op de route.
Na het eind van de Wipstrikerallee linksaf en aan het eind rechts. Dan rechtsaf door de Sassenpoort en dan zigzaggend via de Peperbus naar de Melkmarkt en linksaf de singel op naar de Veerallee. dan rechtsaf naar de A28.
 

BlauwVinger

Well-known member
Ik constateer dat de Suukerbulte niet in de beoogde route is opgenomen en ga er dan ook spoorslags vanuit dat hier de huldigingsceremonie gepland is
 

Ska P 187

Well-known member
Het laatste serieuze topic is ook verpest door een Limburger een paar van de andere kant van hoe de Hollandse waterlinie daadwerkelijk zou moeten lopen en boven lopen plus een zandvoort niet aan zeeer.
Bedankt jongens, mijn dag begint al kut.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Ik constateer dat de Suukerbulte niet in de beoogde route is opgenomen en ga er dan ook spoorslags vanuit dat hier de huldigingsceremonie gepland is
Het parcours is natuurlijk nog niet definitief en zoals je weet sta ik altijd open voor goede idee?n.
 

erka

Well-known member
Gezien de breedte van de straten, de ruimte die je hebt voor publiek, de layout van de stad (niet middeleeuws) etc, is Rotterdam natuurlijk verreweg de meest logische stad in Nederland.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klopt. Amsterdam als optie kun je niet serieus nemen. Sowieso gaat Amsterdam en (sport)evenementen niet helemaal samen.
 

erka

Well-known member
Als de F1 trouwens niet per se een stratencircuit had gezocht, was Assen ook zeer geschikt geweest. Het TT-Circuit kun je ook als F1 gebruiken met een paar kleine aanpassingen en het terrein is helemaal ingesteld op grote hoeveelheden mensen.
 

Ska P 187

Well-known member
Nieuw circuit bij Lelystad airport lijkt mij nog steeds de enige slimme optie. Assen is MotoGP, al hebben ze dat eigenlijk al verknald.
 

Ska P 187

Well-known member
Precies, dan moeten ze het nog meer aanpassen naar auto circuit. Misschien is het commercieel wel zo slim dat te doen overigens. Misschien moet er qua inhaalmogelijkheden ook wel wat gebeuren?
 

Ivanhoe

Active member
Precies, dan moeten ze het nog meer aanpassen naar auto circuit. Misschien is het commercieel wel zo slim dat te doen overigens. Misschien moet er qua inhaalmogelijkheden ook wel wat gebeuren?
Te weinig langzame bochten/harde remzones. Een jaar of 10 geleden is er een Champcars race geweest en dat was een gruwelijk saaie optocht (er zou een jaarlijks terugkerende Nederlandse Champcar GP komen in Assen, maar in het jaar er op fuseerden de Champcars met de Indycars).
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan