F1, IndyCar, Nascar Topic

Satyr

Administrator
Forumleiding
Max schijnt een nieuwe motor te krijgen dit weekend en dus 10 plekken straf bij de startopstelling.
 

Ska P 187

Well-known member
Ach in ieder geval wat actie in dat geval.
Dacht dat ze zouden proberen dit tot Mexico uit te stellen, daar RB hier meer kans maakt.
 

Ivanhoe

Active member
Max schijnt een nieuwe motor te krijgen dit weekend en dus 10 plekken straf bij de startopstelling.
Zal wel 30 plaatsen worden, aangezien ze normaal gesproken ook de turbo en de MGUh zullen vervangen. De nieuwe motor die hij krijgt is trouwens een upgrade, die zo'n 0,1-0,15 aan rondetijdwinst zou moeten opleveren. Ricciardo krijgt deze upgrade niet, ook niet bij een wissel (vermoedelijk in Mexico), Renault kan er onvoldoende produceren en moet ze evenredig over de 3 teams verdelen.

https://www.auto-motor-und-sport.de...in-renault-bringt-motor-upgrade-12767739.html
 

Max

Administrator
Forumleiding
F1 en andere motorsport

F1 en andere motorsport

Geef je die upgrade toch aan diegene die hoog in het klassement staat? Of vanwege de straf maar niet?

Er zullen nog wel een aantal een straf krijgen. Iedere race wel weer een waslijst.
 

Ivanhoe

Active member
Geef je die upgrade toch aan diegene die hoog in het klassement staat? Of vanwege de straf maar niet?

Er zullen nog wel een aantal een straf krijgen. Iedere race wel weer een waslijst.
In 2015 kreeg Ricciardo een upgrade in Brazili? die niet deed wat ze verwachtten, waardoor hij weer (met grid penalties) terug moest wisselen voor de laatste GP, dus het is niet altijd gezegd dat een upgrade een verbetering is. Verder zou het kunnen dat de motor van Max meer gelopen heeft en dat hij eerder aan de beurt is voor een wissel. Renault zal zo veel mogelijk testkilometers met deze motor willen maken, dus ook vanuit dat oogpunt is het begrijpelijk dat hij er bij Max wordt ingehangen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ach, ik vind het ook wel weer leuk om naar een ouderwetse inhaalrace te kijken, mocht het regenen dan sluit ik geeneens uit dat hij alsnog dicht bij het podium kan eindigen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Denk je? Lijkt me wel erg lastig als hij achteraan moet starten toch? Ik denk dat het eerder een uitdaging wordt om Force India voorbij te gaan maar goed, ligt natuurlijk ook een beetje aan het wedstrijdverloop, mocht er bijvoorbeeld een SC komen dan wordt het weer anders.
 

Ivanhoe

Active member
Denk je? Lijkt me wel erg lastig als hij achteraan moet starten toch? Ik denk dat het eerder een uitdaging wordt om Force India voorbij te gaan maar goed, ligt natuurlijk ook een beetje aan het wedstrijdverloop, mocht er bijvoorbeeld een SC komen dan wordt het weer anders.
Het lukte Ricciardo ook in Monza, dus het is niet onmogelijk. Maar zal inderdaad niet meevallen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Renault gaat toch alleen volgend jaar nog aan RB leveren? TR wordt volgend seizoen toch voor een Honda pilot gebruikt voor het moment dat RB moet switchen?
 

Bernardo

Well-known member
Klopt, volgend jaar gewoon Renault voor Red Bull.

Wel verrassend dit, had verwacht dat hij zou afwachten hoe het volgend seizoen zou gaan. Blijkbaar heeft hij toch veel vertrouwen in Red Bull. Of in zijn bankrekening.
 
Bovenaan