BlauwVinger
Well-known member
Het distributiecentrum van Albert Heijn in Zwolle leent zich uitstekend voor een pits lane.
Het distributiecentrum van Albert Heijn in Zwolle leent zich uitstekend voor een pits lane.
Afslaan naar de Ceinturbaan en dan de Meppellerstraat op richting centrum.IJsselallee voor het rechte stuk, paar chicanes rond de gracht en 2x de rotonde onder de A28 achter elkaar.
Herstel, beter rechtdoor en dan rechtsaf de Wippstrikkerallee op. Dan heb je meer inhaalmomenten.Afslaan naar de Ceinturbaan en dan de Meppellerstraat op richting centrum.
Graag ook de spoorwegovergang meepikken aan de Veerallee (?), in elk geval van het lijntje naar Kampen.
En dan wel wachten als de bomen dichtzijn. Extra spanningselement.
Het parcours is natuurlijk nog niet definitief en zoals je weet sta ik altijd open voor goede idee?n.Ik constateer dat de Suukerbulte niet in de beoogde route is opgenomen en ga er dan ook spoorslags vanuit dat hier de huldigingsceremonie gepland is
Assen is met 10 meter eigenlijk te smal, FIA vereist in principe een minimale permanente breedte van 12 meter.Nieuw circuit bij Lelystad airport lijkt mij nog steeds de enige slimme optie. Assen is MotoGP, al hebben ze dat eigenlijk al verknald.
Te weinig langzame bochten/harde remzones. Een jaar of 10 geleden is er een Champcars race geweest en dat was een gruwelijk saaie optocht (er zou een jaarlijks terugkerende Nederlandse Champcar GP komen in Assen, maar in het jaar er op fuseerden de Champcars met de Indycars).Precies, dan moeten ze het nog meer aanpassen naar auto circuit. Misschien is het commercieel wel zo slim dat te doen overigens. Misschien moet er qua inhaalmogelijkheden ook wel wat gebeuren?